Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@02:33:09 GMT

اگر این نشانه ها را دارید کار کردن ممنوع

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۶۳۹۰۷

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ فرض کنید که صبح یک روز کاری بیدار می‌شوید و احساس می‌کنید که حال‌تان خوش نیست. شاید مشکل شما در درجه اول عطسه‌های شدید باشد و شاید هم سردرد شدید. در این حالت، یک تصمیم‌گیری مهم پیش روی شما قرار دارد: در خانه بمانید یا به محل کار بروید؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید مجموعه علائم خودتان را در کنار هم بررسی کنید و ببینید که آیا واقعا به سرماخوردگی مبتلا شده‌اید یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صدای تودماغی 
اگر صدای‌تان گرفته و حالت تودماغی پیدا کرده است، اما نه تب و نه بدن‌درد دارید، احتمالا به آلرژی مبتلا هستید. در این حالت، رفتن به محل کار هیچ اشکالی ندارد. شما می‌توانید از داروهای بدون نسخه متعددی برای درمان آلرژی‌های خفیف استفاده کنید. با این‌حال، توجه داشته باشید که بعضی از داروها مانند دیفن‌هیدرامین یا کلروفنیرامین می‌توانند باعث خواب‌آلودگی شوند. داروهایی که کمتر این عارضه را ایجاد می‌کنند، عبارت‌اند از لوراتادین و ستیریزین. اگر مبتلا به تب شدید باشید یا حالت‌تان با استفاده از آنتی‌هیستامین‌ها بهتر نشود، باید به پزشک مراجعه کنید. متخصصان آلرژی می‌توانند به شما کمک کنند.

لرز و عرق زیاد 
اگر لباس شما به‌صورت غیرعادی خیس شده است، احتمالا به تب مبتلا هستید. در این حالت باید مقدار زیادی مایعات بنوشید. اگر تب شما بالاتر از ۳۸.۸ درجه سانتی‌گراد بود حتما به پزشک مراجعه کنید، چون این تب می‌تواند از نشانه‌های ابتلا به آنفلوآنزا باشد. در این صورت اصلا به محل کار نروید و از دوستان و اعضای خانواده هم فاصله بگیرید. اگر تب شما با گلودرد همراه است،‌ احتمالا به آنتی‌بیوتیک نیاز پیدا می‌کنید. در این حالت، بیماری شما شدیدا مُسری است و باید تحت نظر پزشک از آنتی‌بیوتیک استفاده کنید.

سرفه 
اگر احساس خارش در پشت گلوی‌تان شما را آزار می‌دهد یا احساس می‌کنید که مخاط از بینی به این ناحیه از گلو ریخته می‌شود، سرفه شما احتمالا به آلرژی یا سرماخوردگی ربط دارد. در این حالت، رفتن به محل کار بدون مانع است، ‌مگر این‌که سرفه شما با علائم دیگری مانند بدن‌درد یا تب همراه باشد. اگر بیماری شما چند روز طول کشید و سرفه شما با خلط زرد و تیره‌ همراه شد، همچنان به سرماخوردگی مبتلا هستید. با این‌حال، اگر این حالت بیش از یک هفته ادامه پیدا کند، باید به پزشک مراجعه کنید. اگر سرفه شما بسیار شدید است و باعث تنگی نفس‌ می‌شود، احتمالا با مشکلی فراتر از سرماخوردگی‌های عادی مواجه هستید. این حالت می‌تواند یکی از نشانه‌های بیماری‌های جدی‌تر مانند برونشیت یا پنومونی (ذات‌الریه) باشد. در این حالت، نرفتن به محل کار و مراجعه فوری به پزشک واقعا ضرورت دارد.

گوش‌درد 
اگر گوش‌تان واقعا درد می‌کند و نمی‌توانید به‌خوبی صداها را بشنوید، احتمالا به عفونت گوش مبتلا شده‌اید. شدت گرفتن سرماخوردگی هم می‌تواند باعث درد در ناحیه گوش شود. به هر حال، گوش‌درد واقعا به مداخله فوری نیاز دارد و برای پیدا کردن علت اصلی باید سریعا به پزشک مراجعه کرد. پزشک می‌تواند آنتی‌بیوتیک یا داروهای مسکّن برای گوش‌درد تجویز کند. توجه داشته باشید که عفونت گوش مُسری نیست. با این‌حال، اگر گوش‌درد شما با علائم دیگر سرماخوردگی همراه باشد، احتمال سرایت کردن بیماری شما به دیگران در ۲-۳ روز اول واقعا زیاد است.

چشم صورتی(التهاب ملتحمه)
اگر چشم شما قرمز شده، مایع کرم‌مانند سفید یا زردی در گوشه چشم‌های‌تان جمع شده و مژه‌های‌تان به همدیگر چسبیده است، احتمالا به بیماری چشم صورتی مبتلا شده‌اید. این بیماری می‌تواند به‌راحتی به دیگران منتقل شود، پس اصلا در این موقعیت به محل کار نروید و سریعا نزد پزشک بروید. به‌علاوه، شستن دست‌ها به‌طور منظم در طول روز می‌تواند از عفونت‌های چشم جلوگیری کند. 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۳۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید

امام جمعه اهواز با اشاره به عملیات وعده صادق و اقتدار و قدرت ایران اسلامی در عرصه بین‌الملل گفت: در بحث قدرت نیروهای مسلح و اثبات ظهور قدرت ایران و نیروهای مسلح، تعداد موشک‌های به هدف خورده یا پرتاب شده مطرح نیست بلکه شهامت و قوت قلبی است که در دل ملت‌ها ایجاد شد و هیمنه پوشالی اسرائیل اشغالگر را از بین برد.

به گزارش ایسنا؛ سید محمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز بر ضرورت وجود برنامه‌ریزی منسجم به منظور تقویت رسانه‌ها تاکید و اظهار کرد: باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم. در دنیای امروز هر کسی رسانه قوی‌تر داشته باشد موفق‌تر است از این رو توجه به رسانه بسیار مهم است.

وی اراده امت اسلامی و نیروهای مسلح را عامل عزت جامعه و ملت مسلمان عنوان کرد و با اشاره به سالروز فتح سرزمین اندلس به دست مسلمانان گفت: قبل از ورود رزمندگان اسلام به اندلس این شبه جزیره مهد بی‌فرهنگی و بی‌هویتی بود و اختلاف و تفرقه و مسائل اخلاقی موجب شکست اندلس شد.

موسوی فرد به نارضایتی مردم از وجود سرقت‌های مسلحانه اشاره کرد و از نیروی انتظامی درخواست کرد که نسبت به این مسئله توجه ویژه داشته باشد و تعداد گشت‌های خود را افزایش دهد تا مردم امنیت خاطر بیشتری داشته باشند.

وی از مسئولان خواست نسبت به مطالبات مردم در زمینه معیشت، مسکن و اشتغال توجه جدی داشته باشند و در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

موسوی‌فرد گفت: مسئولان بدانند تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارند چراکه پس از آن وارد فرایند انتخابات سال آینده می‌شوند.

وی از مسئولان به ویژه مسئولان شرکت‌های بزرگ همچون فولاد، نیشکر و... خواست نسبت به مطالبات جوانان در زمینه‌های مختلف به ویژه اشتغال توجه داشته باشند.

امام‌جمعه اهواز به اقدامات انجام شده دولت در زمینه‌های مختلف راه‌سازی، اشتغال و ... اشاره و اظهار کرد: همه اقدامات و کارهای خوبی که انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند و از طریق صدا و سیما و فضای مجازی به سمع و نظر مردم رسانده شوند.

وی اظهار کرد: در بخش شعار سال به معنای واقعی کلمه باید بتوانیم نظام را در قله و اوج قرار دهیم چراکه بنا است مشارکت مردم محقق شود.

موسوی‌فرد مانع زدایی از تولید، توجه به زنجیره‌های نرم حکمرانی و نقش تسهیل‌گری دولت را بخشی از عوامل مهم در جهت مشارکت مردم در جهش تولید خواند.

وی به روز معلم اشاره کرد و افزود: معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول ‌است و اگر تحول بنیادین را بخواهیم شاهد باشیم باید معلم تراز انقلاب تربیت کنیم.

امام جمعه اهواز همچنین به روز کارگر نیز اشاره و اظهار کرد: اگر حال ایران بخواهد خوب شود حال کارگر باید خوب باشد از این رو ضرورت دارد زمینه این امر فراهم شود.

وی در پایان به سالگرد تاسیس سپاه پاسداران نیز اشاره و از تلاش‌ها و اقدامات پاسداران‌ قدردانی کرد.

 در پایان نمار جمعه، نمازگزاران با شعار "نیروی انتظامی حمایت حمایت" از تلاش‌های نیروی انتظامی در عرصه‌های مختلف تقدیر کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اشتباه‌ترین تصور برای کسانی که به خودکشی فکر می‌کنند | این فیلم را حتما ببینید
  • ۷ نشانه که می گوید باید کسی که دوستش دارید را ترک کنید
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، این مقاله را بخوانید
  • فتحیه کجاست؟ راهنمای سفر به فتحیه
  • هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم ندارید
  • ویژگی مخفی در آیفون شما؛ از این ویدیوها خبر دارید؟
  • چرا رونالدو زیادی مهربان شده است؟!
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید
  • بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید