Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین از برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد.

حجت الاسلام علی رمضانی در گفتگو با خبرنگار شبستان در قزوین بیان کرد: اربعین از جمله مناسبت های مهم برای شیعیان است و بر اساس روایات معتبر کاروان اهل بیت (ع) پس از 40 روز از شام به کربلا بازگشتند و مراسم عزاداری را برپا کردند و از همین رو مجالس و مراسم هایی در این روز برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت اربعین حسینی، مراسم های متعددی هم در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در شب و روز اربعین با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اضافه کرد: قرائت قرآن، زیارت اربعین، سخنرانی کارشناسان دینی و مذهبی و مداحی ذاکرین اهل بیت (ع) از جمله برنامه های این مراسم عزاداری است که در کانون ها برگزار می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: تبیین اهداف و آموزه های قیام سیدالشهدا و ترویج سیره اهل بیت (ع) از جمله مهمترین اهداف برگزاری مراسم عزاداری توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد استان است.

 

حجت الاسلام رمضانی یادآور شد: همچنین یکی از فعالیت کانون های استان قزوین در این ایام مساعدت در تهیه اقلام مورد نیاز برای موکب ها و زائران اربعین حسینی بود که با همت اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان این اقدام هم صورت گرفت.

پایان پیام/293

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۴۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: در این مرحله از جشنواره میزبان آثار دانش‌آموزان سراسر استان جهت سنجش آنها در هنر‌های آوایی و نمایشی هستیم.

مجتبی قمری افزود: هنر‌های آوایی شامل تک نوازی، سرود گروهی و ساز‌های مختلف ایرانی و خارجی و هنر‌های نمایشی شامل نمایش عروسکی، نمایش خیابانی، نمایش صحنه‌ای و نمایش نامه‌خوانی و نقالی می‌باشد.

او تصریح کرد: هدف ما ارزیابی و استعدادیابی دانش آموزان در رشته‌های مختلف است و بدین منظور در این مسابقات فرم ارزیابی و شناسایی دانش‌آموزان مستعد به داوران تحویل داده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: دانش‌آموزان مستعد و علاقمند پس از سنجش به کانون‌های دانش‌آموزی جهت پیشرفت و آموزش بیشتر معرفی می‌شوند. 

مجتبی قمری افزود: برگزیدگان جشنواره استانی به مقطع کشوری راه خواهند یافت و امیدواریم بتوانند در دوره کشوری نیز حائز رتبه برتر شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)