Web Analytics Made Easy - Statcounter

برلین - ایرنا - آنگلا مرکل پس از پیروزی در انتخابات پارلمانی آلمان (بوندستاگ)، به دلیل در اختیار نداشتن اکثریت کرسی های پارلمانی مذاکرات دشواری را با دیگر احزاب برای تشکیل دولت ائتلافی پیش رو دارد.

به گزارش روزدوشنبه ایرنا، پس ازپیروزی حزب دمکرات مسیحی وسوسیال مسیحی (CDU & CSU) به رهبری آنگلا مرکل درانتخابات ماه گذشته که درعین حال کاهش 8 درصدی آرای این حزب همراه بود، حزب دمکرات مسیحی موظف است به دلیل در اختیار نداشتن اکثریت کرسی های پارلمان جمهوری فدرال آلمان (بوندستاگ) دولت ائتلافی تشکیل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به در اختیار داشتن 32.9 % کرسی های بوندستاگ توسط این حزب، نیاز به تشکیل ائتلاف با حداقل 17.1 % کرسی های دیگر پارلمان برای دولت ائتلافی ضروری است.
در انتخابات سپتامبر سال جاری که منجر به کسب آرای 12.6 % حزب ناسیونالیست و راستگرای آلترناتیو برای آلمان (AFD) به عنوان چالش برانگیزترین رویداد این دوره ازانتخابات مطرح شد، فشار افکارعمومی روی آنگلا مرکل به عنوان صدراعظم آلمان افزایش یافته به طوریکه مرکل برای تشکیل ائتلاف دو راه پیش روی خود دارد.
*ائتلاف با حزب سوسیال دمکرات (SPD)
باتوجه به کاهش بی سابقه محبوبیت حزب سوسیال دمکرات که از آن به عنوان قدیمی ترین حزب آلمان یاد می شود و رسیدن آرای این حزب به 20.5 %، عمدتا به دلیل سیاست های مهاجرتی دولت ائتلافی سابق تشکیل دوباره ی این ائتلاف بزرگ بعید به نظر می رسد. پس از انتشارنتایج انتخابات مارتین شولتز رهبر حزب سوسیال دمکرات اعلام کرد که این حزب درنظر ندارد با حزب دمکرات مسیحی مجددا دولت ائتلافی تشکیل دهد و این حزب قصد دارد نقش اپوزیسیون را در پارلمان ایفا کند تا بدین وسیله بتواند محبوبیت از دست رفته ی خود را دوباره بدست آورد. علیرغم مواضع اتخاذ شده و همچنین کاهش شدید محبوبیت این دو حزب در دولت قبل، آغاز مذاکرات تشکیل دولت ائتلافی با این حزب همچنان محتمل است.
*ائتلاف با حزب سبزها (Grüne) و حزب دمکرات آزاد (FDP)
این ائتلاف که از آن به ائتلاف جاماییکا یاد می شود محتمل ترین دولت ائتلافی خواهد بود . درپی کسب آرای 8.9 درصدی توسط حزب سبزها وهمچنین کسب آرای 10.7 درصدی توسط حزب دمکرات آزاد این احتمال به عنوان اولین گزینه برای تشکیل دولت از سوی رسانه ها مطرح گردیده است. حزب دمکرات و سوسیال مسیحی نزدیک به مدت دو هفته است که مذاکرات را با نمایندگان این احزاب آغاز کرده اند. با وجود تمایل به ائتلاف با این دو حزب، ائتلاف با این دو حزب با مشکلات اساسی رو به رو است.
حزب دمکرات آزاد که حضور در اوپویسیون را جزو برنامه ی انتخاباتی خود اعلام کرده بود اینک با انتخابی سرنوشت ساز مواجه است. به گفته رابرت هابک مذاکره کننده ی حزب سبزها و وزیرمحیط زیست ایالت شلسویگ - هولشتاین طرفین مذاکره کننده با توافق فاصله ی زیادی دارند و علیرغم صرف دو هفته زمان برای مذاکره اختلافات بین احزاب همچنان باقیست. از جمله این اختلافات می توان به عدم تمایل جدی حزب دمکرات آزاد برای شرکت در دولت ائتلافی وهمچنین اختلاف تغییرات آب و هوایی و کشاورزی اشاره کرد.
این رویداد ها در حالی اتفاق می افتند که احزاب شرکت کننده در مذاکرات مواضع تند تری علیه هم اتخاذ میکنند و همچنین این مذاکرات مورد انتقاد احزاب چپ و سوسیال دمکرات قرار گرفته است.
با ورود حزب راستگرای افراطی آلترناتیو برای آلمان (AFD) به پارلمان به دلیل سیاست های مهاجرتی دولت سابق فشار بر احزاب دمکرات افزایش چمشگیری پیدا کرده است و این احزاب ناگزیر خواهند بود برای حفظ و جلب نظر رای دهندگان بیش از پیش از مواضع دمکراتیک خود فاصله گرفته و مواضع خود را به مواضع عوام گرایانه ی حزب آلترناتیو برای آلمان نزدیک نمایند. با توجه به مواضع اتخاذ شده از سوی احزاب شرکت کننده در مذاکرات دولت ائتلافی انتظار تغییر محسوس سیاست خارجی به ویژه در مورد ایران در دولت آینده آلمان نمی رود.
اروپام**3234**1590
انتشاردهنده: محمد حسن دوستارگان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۵۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم والیبال دانش‌آموزی ایران که با شش پیروزی پیاپی مقابل اوگاندا، آلمان، بلژیک، هلند، ایتالیا و چین تایپه به فینال رقابت‌های دانش آموزان جهان راه یافته بود، امشب و در ادامه بازی‌های درخشان خود در بلگراد به مصاف آلمان رفت و توانست بار دیگر این حریف خود را شکست داده و با کسب پیروزی سه بر صفر مقابل این تیم اروپایی، قهرمان والیبال دانش‌آموزان جهان شود.

تیم والیبال دانش‌آموزی کشورمان در دست اول ۲۵ بر ۲۱، در دست دوم ۲۵ بر ۱۸ و در دست سوم با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ آلمان را مغلوب کرده و در مجموع با نتیجه قاطع سه بر صفر، عنوان قهرمانی مسابقات جهانی را از آن خود کردند.

در این دیدار حسن‌پور سفیر و دیگر اعضای سفارت ایران در صربستان برای تشویق بازیکنان ایرانی به سالن آمده بودند و در کنار دانش‌آموزان نابغه ایرانی، جشن قهرمانی برپا کردند. گفتنی است تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان ساعت ۳:۱۵ بامداد روز سه شنبه به ایران بازخواهد گشت.

کد خبر 6091516

دیگر خبرها

  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • خوشحالی ستاره بارسا: روزهای سخت تمام شد
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود