Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام دکتر محمدرضا خوشخو، مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) خراسان‌جنوبی و معاون بین‌الملل کنگره بین‌المللی نقش شیعه در گسترش و پیدایش علوم اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی گفت: در جهت برگزاری کنگره بین المللی نقش شیعه در گسترش و پیدایش علوم اسلامی پیش‌نشست‌های متعددی برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: پیش نشست‌ها در کشور هند، اندونزی و بنگلادش برگزار شد و در همین راستا نیز اوایل آبان ماه سفری به کشور لبنان داشتیم و با علما و شخصیت‌های آن کشور رایزنی‌های مختلف و متعددی صورت گرفت.
 معاون بین‌الملل کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری بیان کرد: در این دیدارها  سیاست‌ها و اهداف کنگره مطرح شد و همچنین شخصیت‌ها در جریان فعالیت‌های علمی و فرهنگی آیت الله العظمی مکارم شیرازی قرار گرفتند.

رایزنی با علماء لبنان درباره موضوعات فرهنگی
خوشخو بیان کرد: دیدار با شیخ اکرم برکات معاون فرهنگی حزب الله لبنان، دیدار با شیخ احمد قبلان رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان، زیارت مزار شهید سید عباس موسوی در منطقه بعلبک، بازدید از منطقه جنگی ملیتا، حضور در مدرسه بقیه الله در شهر نبتیه، دیدار با سفیر ایران در لبنان آقای فتح علی و رایزن فرهنگی ایران، دیدار با آیت الله یزبک پدر معنوی حزب الله، زیارت مزار سیده خوله بیت حسین(ع)، دیدار و جلسه با اعضای اصلی تجمع علمای مسلمین )جبل عامل) و.. در لبنان از جمله برنامه های سفر بود.
وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های سفر حضور در مدرسه الامام مهدی در شهر بنت جبیل و دیدار با طلاب آنجا بود و در این پیش نشست بخشی از بیانات آیت الله العظمی مکارم شیرازی پیرامون کنگره بین‌المللی نقش شیعه در گسترش و پیدایش علوم اسلامی را خواندم.
معاون بین‌الملل کنگره بین‌المللی نقش شیعه در گسترش و پیدایش علوم اسلامی افزود: ایشان در بخشی از بیاناتشان آورده بودند که مشاهده کردیم که شیعه‌ستیزی امروز به حد اعلاء رسیده است و خواستیم با برگزاری این کنگره ثابت کنیم که خدمات شیعه به پیشرفت علوم اسلامی تا چه میزان بوده و مدارک خوبی برای این قضیه وجود دارد.
خوشخو گفت: تلاش کنگره نقش شیعه در گسترش و پیدایش علوم اسلامی بر این است که خروجی برگزاری آن تألیف حدود 30-40 جلد کتاب باشد و این کتب به زبان‌های دیگر نیز ترجمه شود  تا مشخص شود در جهان اسلام شیعه در چه موقعیتی قرار دارد.
بوستان ایران در مرز مارون الرأس
وی اظهار کرد: یکی از برنامه های سفر بازدید از بوستان ایران در مرز اسرائیل غاصب ( منطقه مارون الرأس) بود که در این بوستان ویژگی های تمام استان های ایران آمده بود.
معاون بین‌الملل کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری بیان کرد: حضور در همایش علمای مقاومت نیز از دیگر برنامه‌ها بود که در آنجا دیداری با مهمانان داشتیم و آثار کنگره نیز در همایش ارائه شد.
خوشخو ادامه داد: دیدار با یک کشیش مسیحی به نام مطران الیاس رحال و گفت‌وگوی با او که قرآن و انجیل را با هم در اتاقش داشت از دیگر برنامه‌های سفر بود، شخصی که بیان می‌داشت مَثل حزب الله مَثل سفیه نوح است که هر کس وارد آن شود، نجات می‌یابد.


کشیشی که برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کرد
وی افزود: من نیز در دیدار با او چند جمله‌ای از اندیشمندان مسیحی از جمله جرج جرداق و جبران خلیل جبران درباره امام حسین(ع) خواندم که او گفت من هر سال در شهر خودم برای امام حسین عزاداری می‌کنم.
معاون بین‌الملل کنگره بین‌المللی نقش شیعه در گسترش و پیدایش علوم اسلامی با اشاره به اینکه سفر به سوریه و زیارت حرم حضرت زینب(ع) و حضرت رقیه از دیگر برنامه‌ها بود، یادآور شد: در این سفر جمعی از مسئولین قسمت های مختلف مؤسسات زیر نظر آیت الله العظمی مکارم شیرازی به همراه فرزند ایشان حجت الاسلام دکتر مسعود مکارم شیرازی حضور داشتند.




منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۶۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین،‌ امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار ضمن تشکر از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز امریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دو طرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب اسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

کد خبر 847231 منبع: مهر برچسب‌ها خبر ویژه ایران و چین حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین/ محکومیت جنایات اسرائیل در غزه
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • بررسی تحولات افغانستان در دیدار کاظمی قمی و حکمتیار
  • مبانی فلسفی انقلاب اسلامی ایران در آکادمی علوم روسیه بررسی شد