Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح شنبه ۱۳ آبان با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ابتدای این جلسه، آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با گرامیداشت 13 آبان، روز دانش‌آموز، روز استکبارستیزی، تسخیر لانه‌ جاسوسی و تقارن این مناسبت‌ها با سالروز تبعید امام (ره) گفت: با حرکت بزرگ دانشجویان مؤمن و انقلابی در تسخیر جاسوسخانه‌ امریکا، چهره واقعی استکبار در منطقه و کشور روشن شد و امروز نیز اقدامات فتنه‌گرایانه و عهدشکنانه امریکا از جمله تهدید کشورها و دخالت در امور منطقه بر همه روشن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: عجیب آنکه امریکا که خود منشأ انواع تهدیدات در جهان و منطقه بوده است، کشورهای مستقلی را که می‌خواهند امنیت و توان دفاعی خود را افزایش دهند، تهدید می‌خواند و در نهایت نفاق و با انواع اتهامات، تحریم‌هایی چون کاتسا را تصویب می‌کند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به اینکه امریکا با اصل اسلام و نظام دشمنی دارد، راه صحیح مواجهه با استکبار را، راه امام و رهبر معظم انقلاب خواند و گفت: دشمنی‌های امریکا را نباید فراموش کرد، نباید فریب امریکا را خورد و از فریبکاری و خصومت آن غافل شد و این خط قرمز جمهوری اسلامی است.
آیت‌الله هاشمی شاهرودی با تأکید بر لزوم تبعیت از نکات ارزشمندی که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان مطرح کردند، افزود: راه‌حل مقابله با تحریم‌ها در اتکا به توان درونی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و جز این نه به امریکا و نه اروپا نباید دل بست؛ زیرا امریکا و اروپا سیاست‌هایی مشترک علیه جهان اسلام دارند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نکات مطرح شده ازجانب رهبری معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهور روسیه ازجمله سیاست حذف دلار را مهم و ارزنده خواند و گفت: اجرای این سیاست با همراهی کشورهایی که با جمهوری اسلامی تعامل سازنده دارند، در کاهش آثار تحریم‌ها بسیار مؤثر خواهد بود، به خصوص که امریکا سلاحی جز تحریم ندارد و استفاده از این سلاح نیز ناشی از عجز او و شکست در حوزه امنیت است.
آیت‌الله هاشمی شاهرودی، بر هم زدن نقشه‌های استکباری امریکا و رژیم صهیونیستی را مایه عزت و افتخار جمهوری اسلامی دانست و افزود: تشکر و قدردانی رهبران دیگر کشورها همچون پوتین از رهبر معظم انقلاب به دلیل ایستادگی جبهه‌ مقاومت، مقابله با داعش و حمایت از استقلال عراق و سوریه، حاکی از عزت و اعتبار جمهوری اسلامی است، همچنانکه بیداری اسلامی و تحولاتی که در جهان اسلام پدید آمده، مرهون تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را تبلور ایمان عمیق به اسلام و اهل بیت(ع) توصیف کرد و سیل انبوه اجتماعاتی را که از کشورهای مختلف جهان و کشورمان عازم کربلای معلا می‌شوند، نمادی مهم، فرصتی ارزشمند و ظرفیت بزرگ مذهبی و سیاسی خواند که از آن می‌توان برای نشر ارزش‌های عاشورا و آرمان‌های انقلاب اسلامی استفاده کرد.
آیت‌الله هاشمی شاهرودی، بنا بر روایات، زیارت اربعین را از علایم پنجگانه ایمان و مؤمن خواند که امروز تأثیر آن در حفظ اصالت‌ها و آرمان‌های اسلامی و آماده‌سازی ملت‌های مسلمان برای درس‌آموزی از حماسه امام حسین(ع) در مقابله با ظلم و جور استکبار بیش از پیش آشکار شده است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیروزی‌های جبهه‌ مقاومت و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی در عراق، سوریه، لبنان و یمن، همه را از برکات زیارت اربعین دانست و از زائران اربعین حسینی، مسئولان برگزارکننده‌ این مناسک عظیم، خادمان زوّار، نیروی انتظامی، مرزبانان و همه‌ نهادهایی که در خدمت این حرکت عظیم اسلامی هستند، تشکر و قدردانی کرد.
در ادامه این جلسه، در اجرای اصل یکصد و دوازدهم قانون اساسی، دو مورد اختلافی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان شامل «لایحه‌ معاهده‌ معاضدت دوجانبه در امور کیفری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره» و «لایحه‌ موافقتنامه‌ انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان» مطرح شد که در هر دو مورد، نظر مجلس شورای اسلامی عیناً به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۰۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران

دریافت 33 MB

به گزارش خبرنگار مهر؛ جزیره تماماً ایرانی بوموسی یکی از جزایر سه گانه خلیج‌فارس است که امارات متحده عربی نسبت به آن ادعاهایی واهی دارد بر همین اساس دولت تلاش دارد تا با توسعه زیرساخت‌های گردشگری و حمل و نقلی این جزیره حضور گردشگران و رفت و آمد به این جزیره را تسهیل کند.

قطعاً اولین پیش‌نیاز برای تحقق این هدف احداث اسکله است که سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 6097417

دیگر خبرها

  • ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است
  • بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ایسنا
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • مسی و رونالدو تحمل هم را ندارند، رونالدو بیشتر!‏
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • سرطان اسرائیل در روز‌های پایانی
  • واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا
  • سرطان اسرائیل در روزهای پایانی
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • مصلحت قطعی همچنان در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام