Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@04:50:49 GMT

برداشت کنجد از مزارع شهرستان دشتستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۶۸۶۴۴

برداشت کنجد از مزارع شهرستان دشتستان آغاز شد

بوشهر - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: برداشت کنجد از مزارع شهرستان دشتستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور نوذری صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از مزارع کنجد شهرستان دشتستان اظهار داشت: برداشت کنجد در سطح ۷۰۰ هکتار از مزارع شهرستان دشتستان  آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر  ۷۰۰ تن کنجد از این مزارع برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان اضافه کرد: کشت کنجد در دشتستان از اوایل تیرماه آغاز و برداشت آن از اواخر مهرماه شروع می شود.

نوذری اظهار داشت: عمده سطح زیر کشت کنجد در شهرستان دشتستان مناطق ارم، بوشکان، بخش مرکزی و تا حدودی در مناطق آب‌پخش و شبانکاره است و متوسط عملکرد کنجد در هر هکتار در این شهرستان یک تن است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان بیان کرد: بیشتر مصرف کنجد در شهرستان دشتستان در ارده سازی و بخشی از آن نیز به صورت روغن برای مصارف غذایی و دارویی مورد استفاه قرار می گیرد.

وی گفت: غالب رقم کنجد کشت شده در این شهرستان، دشتستان ۲ است که این رقم توسط مرکز تحقیقیات کشاورزی استان بوشهر به ثبت رسیده و در خیلی از مناطق کشور، این رقم به دلیل مقاوم بودن و تولید مطلوب مورد کشت قرار می گیرد.

نوذری افزود: یکی از ویژگی‌های بارز کشت‌زارهای کنجد در شهرستان دشتستان استفاده از آبیاری نوین است، به طوری که بالغ بر ۷۰ درصد مزارع کنجد منطقه با روش‌های تحت فشار، آبیاری می‌شود که تأثیر زیادی در صرفه جویی آب دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۸۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

عبدالرضا سید احمدی افزود: از آغاز برداشت   چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از  از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان