Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرداخت تسهیلات به 680 طرح کشاورزی ثبت نام شده در سامانه بهین یاب برای اخذ تسهیلات تصویب شد.  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در جمع کارشناسان جهاد کشاورزی دامغان گفت:  43 هزار و 500 نفر بهره بردار بخش کشاورزی در این استان هستند و تاکنون 680 پرونده کشاورزان ثبت نام شده در سامانه کشور بهین یاب بررسی شده و 148 میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه بخش کشاورزی به تصویب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  سید حسن میرعماد افزود: در نیمه نخست امسال  به 560 واحد تولیدی در بخش کشاورزی استان سمنان 100 میلیارد تومان تسهیلات بانکی اختصاص یافته است. وی با بیان اینکه پنج هزار هکتار از زمین های بخش کشاورزی استان سمنان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده تصریح کرد: بیش از 86 درصد از آب های زیر زمینی استان سمنان در بخش کشاورزی مصرف می شود که باید با ساز و کار معین برای جلوگیری از هدر رفت آب در مناطق روستایی اقدام کرد. به گفته وی،  از محل اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای استان سمنان امسال 150 میلیارد تومان به سازمان جهاد کشاورزی استان اختصاص پیدا کرده که عمده این اعتبار صرف اجرای طرح های آب و خاک و امور باغبانی خواهد شد.  وی درباره پرداخت مطالبات گندم کاران هم گفت : تاکنون 69 درصد از مطالبات گندم کاران استان سمنان پرداخت شده  و برای پرداخت بقیه مبلغ ،  تا زمانی که مطالبات آنها داده شود ،  به آنها تسهیلات بدون سود پرداخت می شود تا نهاده های کشاورزی مورد نیازشان را تامین کنند.  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تحقق 80 درصدی اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی استان سمنان خبر داد و گفت : از ابتدای امسال 38 پروژه اشتغالزا در بخش کشاورزی استان سمنان افتتاح شده است .  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۴۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شِشتَمَد گفت: این تسهیلات در راستای ارتقای درجه و ضریب مکانیزاسیون شهرستان ششتمد در قالب خط اعتباری مکانیزاسیون پیگیری و صرف خرید ماشین آلات کشاورزی و دنباله بندها شده است.

علیرضا هاشم آبادی با بیان اینکه افزایش عملکرد تولید محصولات نیازمند به‌روزرسانی دانش کشاورزان و نوسازی ادوات است، افزود: استفاده از سامانه های نوین در مراحل کاشت تا برداشت، منجر به افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی می شود.

شهرستان ششتمد دارای ۱۶ هزار و ۹۰۰ هکتار کشتزار آبی و بیش از ۲۴ هزار هکتار دیمزار، ۱۶۳ هزار راس دام سبک و ۲ هزار و ۵۶۵ راس دام سنگین است و سالانه ۹۳ هزار تن محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزی تولید می کند که مهمترین تولیدات آن گندم، جو، پنبه، زعفران، بادام و پسته است.

در این شهرستان بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۳ نفر بهره بردار در بخش کشاورزی و دامپروری فعالیت دارند که از ۱۵۴ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۰۰ رشته قنات و ۷۵ دهانه چشمه بهره می برند.

مرکز شهرستان تازه‌تاسیس شِشتَمَد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد