Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@19:20:25 GMT

دستور کار جلسه آینده کمیته روابط کار

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۶۸۷۹۲

علی خدایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزییات جلسه کمیته روابط کار شورای عالی کار اظهار کرد: کمیته در اولین جلسه خود به موضوع تبصره یک ماده ۷ قانون کار پرداخت و در آن اختلاف نظرهایی با گروه کارفرمایی در خصوص تبصره یک و دو ماده ۷ داشتیم ولی به توافق رسیدیم که گام به گام کار را پیش ببریم.

وی درباره جلسه بعدی کمیته گفت: دستور کار جلسه بعدی بحث تفکیک مشاغل مستمر از موقت خواهد بود که احتمال دارد دوشنبه هفته آینده برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار تصریح کرد: در جلسه آینده گروه‌ها موظف شده‌اند مطالعاتی داشته باشند و یک تعریف از کار مستمر و موقت ارائه بدهند تا پس از آن به تدوین دستورالعمل تبصره یک ماده ۷ قانون کار ورود کنیم و تکلیف این قسمت از قانون مشخص شود.

به گفته خدایی بیش از پنج سال است که گروه‌های کارگری خواهان تحقق این امر هستند و امروز به این نتیجه رسیدیم که دستورالعمل تبصره یک ماده ۷ باید نوشته شود.

او افزود: تا قبل از این دولت نظر مثبتی نسبت به این تبصره قانونی نداشت ولی با تحلیل‌ها و جلسات متعدد دولت متقاعد شد که این مساله را دنبال کند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به همراهی و همکاری معاونت روابط کار در تدوین دستورالعمل مذکور، افزود: دولتهای مختلف آمدند و رفتند ولی به این مساله ورود نکردند اما در نهایت مطالبه کارگران را پذیرفتند و امیدواریم به یک جمع‌بندی اجمالی با تمام شرکای اجتماعی برسیم و تبصره یک ماده ۷ هرچه سریعتر تدوین شود.

به گفته عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار، همه شرکای اجتماعی نامساعد بودن وضعیت بازار کار و حجم بالای قراردادهای موقت کار را قبول دارند و این نقطه اشتراک میان گروه‌های کارگری و کارفرمایی است.

انتهای پیام

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۸۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲.۱۲.۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، را به شرح زیر برای اجرا ابلاغ کرد.

شورای ‌عالی حوزه‌ های علمیه

شورای تخصصی حوزوی

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۰۸.۱۲.۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی و براساس مصوبه جلسه ۴۶۵ مورخ ۰۱.۱۲.۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (به پیشنهاد شورای عالی حوزههای علمیه) به تصویب رسیده است؛ به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می شود:

«ماده واحده- ماده ۴ اصلاحی آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی (مصوب جلسه ۸۸۴ مورخ ۱۳.۰۴.۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی) به شرح ذیل اصلاح می شود:

ماده ۴- اعضای شورا:

سه نماینده از شورای‌عالی حوزه‌های علمیه

سه نماینده از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

مدیر حوزه‌های علمیه یا نماینده وی

رئیس جامعة ‌المصطفی العالمیه یا نماینده وی

مدیر حوزه علمیه خراسان

مدیر حوزه علمیه اصفهان

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران

مدیر جامعة الزهرا(س)

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی

هفت نفر از فضلای صاحب‌نظر حوزوی

تبصره - اعضای حقیقی موضوع بند ۱۰ بنا به پیشنهاد شورای‌ عالی حوزه‌های علمیه و تصویب شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی و با حکم رئیس شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی، برای یک دوره ۳ ساله منصوب می‌شوند».

کد خبر 6096964

دیگر خبرها

  • ۲۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در مزارع آمل تخریب شد
  • در جلسه علنی شورای شهر شیراز چه گذشت؟
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • حق مسکن افزایش پیدا کرد؟ | توضیحات مهم مدیرکل روابط کار وزارت تعاون
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • صدور قرار دستور موقت برای مربی تیم فوتسال
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • شرایط صدور دستور موقت
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»