Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری در 4 منطقه کوت، نجف، کربلا و کوفه به زوار خدمات ارائه می‌دهد، گفت: نیروهای خدمات سه تا پنج روز پس از پایان یافتن اربعین در مسیر حضور دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، مجتبی یزدانی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به ارائه گزارش عملکرد شهرداری تهران به منظور خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی اظهار کرد: تمامی برنامه‌ها با محوریت وزارت کشور و در قالب 12 کمیته انجام می‌شود که شهرداری تهران مسئولیت یکی از این کمیته‌ها را برعهده دارد البته شهرداری سایر استان‌ها نیز در این کمیته عضو هستند اما هماهنگی با شهرداری تهران انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه معاونان خدمات شهری تمامی شهرداری‌ها برای تعامل جلساتی را برگزار کرده‌اند، گفت: همه همکاری می‌کنند تا به زائران حسینی در مرزها و خاک عراق خدمات ارائه دهند. البته شهرداری تهران در 11 کمیته دیگر هم عضو است اما شاخص فعالیتش را در کمیته خدمات شهری و حمل و نقل انجام می‌دهد.

اعزام 600 دستگاه اتوبوس به سمت عراق

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه امسال 600 دستگاه اتوبوس برای خدمت‌رسانی به زائران از تهران به سمت مرزها حرکت کرده است، اضافه کرد: در این زمینه هماهنگی لازم با سپاه، وزارت راه و سایر ارگان‌های مربوط انجام شده، اتوبوسرانی تهران از مهران تا کوت به زائران خدمات ارائه می‌دهد اما امسال با توجه به حساسیت‌های موجود قرار بر این شد تا 100 دستگاه اتوبوس نیز از کربلا تا حله به درخواست ستاد عتبات عالیات جابجایی زائران را برعهده داشته باشند.

یزدانی با بیان اینکه مصوبه شورای شهر تهران و تاکید شهردار بر این بود تا خدمات از لحاظ کمی و کیفی در سطح عالی باشد، تصریح کرد:‌ در این راستا جلساتی تشکیل شد و اعضای شورای شهر تهران بازدیدهایی را انجام دادند و ناظرهایی نیز برای نظارت بر کار مشخص شدند.

وی با اشاره به نحوه حضور شهرداری‌ مناطق در مرزها، اضافه کرد:‌ شهرداری منطقه 4 در مرز چزابه، منطقه 5 در مرز مهران، منطقه 6 در مرز شلمچه، منطقه 14 در مرز خسروی و شهرداری منطقه 2 در کوت که 90 کیلومتر بعد از مهران قرار دارد به زائران خدمات ارائه می‌دهند.

30 درصد از نیروهای مرز خسروی به مهران منتقل شدند

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه به مردم تهران پیشنهاد می‌کنیم تا از مرز مهران برای ورود به کشور عراق استفاده‌ کنند، توضیح داد: عدد اعتباری که برای مرز مهران در نظر گرفته شده بیش از سه مرز دیگر بوده و هم اکنون 30 درصد از نیروها و امکانات مرز خسروی به مهران منتقل شده‌اند و اگر تا پایان امروز وضعیت مرز خسروی مشخص شود این امکان وجود دارد که تمامی نیروهای مستقر در این مرز را به مرز مهران منتقل کنیم.

یزدانی با تاکید بر اینکه روز جمعه 180 هزار نفر از مرز مهران عبور کردند، خاطر نشان کرد: نیروهای خدمات شهری در سه شیفت کاری در مرزها فعالیت می‌کنند و نظافت مرزها زیر نظر فرماندار و معاون سیاسی وزیر کشور برعهده شهرداری تهران است.

به گفته وی 12 خیر در مرز مهران روزانه بین 65 تا 70 هزار صبحانه، ناهار و شام را بین زوار تقسیم می‌کنند.

خدمات شهرداری تهران برای اربعین در پایتخت

یزدانی با بیان اینکه هماهنگی برای برگزاری مراسم اربعین در پایتخت توسط شهرداری‌های مناطق 7، 12، 13، 14، 16 و 20 اتفاق می‌افتد، گفت: حوزه‌های دیگر نیز برای مراسم اربعین فعالیت می‌کنند اما وظیفه اصلی را شهرداری منطقه 20 دارد زیرا مراسم اربعین از میدان امام حسین (ع) آغاز و تا حرم عبدالعظیم حسنی ادامه دارد.

به گفته معاون شهردار تهران بحث امنیت این مراسم با تعامل نیروی انتظامی، یگان انتظامات شهرداری تهران و شهربان و حریم‌بان انجام می‌شود.

یزدانی با بیان اینکه شهرداری تهران در 4 شهر کوت، کربلا، نجف و کوفه به زوار خدمات ارائه می‌دهد، افزود: در هر شیفت کاری با حضور نیروهای آتش نشانی و شهر سالم حداقل 1200 نفر فعالیت می‌کنند که 600 نفر آنها در کربلا مستقر هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه دو موکب مربوط به بسیج شهرداری تهران است که مجهز به خوابگاه، درمانگاه، حمام خواهد بود، گفت: همچنین تعدادی پزشک ثبت‌نام کرده‌اند تا در این ایام به زوار خدمات ارائه دهند.

وی با اشاره به اعتبار در نظر گرفته شده برای برگزاری مراسم اربعین، عنوان کرد: اعتبارات به صورت مستقیم از حوزه مالی و توسط آقای مکارم ارائه می‌شود و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا هزینه‌ها از سقف تعیین شده 10 میلیارد تومان بیشتر نشود.

وی با بیان اینکه نیروهای شهرداری 3 تا 5 روز بعد از اربعین در مسیر مستقر هستند، گفت: موکب‌های مستقر در آنجا حدود 15 هزار نفر، 10 هزار نفر برای کربلا و 5 هزار نفر برای نجف ظرفیت دارند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۹۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول در پایتخت با مدیریت شهری

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه امروز در مجموعه شهرداری اتفاقات بزرگی رقم خورده، که باید برای مردم بازگو شود که آثار و برکات آن در زندگی همشهریان مشهود خواهد بود، اظهارداشت: به طور مثال قطعا هیچ کس نمی تواند موضوع آسفالت را منکر شود،درگذشته متوسط آسفالت 700 هزار تن بوده اما امروز به یک میلیون و هفتصد هزارتن رسیده است و یا افتتاح پی در پی پروژه ها در شنبه های امید و افتخار و گشایش هایی که در پروژه ها اتفاق افتاده و .....

فروزنده در ادامه افزود: همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل، اتوبوس برقی، تاکسی برقی، تقاطع همسطح، تکمیل پروژه های نیمه تمام یادگار، شوشتری و بعثت که اخیرا اضافه شده تمامی این موارد از جمله اقداماتی است که در حوزه شهر سازی انجام شده و حوزه مالی در همه موارد و مسائل نقش اساسی و کلیدی بر عهده داشته است.

وی به تحقق بودجه سال 1402 در دی ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 1402 برای اولین بار 30 همت متمم ارائه شده است و امسال حتما به رقمی بالاتر از این میزان خواهیم رسید.

معاون شهردار تهران گفت: برای امسال بودجه 151 هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است که رقم 80 هزار میلیارد تومان فقط به پروژه های عمرانی اختصاص دارد، افق ما در زمینه بسیار روشن است هر چند این امر وظیفه ما را سنگین تر خواهد کرد اما به لطف الهی، همدلی،همراهی و صمیمیت همکاران خدوم شهرداری به تحقق این مهم دست خواهیم یافت، زیرا هدف نهایی ما ارائه خدمت بیش از پیش به مردم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی