Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@15:37:35 GMT

واردات برنج‌های آلوده به کجا رسید؟

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۷۰۵۱۱

واردات برنج‌های آلوده به کجا رسید؟

پول‌نیوز - عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: مجلس به طور جدی بر عملکرد دستگاه‌های مسؤل نظارت دارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و کوتاهی با آنها برخورد می‌کند، چنانکه چندی پیش با واردات برنج‌هایی که مشکوک به آلودگی بودند برخورد شد و به آنها اجازه واردات داده نشد.

بهروز بنیادی درباره وضعیت سلامت برنج‌های وارداتی به کشور اظهارداشت: برای واردات برنج به کشور قوانین سختگیرانه‌ای مطابق با استاندارد‌های جهانی و بعضا سختگیرانه‌تر تعیین شده و دستگاه‌های مسؤل مجدانه مراقب اجرای این مقررات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: تمامی برنج‌هایی که از مبادی رسمی کشور وارد می‌شوند توسط سازمان استاندارد و سازمان غذا و دارو نمونه‌گیری و بررسی می‌شوند و امکان واردات برنج غیرکیفی و آلوده به کشور از مبادی رسمی وجود ندارد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظارت بر سلامت برنج‌های وارداتی از کشور مبداء و از زمین‌‌های کشاورزی آنها شروع می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه مشکل اجازه واردات به آنها داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است بخشی از نیاز کشور به برنج باید از مسیر واردات تأمین شود و از این رو بهتر است شرایطی فراهم شود تا واردکنندگان رسمی و قانونی بتوانند نیاز کشور را تأمین کنند و در غیر اینصورت آنچه که به صورت غیرقانونی و قاچاق وارد شود ممکن است برنج‌ بی‌کیفیت و آلوده باشد.

بنیادی با اشاره به اینکه در خصوص تأیید سلامت و کیفیت برنج باید اجازه بدهیم تا دستگاه‌های مسؤل اظهار نظر کنند، تأکیدکرد: اظهارات غیرکارشناسی می‌تواند به امنیت روانی مصرف‌کننده و همچنین آرامش و ثبات بازار آسیب زده و زمینه را برای فعالیت‌های غیرقانونی آماده سازد.

وی در پایان گفت: مجلس شورای اسلامی به طور جدی بر عملکرد دستگاه‌های مسؤل نظارت دارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و کوتاهی با آنها برخورد می‌کند، چنانکه چندی پیش با واردات برنج‌هایی که مشکوک به آلودگی بودند برخورد شد و به آنها اجازه واردات داده نشد.

بنابراین گزارش چندی پیش برخی از نمایندگان مجلس در ارتباط با واردات 100 هزار تن برنج مشکوک به آلودگی( بیش از اندازه بودن میزان آرسنیک موجود در برنج) از مجاری غیر قانونی هشدار داده بودند.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۰۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات چای از کشور سریلانکا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ آقای محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در سفر اخیر رییس جمهور کشورمان به سریلانکا، از واردات چای به ارزش ۵۰ میلیون دلار به کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه کشور سریلانکا بدهی به کشورمان داشت که به روش تهاتر با واردات ۷۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی جبران شد که ۵۰ میلیون دلار آن، محصول چای خشک از این کشور به ایران بود.

دیگر خبرها

  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • واردات چای از کشور سریلانکا
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی
  • کم‌کاری و عملکرد بدِ ۳۲ سازمان مسؤل در زمینه حجاب و عفاف
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • هوای هیچ شهری امروز در کشور آلوده نیست