Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، سعید اسماعیلی کارگردان نمایش «نفس المهموم» با اشاره به سنگین بودن حجم کار صحنه ای در کشور عراق گفت: زمینه سازی و مهیا کردن شرایط اجرای نمایش صحنه ای در چنین حجمی بسیار کار سختی است آن هم با توجه به اینکه محیطی که برای اجرای نمایش در نظر گرفته شده بود و سال های گذشته نمایش «النجم الثاقب» در آن محیط روی صحنه می رفت از ما گرفته شد و ما از ابتدای محرم امسال مجددا برای در اختیار گرفتن این محیط و تجهیز و ساخت سوله با مسئولان وارد مذاکره شدیم تا در نهایت توانستیم این محیط را در اختیار بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتقال تجهیزات از ایران یکی دیگر از سختی های کار بود که دغدغه اصلی دوستان ما در زمان پیش تولید است.

اسماعیلی با اشاره به استفاده از هنروران عراقی برای این نمایش گفت: سناریو و طرح اصلی قصه باید طوری می‌بود که در زمان کوتاهی نمایش به نقطه سرانجام برسد و مردم نیز بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند چراکه مخاطبان ما زائران اربعین هستند و طبیعتا فرصتی که برای آنها برای تماشای این نمایش به وجود آمده، کوتاه است و مانند نمایش های کلاسیک نیست که مخاطب با آمادگی به تماشای کار ما بنشیند بلکه در حین تماشای کار با نمایش ارتباط برقرار می کند.

این کارگردان تئاتر با اشاره به عنوان نمایش «نفس المهموم» گفت: شاید نتوان یک عنوان مشخص و ثابت را برای کارهای این چنینی انتخاب کرد مثلا می توان گفت که نمایش «نور صدا» است اما این عنوان هم عنوان کاملی نیست و نمی توان عنوان نمایش میدانی را هم برای این نمایش انتخاب کرد چرا که اقتضای نمایش میدانی هم چیز دیگری است.

اسماعیلی با اشاره به درخواست مردم شهرهای مختلف عراق مانند بصره و موصل برای اجرای نمایش «نفس المهموم» گفت: مردم در عراق بعد از چهار سال اجرا تقریبا ما را می شناسند و از اجرای نمایش صحنه ای استقبال می کنند. درخواست هایی از شهرهای مختلف مبنی بر اجرای نمایش داشته ایم که امیدوارم بتوانیم در بصره این کار را روی صحنه ببریم چرا که مردم آنجا بسیار علاقمند به محتوا و موضوعات این چنینی هستند.

نمایش صحنه ای «نفس المهموم» کاری از مهنا و محصول بنیاد فرهنگی روایت فتح است و در شهر نجف زیر پل ثوره العشرین، ابتدای خیابان امام علی(ع)، موکب «نجم الثاقب» و از ۱۳ تا ۱۸ صفر روی صحنه می رود.

علیرضا کوهفر تهیه کننده نمایش «نفس المهموم»، سعید اسماعیلی کارگردان، رضا ترکمان مسئول جلوه های ویژه، عباس رحمانی طراح نور، محمد نیاکان مجری طرح، آنه محمد ایری طراح صحنه و لباس و صادق فتاحی مدیر صدای این پروژه هستند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۱۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر، لیلا بلوکات بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران پس از سال‌ها دوری از بازی در تئاتر، با نمایش «خارشتر» روی صحنه می‌رود.

این اثر نمایشی به نویسندگی هدی آهنگر و کارگردانی سیدعلی موسویان و تهیه‌کنندگی وحید کریمی به‌زودی میزبان علاقه‌مندان خواهد شد.

از فعالیت‌های تئاتری لیلا بلوکات می‌توان به بازی در نمایش‌های «شکار مرغابی»، «رام کردن مرد سرکش»، «خرده جنایت‌های زن و شوهری»، «هفت عصر، هفتم پاییز»، «شیروانی داغ»، «ماسک»، «اولئانا»، «هوس و هفت دقیقه»، «روز سیاوش» و… اشاره کرد.

در نمایش «خارشتر» علاوه بر لیلا بلوکات دیگر بازیگران مطرح تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران نیز حضور دارند که اسامی آن‌ها و دیگر اطلاعات اجرا به‌زودی اعلام می‌شود.

تمرین‌های این نمایش آغاز شده و در حال گذراندن مراحل آماده‌سازی است.

کد خبر 6091061 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • «اسب قاتلین» ۲ اجرایی شد
  • نمایش «اسب قاتلین» دو اجرایی شد
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • چرا ژاپنی‌ها به نقاشی «ارواح» علاقه دارند؟
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • بازیگران و عوامل «گنجشک مفرغی» معرفی شدند
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید