Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: شهردار منطقه ۲۰ گفت: مسیرهای پیاده روی اربعین حسینی در محدوده منطقه ۲۰ برای میزبانی از جاماندگان کربلا آماده شد و وسائط حمل و نقل عمومی در پایان مراسم شهروندان تهرانی را به نقاط مختلف تهران خواهند رساند.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20 شهر تهران سید احمد صفوی با بیان اینکه پیاده روی میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) نمادی از پیاده روی در عراق است گفت: با توجه به اینکه منطقه 20 مسیر انتهایی و محل تجمع راهپیمایان درروز اربعین است، تمهیدات ترافیکی، خدمات شهری و اجتماعی برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم و خدمات رسانی به زائران تدارک دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفوی گفت: مسیر این پیاده روی 17 کیلومتر است و در منطقه 20 خیابان های فدائیان اسلام، شهید رجایی، شهید بیات( 24متری رازی) از جمله مسیرهای پیاده روی اربعین حسینی هستند  که به منظور برقراری امنیت کامل و راهنمائی زائران با همکاری پلیس راهور بزرگراه آزادگان تا شهید کریمی و در ادامه مسیر تا میدان حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و اطراف حرم مقدس تحت پوشش قرار می گیرد.

وی به اعمال محدودیت های ترافیکی اشاره کرد و افزود: 5 مقطع در اطراف حرم حضرت عبدالعظیم(ع) از جمله میدان سلمان فارسی ورودی خیابان شهید قمی؛ ضلع شرق حرم (خیابان شهید قمی ورودی و خروجی بلوار جانبازان)، ضلع جنوب حرم ( میدان شهید قشقائی ابتدای خیابان شهید قمی؛ خیابان شهید فدائی تقاطع خیابان شهید حیدرلو ؛ خیابان هلال احمر تقاطع خیابان سلمان فارسی (ابتدای ضلع جنوب حرم) از مسیرهای واقع در طرح محدودیت ترافیکی است که مسدود می شود.

صفوی به تدابیر لازم برای برگشت راهپیمایان اشاره کرد و گفت: 450دستگاه اتوبوس از پارکینگ مقابل فرمانداری به مقاصد 13آبان، نازی آباد، صالح آباد، راه آهن و خانی آباد – از انتهای خیابان فدائیان اسلام مقابل بیمارستان فیروزآبادی به مقاصد دولت آباد، میدان شوش، میدان خراسان و خاوران و از میدان حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به مترو شهرری و همچنین از ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به باقر شهر و کهریزک برای خدمات رسانی به شهروندان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: به منظور تسهیل در تردد شهروندان بنرهای اطلاع رسانی مسیرهای اتوبوس رانی در اضلاع مختلف حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و خیابان فدائیان اسلام نصب و بروشورهای اطلاع رسانی شامل اطلاعات مسیر حمل و نقل عمومی و انسدادها در روز پیاده روی بین راهپیمایان توزیع می شود.

شهردار منطقه 20 با بیان اینکه تمامی مسیرهای راهپیمائی به خیابان فدائیان اسلام منتهی می شود و زمان حضور راهپیمایان و تعداد جمعیت در این منطقه قابل ملاحظه است تصریح کرد: کلیه تدابیر از جمله روکش اساسی و لکه گیری آسفالت، نهرسازی و جدولبندی، بهسازی و مناسب سازی خیابانها، آماده سازی امکانات رفاهی ، تمهیدات ترافیکی و امنیتی و برپائی ایستگاه های پذیرائی و فرهنگی در مسیر راهپیمائی برای خدمات رسانی بهینه به شهروندان انجام شده است.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۱۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟

حجت الاسلام والمسلمین مهدی یعقوبی گیلانی، کارشناس مذهبی درمورد فضائل حضرت عبدالعظیم حسنی رحمت الله علیه بیان کرد: مرحوم آیت الله محمد محمدی ری شهری که مدتی، تولیت آستان شریف حضرت عبدالعظیم حسنی را برعهده داشت در کتاب «خاطره هاى آموزنده» خویش با یک واسطه، داستان عجیبی درمورد زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی رحمت الله علیه نقل کرده است. 

این خطیب شهیر که در زمان رضاخان پهلوى در تهران تبلیغ مى‏کرد، به دستور طاغوت وقت دستگیر مى‏شود. ایشان بعد از آزادى نقل می‌کرد: بعد از یک سال زندان به شهر بیرجند تبعید شدم. یکى از شب‏ها که بسیار دلتنگ بودم، به حضرت عبدالعظیم حسنی رحمت الله علیه متوسل شدم و با چشم گریان به خواب رفتم. در رویا دیدم وارد مجلسى شدم که جالسین همه روحانى بودند، چ و صدر مجلس، حضرت عبدالعظیم حسنی رحمت الله علیه با صورتى نورانى و مجلل نشسته است. جلو رفتم و بعد از سلام شکایت حالم را به عرض رساندم.

فرمودند: «وقتى در تهران بودى نزد ما نمى‏آمدى؛ ولى بعد از این به دیدار ما بیا.»

از خواب بیدار شدم و تا صبح فکر مى‏کردم. بعد از اذان صبح، مأمور شهربانى در منزل آمد و گفت: مرخص شدى، هر کجا مى‏خواهى برو!

بدون هیچ تعرض و تعقیب و تعهد به تهران آمدم و با خود عهد کردم تا آخر عمر زیارت آن حضرت را شب‏هاى جمعه ترک نکنم. 

سالیانی ست که بر قبله‌ی ری رو کردم

دست من نیست، به احسان شما خو کردم

هر سلامی به تو دادیم، حسن داده جواب

بی سبب نیست که در صحن تو هوهو کردم

 

مقام حضرت عبدالعظیم نزد اهل بیت (ع)

 

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: این محدث کبیر و این امام زاده واجب التعظیم از دریای بیکران فضل و بزرگواری برخوردار هستند.

بر اساس آن‌چه از تاریخ تولد و وفات حضرت عبد العظیم حسنی رحمت الله علیه بدست می‌آید، ایشان دوران حیات پنج امام از امامان اهل بیت علیه السلام یعنى امام کاظم علیه السلام تا امام عسکرى علیه السلام را درک کرده اند؛ امّا این بدان معنا نیست که به محضر همه آنها هم رسیده و یا از آن معصومین علیه السلام سخنى نقل کرده اند.

آن‌چه قطعى و مسلّم است، این است که حضرت عبدالعظیم حسنی رحمت الله علیه محضر امام جواد علیه السلام و امام هادى علیه السلام را درک نموده و از این معصومین علیه السلام احادیث فراوانى نقل کرده اند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی گفت: براى اثبات عظمت علمى حضرت عبد العظیم حسنی علیه السلام کافى است که بدانیم امام معصوم علیه السلام، مردم را براى حل مشکلات دینى و یافتن پاسخ پرسش‏هاى اعتقادى و عملى‏شان، به حضرت عبدالعظیم حسنی رحمت الله علیه ارجاع داده اند.

 

این کارشناس مذهبی ادامه داد: صاحب بن عبّاد در رساله‏اى که در شرح حال حضرت عبد العظیم حسنی رحمت الله علیه نوشته، در توصیف علمى ایشان آورده اند: 

 ابو تراب رویانى، روایت کرد که شنیدم ابو حمّاد رازى مى‏گفت: خدمت امام هادى علیه السلام در سامرّا رسیدم و مسائلى از حلال و حرام از ایشان پرسیدم. 

امام هادی علیه السلام به پرسش‏هاى من پاسخ دادند و هنگامى که خواستم از ایشان خداحافظى کنم، به من فرمودند:

«یا أبا حَمّاد! إذا أَشکَلَ عَلَیک شَى‏ءٌ مِن أمرِ دینِک بِناحِیَتِک فَسَل عَنهُ عَبدَ العَظیمِ بنَ عَبدِ اللَّهِ الحَسَنِیّ و أقرِئهُ مِنّیِ السَّلامَ.» «اى ابو حمّاد! هنگامى که چیزى از امور دینى در منطقه‏ات براى تو مشکل شد، از عبد العظیم بن عبد اللَّه حسنى بپرس و سلام مرا به او برسان.»

این تعبیر، به روشنى نشان مى‏دهد که حضرت عبد العظیم حسنی علیه السلام در عصر خود، «مجتهد» توانمندى بوده که بر اساس اصول و قواعدى که از اهل بیت علیه السلام در اختیار داشته، مى‏توانسته اند دیدگاه‏هاى اسلام ناب را در زمینه‏هاى مختلف اعتقادى و عملى، استخراج کنند و به پرسش‏هاى مردم پاسخ دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی افزود: بنابراین، ایشان تنها یک «محدّث» و راوى احادیث اهل بیت علیه السلام نبوده اند؛ بلکه از علماى بزرگ خاندان رسالت بوده اند که پس از معصومان علیه السلام، توان پاسخگویى به مسائل علمى را داشته اند و توانمندى علمى‏ ایشان مورد تأیید و تصدیق امام هادی علیه السلام قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • مرگ موتورسوار در کورس با پراید/ فوت عابر پیاده در پی فرار راننده مقصر
  • پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران
  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • روکش آسفالت و خط‌کشی ترافیکی خیابان سلمان انجام شد + فیلم
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟