Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-07@02:59:05 GMT

موزه حرم مطهر امام حسین(ع) + تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۷۲۲۷۵

آثار بسیار ارزشمند در این موزه، قرآن منصوب به خط امام علی (ع) و درب های قدیم و ضریح قدیم حرم امام حسین (ع) است.


به گزارش شریان نیوز، تأسیس موزه حرم امام حسین(ع) به سال 2009 میلادی باز می گردد؛ در آن سال با توجه به آثار و اشیاء موجود گروهی متخصص تشکیل داده شد و اشیاء موزه در معرض بررسی متخصصین قرار گرفت، سپس به تهیه فهرست موجودی از آثار و اشیاء موجود که توسط پادشاهان و زائرین به آستان قدس حسینی اهدا شده بود پرداخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آثار بسیار ارزشمند در این موزه، قرآن منصوب به خط امام علی (ع) و درب های قدیم و ضریح قدیم حرم امام حسین (ع)است؛ پرده ای به قدمت صدها سال که در آن طلا و سنگهای گرانبها به کار رفته است و از تاج بارو پادشاه هند به حرم امام حسین (ع) اهدا شده در این موزه مشاهده می شود.
از دیگر آثار ارزشمند در این موزه، منبری است که قدمت آن 160 سال پیش است در این منبر هیچ میخی به کار نرفته است و در آن آیات قرآن با آب طلا نقش گرفته است.
همچنین قالی های حریر قدیمی و چهل چراغ هایی که دویست سال پیش توسط ناصر الدین شاه قاجار به حرم مقدس امام حسین (ع) اهدا شده در این موزه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است؛ کتیبه ای مزین به زیارت وارث که در آن آب طلا به کار رفته نیز در این موزه مشاهده می شود.
عطردان، ظروف، زره ها و تفنگ های قدیمی که طول آنها به دو متر می رسد از پادشاهان عثمانی به این حرم اهدا شده اند؛ همچنین شمشیرهایی با قبضه طلا که اهدا شده از پادشاهان ایرانی و یک طبر قدیمی از طلای خالص اهدا شده از پادشاه هند و دیگر هدایای دیگر که بواسطه پادشاهان به حرم امام حسین (ع) و سکه های طلا از دیگر دیدنی های موزه آستانه است، همچنین در نظر است بخشی به کتابهای خطی قدیمی اختصاص داده شود.
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 
 

 

 


منبع:باشگاه خبرنگاران

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۲۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شست و شوی رواق دارالذکر حرم مطهر رضوی | ویدئو

دریافت 9 MB

به گزارش همشهری آنلاین، در اینجا ویدئویی از شستشوی رواق دارالذکر و راهروهای اطراف حرم را مشاهده می‌کنید.

کد خبر 849612 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم حرم امام رضا (ع) مشهد امام رضا

دیگر خبرها

  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • پیکر مطهر معلم شهید «حجت‌الله یوسفیه» در ورامین تشییع شد
  • قدردانی از هنرمندان در یک پایگاه مهم موسیقی/ خاطراتی که زنده شد
  • شست و شوی رواق دارالذکر حرم مطهر رضوی | ویدئو
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • ۱۵۵ اصفهانی همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) خون اهدا کردند
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)