Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: همزمان با نزدیک شدن به اربعین حسینی، نجف اشرف مملو از عاشقان علی‌ابن‌ابی‌طالب (علیه‌السلام) و عزاداران اربعین حسینی است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری شبستان_ گیلان به نجف، کمتر از 10 روز به اربعین حسینی مانده و هر کسی که توانسته خود را برای شرکت در این راهپیمایی عظیم جهانی به شهر نجف رسانده است تا بتواند در این قافله حضور یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهر نجف این روزها مملو از جمعیت و مملو از دوستداران علی بن ابی طالب (علیه‌السلام) است، به گونه‌ای که خیابان‌های منتهی به حرم مطهر امام علی (علیه‌السلام) پر از زائرین است و رفت و آمد به سختی انجام می‌شود.

 

برای رسیدن به حرم مطهر حضرت علی( علیه‌السلام) نخست باید از سیطره‌ها عبور کرد که زائران همکاری خوبی با محافظان این سیطره‌ها دارند.

 

در میان خیل جمعیت زائرانی از کشورهای مختلف دیده می‌شوند که دستمال قرمز، زرد، آبی و .. به دور گردن خود بسته‌اند و به صورت گروهی به سمت مرقد مطهر در حرکت هستند.

 

این شب‌ها صحن امام علی (علیه‌السلام) دیدنی است و زائران شبانه روز برنامه‌های سینه‌زنی، مداحی و نوحه خوانی را برگزار می‌کنند و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (علیه‌السلام) با اندوه بر سر و سینه خود می‌زنند و با زبان دل با امام اول خود درد و دل می‌کنند.

 

در میان خیل جمعیت، یک دسته از زائران به چشم می‌خورند، وقتی نزدیکشان شدیم، مشاهده کردیم که کاروان گیلانیان در صحن مطهرامام علی (علیه‌السلام) اقدام به برگزاری مراسم کرده است، و چه زیباست وقتی در کشوری دیگر رفته‌ای و غریب هستی، اما یک گروهی را می‌بینی که مداحیشان با زبان شیرین گیلکی است.

 

زیارت ضریح امیرالمومنین (علیه‌السلام) به سختی انجام می‌شود و اکثر زائران سعی می‌کنند از صحن، رو به روی ضریح بایستند و سلام دهند تا در ازدیام جمعیت گرفتار نشوند.

 

یکی از مکان‌هایی که زائران در روزهایی که در نجف به سر می‌برند به آنجا می‌روند قبرستان وادی السلام است که این قربستان در قسمت شمالی حرم امام علی (علیه‌السلام) قرار دارد که به عنوان بزرگ‌ترین قبرستان جهان به شمار می‌رود.

 

گفتنی است؛ در روزهای آتی زائران کم کم ازشهر نجف برای روز اربعین به سمت کربلا حرکت  و مسیر 83 کیلومتری نجف تا کربلا را به صورت پیاده طی می‌کنند.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۴۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود

جعفر رئیسیان زاده در این باره اظهار داشت: این برنامه با حضور تولیت معزز آستان قدس رضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مدیران ارشد ملی و استانی، با هدف تجلیل از کارگران به عنوان ارکان اصلی تولید و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، تدارک دیده شده است.
وی، با اشاره به اینکه این مراسم  روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه بعد از نماز مغرب و عشا در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این مراسم از ۲۵ هزار کارگر مشهدی به همراه خانواده‌هایشان تجلیل خواهد شد.
معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی خاطرنشان کرد:مدعوین به این مراسم از طریق کارفرمایان در کارخانجات مختلف شناسایی شده‌اند به طوری که سهمیه‌ای برای تجلیل از کارگران شاغل در هر کارگاه تولیدی و مجموعه فعال در امر تولید در نظر گرفته شده است.
رئیسیان زاده  ابراز داشت: ویژه برنامه های این مراسم شامل جشن خانوادگی، اجرای سرود و نماهنگ‌های مذهبی، برنامه‌های شاد برای کودکان، سخنرانی و نور افشانی است و در پایان مراسم، غذای متبرک رضوی به خانواده‌ها اهدا خواهد شد.
وی گفت: همچنین در این برنامه از تعدادی از کارگران نمونه که در راستای تولید کار ویژه و منحصر به فردی انجام داده‌اند نیز به نمایندگی از تمامی کارگران تقدیر به عمل خواهد آمد.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟