Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی گفت: از حدود ۲۴ هزار بازرسی واحدهای صنفی استان بیش از ۶۰۰ پرونده تخلف تشکیل شد.

به گزارشخبرگزاری تسنیماز بیرجند،به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، داوود شهرکی با بیان این مطلب اظهار داشت: این بازرسی‌ها به منظور پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در قالب طرح‌های مختلف صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: امسال از 24 هزار و 781 مورد بازرسی‌‌های انجام شده از واحدهای صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی 605 پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و 258 میلیون و 491 هزار و 760 ریال تشکیل و پرونده‌‌های مربوطه پس از تکمیل برگ گزارش بازرسی به تعزیرات حکومتی ارسال شد تا مراحل قانونی خود را طی کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی صورت گرفته در راستای دریافت و پاسخگویی به هرگونه گزارش و شکایت واصله مردمی در بخش مشارکت‌های مردمی ستاد خبری نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تعداد 898 مورد گزارش از سوی مردم بصورت تلفنی و از طریق سامانه 124 و یا به صورت حضوری و مراجعه مردم به محل ادارات صنعت، معدن و تجارت در سطح استان دریافت کرده است.

وی بیان کرد: از این تعداد 184 مورد متخلف شناخته شده که بیشترین گزارشات دریافتی مربوط به گرانفروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه و عدم ارائه فاکتور بوده که برای بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

شهرکی افزود: در حوزه آرد ونان نیز یک هزار و 555 مورد بازرسی انجام شده است که 44 مورد پرونده تخلف به ارزش 40 میلیون و 313 هزار ریال تشکیل و به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی تصریح کرد: در حوزه قاچاق کالا نیز در این مدت تعداد 2 هزار و 731 مورد بازرسی صورت گرفته که 76 پرونده به ارزش 400 میلیون ریال تشکیل شده است.

وی از همراهی و همکاری اصناف و بازاریان با سیاست‌های دولت و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان قدردانی کرد و افزود: معدود تخلفاتی هم که صورت گرفته با همکاری بازرسان اتاق‌های اصناف، اتحادیه‌های صنفی و ناظران افتخاری مردمی و با بازرسی مستمر و روزانه از واحدهای صنفی شناسایی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی تاکید کرد: هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی، مراتب را با شماره تلفن گویا 124 سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گزارش کنند و در صورت درخواست نتیجه بازرسی موارد به ایشان اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

R41348/P1486/S6,56/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۳۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر نخعی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون مددجویان این نهاد تعداد ۲۹۷ تخته فرش به متراژ هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش دستباف تولید کردند که این تولیدات توسط امداد و فروش مستقیم بافنده به ارزش ۴۲ میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریال در استان و تهران به فروش رسیده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه استعدادسنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آنها به صورت چهره به چهره از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالیبافی است افزود: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش جهت انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد اشتغال مربوطه معرفی می‌شوند که با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه مورد نیاز توسط امداد طرح راه اندازی می‌شود.

نخعی فرآیند بافت فرش توسط مددجویان تحت حمایت را این طور توضیح داد: در مرحله بافت فرش، استادکار ناظر طرح ماهیانه و به صورت منظم بر روند بافت آن نظارت کرده و پس از اتمام بافت، ضمن ارزیابی و قیمت گذاری، فرش تولیدی مددجوی تحت حمایت امداد توسط شرکت صنعت آفرینان مرکز خریداری و وجه آن پس از کسر بدهی مواد اولیه به حساب مددجو واریز می شود.

وی صنعت فرش را آمیخته با فرهنگ و تمدن زنان و مردان توانمند کشور دانست و اظهار کرد: صنعت قالیبافی میراث گذشتگان این استان است که به نسل امروز منتقل شده که علاوه بر تولید فرش‌های با کیفیت به معیشت خانواده خود نیز کمک قابل توجهی کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان‬ جنوبی‬ با بیان اینکه کار نظارت، آموزش و هدایت فرش‌بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان این نهاد انجام می‌شود، افزود: بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که از نظر تأمین مواد اولیه، نظارت بر تولید فرش، برگزاری کلاس‌های آموزشی دوره‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرند.

نخعی در پایان خاطر نشان کرد: در سال جاری نیز با همکاری بافندگان و اساتید فرش استان آذربایجان شرقی در حال آموزش و توسعه بافت فرش با گره ترکی هستیم که سبک جدیدی دربین مددجویان استان است.

کد خبر 6093726

دیگر خبرها

  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • مسدود شدن جاده خوسف - معدن قلعه زری
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • تخریب صنف و صنعت طلا و جواهر به بهای اجرای یک سامانه
  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود