Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دفتر منطقه‌ای امتداد نیوز به نقل از «تلویزیون یک»، شورای عالی صلح افغانستان گفت‌وگوهای پنهانی با گروه طالبان داشته است، اما تا زمانی که تلاش‌های این شورا به نتیجه نرسد، جزئیات این گفت‌وگوها را فاش نخواهد کرد.

در حالی که از تغییر در رهبری شورای عالی صلح افغانستان کمتر از چهار ماه نگذشته است، اما اعضای این شورا از تماس با گروه طالبان خبر داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه «ماندگار» نیز گزارش داد که «اکرم خپلواک» رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان و مشاور اشرف غنی در امور سیاسی گفته که تماس‌هایی از طرف برخی از افراد با گروه طالبان صورت گرفته است.

وی افزود: از وزرای کشور و دفاع افغانستان نباید توقع تامین صلح را داشت، زیرا آنها مسئول دفاع و تامین امنیت هستند و جنگ افغانستان نیز ابعاد مختلفی دارد.

بر اساس گزارش وبسایت شورای عالی صلح افغانستان، اکرم خپلواک در نشست عمومی این شورا گفت: اینکه طالبان را برای مذاکره با دولت افغانستان آماده کند وظیفه شورای عالی صلح است و ما برای این کار استراتژی جدیدی را با توجه به تجارب گذشته تدوین کرده‌ایم.

رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح  در ادامه تصریح کرد دولت افغانستان برای مذاکره با گروه طالبان هیچ پیش‌شرطی ندارد و جامعه جهانی از تلاش‌های ما برای زمینه سازی صلح حمایت می‌کند.

وی پیش از این گفته بود که نشست‌هایی با علمای اسلامی صورت گرفته است و در آینده نزدیک شاهد پیشرفت‌های مثبتی در روند صلح افغانستان خواهیم شد.

طالبان پیش از این در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر تماس احتمالی این گروه با دولت افغانستان تاکید کرده‌ بود که در صورت حضور نیروهای خارجی، طالبان حاضر به مذاکره با دولت افغانستان نخواهند شد.

ماه گذشته مقامات ارشد طالبان در واکنش به نشست عمان گفته بودند که موضع این گروه مبنی بر عدم مذاکره با دولت افغانستان تغییر نکرده است.

این گروه پیش از این، خروج کامل نیروهای خارجی و به رسمیت شناخته شدن دفتر سیاسی طالبان در قطر را از شروط اساسی برای آغاز مذاکرات صلح با دولت افغانستان اعلام کرده بود.

از سوی دیگر، روند صلح افغانستان به بن‌بست خورده است و آمریکا با اعمال فشار بر اسلام‌آباد تلاش می‌کند تا طالبان را به میز مذاکرات حاضر کند.

رئیس جمهور افغانستان نیز هدف نهایی از استراتژی جدید واشنگتن و راهبرد دولت کابل را مصالحه با طالبان اعلام کرده بود.

انتهای پیام/.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۶۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی طالبان با ترکیه در کابل

سرپرست وزارت خارجه طالبان با جهاد ارگین‌آی، سفیر ترکیه در کابل دیدار کرد؛ بر بنیاد خبرنامه‌ وزارت خارجه طالبان در این دیدار درباره روابط دوجانبه، اقدام‌های مثبت در افغانستان، آغاز تجارت از طریق راه لاجورد، افتتاح نمایش‌گاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان گفت‌وگو شده است. 
سفیر ترکیه در این دیدار گفت که در آینده نزدیک ترکیش ایرلاین نیز پروازهایش را به افغانستان از سر خواهد گرفت.

پبش از این نیز امیرخان متقی در دیدار با سفیر ترکیه در کابل ضمن قدردانی بابت کمک‌های بشردوستانه مردم و دولت ترکیه گفته بود که طالبان تسهیلات لازم را به سرمایه‌گذاران ترک در افغانستان فراهم خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ارسال نامه پیشنهادی شورای عالی تشکل‌های ورزشی به رئیس جمهور+عکس
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • وقوع انفجار در کابل
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است