Web Analytics Made Easy - Statcounter

اربیل – ایرنا - نیچروان بارزانی نخست وزیر تشکیلات کردستان عراق امروز (دوشنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی، حضور نیروهای ارتش عراق در مناطق تماس با اقلیم را غیرضروری دانست و از دولت عراق خواست با آغاز مذاکرات سیاسی موافقت کند.

بارزانی گفت: مشکلات سیاسی اربیل و بغداد با تنش و درگیری و اینکه یکی برنده و دیگری بازنده باشد، حل و فصل نخواهد شد، بلکه باید براساس گفت وگوهای جدی و بنیادی وارد مذاکرات شویم و معتقد هستیم که در قالب قانون اساسی عراق می توانیم به نتیجه برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نیچروان بارزانی همچنین با غیرقانونی خواندن لایحه بودجه سال 2018 عراق تصریح کرد: تشکیلات کردستان عراق در صورت پرداخت حقوق کارکنان اقلیم آمادگی تحویل کامل نفت به بغداد را دارد.
وی در ارتباط با آغاز مذاکرات با بغداد اظهار داشت: بغداد هنوز آماده مذاکره با اقلیم نیست، اما ما آماده نشست با نخست وزیر عراق و آغاز مذاکرات و حل مشکلات براساس قانون اساسی عراق هستیم.
بارزانی در خصوص نقش جنبش تغییر در روند سیاسی کردستان عراق نیز گفت: ما علاقمندیم که در سریعترین زمان ممکن وزرای جنبش تغییر به دولت اقلیم بازگردند؛ آنها بخشی مهمی از روند سیاسی در کردستان عراق هستند.
وی آنچه اعمال فشار بغداد بر اربیل خواند را نادرست توصیف کرد و مدعی شد: رفتارهای کنونی در بغداد برای منحل کردن دولت اقلیم کردستان عراق است و این یک اقدام در راستای نقض قانون اساسی عراق است، نخست وزیر عراق ضروری است در فکر همه عراقی ها باشد، در شرایطی که ما آماده گفتگو هستیم وی نیز باید به این گفتگوها بپیوندند.
بارزانی همچنین در خصوص درخواست بغداد برای تحویل دروازه های مرزی و میدان های نقتی به دولت عراق گفت: با استفاده از ابزار نظامی این مشکلات قابل حل نیست؛ ما آماده حل این مشکلات در قالب قانون اساسی عراق نه برای حالا بلکه برای نسل های بعدی هم هستیم.
وی در ارتباط با اینکه توافقاتی بین هیات های نظامی دو طرف صورت گرفته نیز مدعی شد، تاکنون هیچ توافقی بین دو طرف صورت نگرفته است؛ ما برای حل مشکلات نیازمند راه حل سیاسی و نه نظامی هستیم.
نیچروان بارزانی در خصوص احتمال سفرش به ترکیه نیز گفت: هیچ زمانی برای سفر بنده به ترکیه پیش بینی نشده است، ضمن اینکه می خواهم تاکید کنم که ما نه تنها با ترکیه بلکه با جمهوری اسلامی ایران نیز حاضر به مذاکره و گفتگو بوده و اگر آنها آمادگی این را داشته باشند، ما آماده این هستیم که هیاتهای خود را روانه این دو کشور کنیم و تلاش کنیم که مشکلات ما با آنها و دولت عراق در قالب قانون اساسی عراق حل و فصل شود.
خاورم*351*4*380*1275
انتشار دهنده: مجید جعفری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۳۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوترش خواستار ارسال سریع کمک به غزه و برقراری آتش‌بس شد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک بر تعهد به تلاش برای راه‌حلی که به اشغال فلسطین پایان داده و منجر به تشکیل کشور مستقل فلسطین شود، تاکیدکرد.
 
وی همچنین از کشورهای متحد با رژیم اشغالگر صهیونیست درخواست کرد تا از آغاز عملیات نظامی زمینی در رفح در جنوب غزه منصرف شده و بر پیامدهای فاجعه بار احتمالی برای فلسطینیان در غزه تاکید کرد.
 
گوترش بر ضرورت جلوگیری از قحطی با اطمینان از هدف قرار نگرفتن تلاش‌های بشردوستانه، کاروان‌ها، امکانات و افراد تاکید کرد.
 
پیشتر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بدون توجه به نتیجه مذاکرات آتش‌بس، حمله زمینی خود را در رفح آغاز خواهد کرد.
 
شهر رفح از زمان آغاز عملیات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه محل پناهندگی بسیاری از فلسطینیان شده است.
 

دیگر خبرها

  • گوترش خواستار ارسال سریع کمک به غزه و برقراری آتش‌بس شد
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه؛ تل‌آویو با خروج نیروهایش از «نتزاریم» موافقت کرد
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند