Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@04:36:58 GMT

استاندار:خوزستان در وزارت نیرو حق آب و گل دارد

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۷۷۳۸۷

استاندار:خوزستان در وزارت نیرو حق آب و گل دارد

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از پروژه آبرسانی به مرز چذابه اظهار با اشاره به نخستین سفر استانی وزیر نیرو به خوزستان گفت: خاستگاه وزارت نیرو مانند وزارت نفت خوزستان است چرا که زمانی که سازمان آب و برق خوزستان تشکیل شد هنوز در کشور وزارت نیرو شکل نگرفته بود.
استاندار خوزستان با اشاره به مصوبه پانزدهم فروردین‌ سال جاری تاکید کرد: اقدامات اجرایی مصوبه مذبور در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عمده مشکلات خوزستان را مشکلات حوزه آب، برق و فاضلاب و ریزگردها دانست و گفت: این مشکلات به وزارت نیرو ارتباط دارند که باید در به حداقل رساندن آنها تلاش شود.
وی گفت: علاوه بر این جاری‌ بودن رودخانه‌هایی نظیر کارون، مارون، کرخه، جراحی، دز از ظرفیت های خوزستان محسوب می شوند.
استاندار خوزستان توضیح داد: توسعه خوزستان نیازمند مدیریت درست منابع آبی است که امید است با مدیریت علمی و تخصصی وزیر نیرو مشکلات استان در این حوزه حل شود.
وی بیان کرد: امید است با حمایت وزارت نیرو از خوزستان طرح‌ های مختلف آبرسانی مانند طرح آبرسانی غدیر به سرانجام برسند و آب مطلوب آشامیدن به دست مردم برسد.
وی گفت: زیبنده مردم خوزستان نیست که با وجود بهره مندی از بیشترین آب‌ شیرین کشور مردم همچنان مشکل کمی و کیفی آب داشته باشند.
شریعتی با بیان اینکه پارسال پروژه آبرسانی به گذرگاه شلمچه به بهره برداری رسید توضیح داد: پروژه‌های آبرسانی در دو گذرگاه شلمچه و چذابه فقط مختص راهپیمایی اربعین حسینی نیستند بلکه وجود 2 پایانه صادراتی استان در این 2 مرز اهمیت ایجاد این زیرساخت ها را بیشتر میکند.
استاندار خوزستان میزان صادراتی سال گذشته از دو مرز چذابه و شلمچه را یک میلیارد و 670 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: تاکنون ‌بیش از 600 هزار زائر از شلمچه و نزدیک به 400 هزار زائر نیز از مرز چذابه عبور کرده‌ اند.
وزیر نیرو بامداد دوشنبه به منظور بازدید از پروژه آبرسانی پایانه چذابه، بهره برداری از ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب از بستان تا پایانه مرزی چذابه، دیدار با نماینده ولی فقیه و مجمع نمایندگان شورای اسلامی خوزستان وارد اهواز شد.
7164/6064
خبرنگار: عاطفه جوادی** انتشار دهنده: محسن بهاروند

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۷۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود

مسعود خیرجو امروز در بازدید از تاسیسات و تصفیه خانه گرمی مغان و زیرساخت‌های آبرسانی به بخش موران این شهرستان گفت: مجتمع بزرگ آبرسانی به بخش موران برای پوشش ۶۴ روستا با همکاری بسیج سازندگی سپاه در حال اجراست و سال گذشته فاز نخست آن با انتقال آب به ۱۸ روستا به سرانجام رسید و در فاز دوم، آبرسانی به ۱۷ روستا مد نظر است که ۶ روستا در خرداد ماه از نعمت آب شرب و سالم برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل افزود: تلاش می‌کنیم فاز سوم مجتمع آبرسانی به روستاهای بخش موران شهرستان گرمی مغان را در دهه فجر امسال افتتاح کنیم تا بقیه روستاها نیز از آب شرب بهداشتی و پایدار بهره مند شوند و طرح ارتقا توان و آبدهی تصفیه خانه گرمی برای تامین هر چه بیشتر آب روستاهای تابعه نیز در حال اجراست و به بازسازی و ارتقا ظرفیت تصفیه خانه اقدام می‌شود.

او گفت: این طرح در حال حاضر حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می‌شود بعد از تکمیل و بهره برداری، آب شرب و بهداشتی حدود ۵۰ هزار نفر را تامین کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال