Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان گفت: کادر بهداشت، درمان و فوریت‌های پزشکی استان همدان در سه استان مرزی خوزستان، ایلام و کرمانشاه به زائران اباعبدالله(ع) خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حبیب معصومی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی در استان همدان از سال 1357 راه‌اندازی و ارائه خدمات می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بدون در نظر گرفتن شهرستان اسدآباد که این شهرستان خود دارای دانشگاه علوم پزشکی مستقل است، 47 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شهری و جاده‌ای و یک اورژانس هوایی که در محل فرودگاه همدان مستقر است در همدان به هنگام وقوع حوادث به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند.

معصومی با اشاره به اینکه 350 نفر نیروی انسانی در مجموعه مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان فعال هستند، بیان کرد: 90 نفر از این افراد تحصیلات کاردانی، کارشناسی و بالاتر هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان با بیان اینکه اورژانس پیش بیمارستانی استان همدان مجهز به 80 دستگاه آمبولانس است، عنوان کرد: از این تعداد 50 دستگاه در 2 سال گذشته تحویل گیری شده است.

معصومی با تأکید بر اینکه مجموعه مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان مجهز به یک دستگاه اتوبوس آمبولانس است، تصریح کرد: یک دستگاه اتوبوس اتاق عمل و بیمارستان سیار 30 تخت خوابی در این مجموعه در هنگام وقوع حوادث خدمات‌رسانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم 11 پایگاه به پایگاه‌های مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اضافه شده است، ابراز کرد: در اول دولت یازدهم 40 پایگاه و در آخر دولت 51 پایگاه خدمات‌رسانی می‌کردند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان با بیان اینکه در دولت یازدهم 50 دستگاه آمبولانس به مجموعه فوریت‌های پزشکی استان هدان اضافه شد، گفت: 15 میلیارد تومان اعتبار صرف خریداری این آمبولانس‌ها شد.

معصومی با تأکید بر اینکه علوم پزشکی همدان دهمین دانشگاه است که نسبت به راه‌اندازی اورژانس هوایی اقدام کرد، تأکید کرد: اورژانس هوایی از مردادماه سال 93 در استان همدان خدمات‌رسانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از زمان راه‌اندازی اورژانس هوایی تا امروز 171 مأموریت انجام شده است، اظهار داشت: 220 مصدوم یا بیمار با آمبولانس هوایی جا به جا شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همزمان با راه‌اندازی اورژانس هوایی به دلیل عدم وجود پد فرود بالگرد ایجاد پد فرود را در دستور کار قرارداد، افزود: بیمارستان‌های بعثت، قلب فرشچیان، بیمارستان‌های فامنین، کبودرآهنگ، نهاوند، مجهز به پد فرود بالگرد استاندار هستند و پد بالگرد بیمارستان امام حسین(ع) به اتمام رسیده و نیازمند خط کشی است.

معصومی با تأکید بر اینکه شهرستان اسدآباد نیز مشغول به ایجاد پد فرود بالگرد در بیمارستان است، بیان کرد: بیمارستان‌های آتیه و ارتش که جز مجموعه علوم پزشکی نیستند نیز نسبت به ایجاد پد فرود بالگرد اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه فقط بیمارستان‌ شهرستان‌های تویسرکان، بهار و رزن فاقد پد فرود بالگرد هستند که در این خصوص نیز رایزنی‌هایی در حال انجام است، عنوان کرد: در تویسرکان در بیمارستان جدید و در بهار و رزن باید زمین برای ایجاد پد فرود بالگرد تملک شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان گفت: به غیر از ایجاد پد فرود بالگرد در بیمارستان با همراهی راه و شهرسازی به دنبال ایجاد پد جاده‌ای در حاشیه جاده‌های روستایی و صعب‌العبور هستیم و مکاتباتی در این خصوص ایجاد شده است.

معصومی با بیان اینکه ما به دنبال استفاده از ظرفیت خیرین در شهرهای بالای 5 هزار نفر جمعیت برای ایجاد پد فرود بالگرد هستیم، ابراز کرد: با این اقدام به دنبال خدمات‌رسانی اورژانس هوایی به شهرهای گل‌تپه، شیرین سو و غیره هستیم.

وی اظهار داشت: در دولت 5 ساختمان نیمه‌کاره فوریت‌های پزشکی که 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و فاقد انشعابات آب، برق، تلفن و گاز بودند که تکمیل و راه‌اندازی شد و چهار پایگاه جاده‌ای جدید نیز در دولت یازدهم احداث شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان گفت: در سال 94 علوم پزشکی همدان در بین 61 دانشگاه سطح کشور با کسب نمره 53 از 53 در برنامه‌های کاهش خطر بلایا رتبه اول را کسب کردیم.

معصومی با اشاره به اینکه پایان سال 94 علوم پزشکی همدان گواهینامه بهبود کیفیت در سطح کشور دریافت کرد، اظهار داشت: کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی استان همدان از مهرماه سال 93 کارانه دریافت می‌کنند.

وی افزود: به دلیل اختلافات موجود با شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات که این شرکت ارتباط رادیویی بی‌سیم به وزارت بهداشت ارائه نمی‌کرد مجموعه فوریت‌های پزشکی توانایی خرید بی‌سیم را نداشت که از سال گذشته تا امروز نسبت به خرید 80 دستگاه بی‌سیم جدید دیجیتال اقدام شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان در خصوص برگزاری آزمون استخدامی در سال گذشته بیان کرد: این آزمون برگزار شد و 93 نفر در این آزمون جذب مجموعه فوریت‌های پزشکی می‌شوند.

معصومی با بیان اینکه با نوسازی 70 درصد از آمبولانس‌ها و ایجاد 11 پایگاه اورژانس باید زمان رسیدن به بالین بیمار یا مصدوم کاهش یابد، تأکید کرد: زمان رسیدن به بالین بیمار در شهر زیر پنج دقیقه و در جاده‌ها میانگین 7 دقیقه است.

وی با تأکید بر اینکه مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان نسبت به آموزش دانش آموزان، دانشجویان و افراد محصل در حوزه‌های علمیه اقدام می‌کند، تصریح کرد: اخیراً قرارداد آموزش کمک‌های اولیه به 700 نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی همدان منعقد شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه 15 دستگاه موبایل ماهواره‌ای برای مدیران دانشگاه علوم پزشکی همدان برای ارتباطات جایگزین در مواقع بحران خریداری شده است، افزود: تا امروز 2 بار اطمینان‌بخش لازم از تمامی تجهیزات پزشکی فوریت‌های پزشکی استان انجام شده است.

معصومی با بیان اینکه نوسازی ناوگان آمبولانس‌های مرکز فوریت‌های پزشکی ادامه دارد، عنوان کرد: خریداری یک هزار و 200 دستگاه آمبولانس در سطح کشور پیش بینی شده است که از این تعداد 2.5 درصد به استان همدان اختصاص می‌باید.

وی با تأکید بر اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه احداث 14 پایگاه اورژانس پیش‌بینی شده است، گفت: از این تعداد یک پایگاه راه‌اندازی شده است.

معصومی با بیان اینکه برای راه‌اندازی هر پایگاه اورژانس بدون در نظر گرفتن زمین 200 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است، تأکید کرد: ایجاد هر پایگاه 120 مترمربع زمین نیاز دارد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه سالانه باید 2پایگاه اورژانس راه‌اندازی شود، گفت: امسال مقداری به دلیل کمبود نیروی انسانی اختلالاتی در راه‌اندازی پایگاه ایجاد شد.

معصومی با بیان اینکه 8 پایگاه اورژانس فوریت‌های پزشکی در قالب کانکس است که در به دنبال احداث ساختمان برای این پایگاه‌ها هستیم، عنوان کرد: تعدادی از پایگاه‌ها نیز در اماکن استیجاری و فرسوده است که باید برای آن‌ها نیز ساختان ایجاد شود.

وی با تأکید بر اینکه امروز اتوماسیون 115 راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: با راه‌اندازی این سیستم آمبولانس‌ها به GPS و سیستم مسیریاب مجهز می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه اورژانس ریلی از طریق استانداری و کارگروه‌های مرتبط پیگیری شده است، تأکید کرد: به توجه به اینکه استان همدان امروز درگیر مسیرهای ریلی است که در این صورت اگر حادثه‌ای رخ دهد باید در مکان‌های حادثه‌خیز را شناسایی و راه‌های جاده‌ای دسترسی به ریل را بشناسیم.

معصومی با بیان اینکه علاوه بر پایگاه‌های موجود به دنبال ایجاد 10 کانکس اورژانس 6 متری برای استقرار در مسیرها در ایام نوروز هستیم، عنوان کرد: در خصوص کمبود تابلوهای اطلاع‌رسانی اورژانس نیز خریداری تابلو از دیگر اهداف و اقدامات است.

وی با تأکید بر اینکه در چندین سال گذشته به دنبال کاهش فوتی‌های حوادث ترافیکی هستیم، اظهار داشت: تعداد فوتی حوادث در استان در سال 85 نزدیک به 900 نفر بود که این میزان در سال گذشته به 500 نفر رسید.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال 271 نفر بر اثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند، تأکید کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 9.2 درصد کاهش یافته است.

معصومی با بیان اینکه از دیگر اقدامات موجود راه‌اندازی اورژانس موتوری است، عنوان کرد: این اقدام در تهران در حال انجام است و در پیگیری‌ها به دنبال ایجاد اورژانس موتوری در دونقطه شهر هستیم چرا که در همدان به برخی اصلاحات شهری در حال انجام، فرسودگی برخی بافت‌ها، باریک بودن برخی مسیرهای کمک‌رسانی و غیره حضور اورژانس با آمبولانس را بر بالین مصدوم و یا بیمار را با مشکل مواجه می‌کند.

وی با تأکید بر تا ماه آینده استان همدان یک دستگاه اتوبوس آمبولانس جدید نیز دریافت می‌کند، بیان کرد: پیشنهاد شده است که این اتوبوس آمبولانس در شهرستان ملایر مستقر شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان عدم باز کردن راه عبور برای آمبولانس را از مشکلات موجود اورژانس در همدان دانست و گفت: این مشکل در شهرهای دیگر وجود ندارد اما در همدان خودروهای در حال حرکت در مسیر نسبت به باز کردن راه برای آمبولانس هیچ اقدامی نمی‌کنند.

معصومی تأکید کرد: از دیگر مشکلات حضور اورژانس بر بالین مصدوم و بیمار در همدان این است که با احداث ساختمان‌های مسکونی و اداری تمهیدات لازم برای حضور کادر امدادی در هنگام جابه‌جایی بیمار و مصدوم در ساختمان پیش‌بینی نشده است.

وی با اشاره به اینکه در ستاد اربعین استان همدان مسئولیت بهداشت و درمان به عهده دانشگاه علوم پزشکی است، گفت: خدمات علوم پزشکی همدان در دو بخش که نیروهای پزشکی و درمانی به استان‌های مرزی نظیر خوزستان، ایلام و کرمانشاه اعزام شده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان با بیان اینکه 40 نفر از کادر بهداشتی علوم پزشکی صبح امروز برای نظارت بر بهداشت محیط و پشتیبانی نیروهای خدمات رسان به مرز مهران اعزام شدند، گفت: علاوه بر اعزام نیروهای بهداشتی و درمانی به کشور عراق در استان نیز پایگاه‌های اورژانس صبح و بعدازظهر فعال و تعدادی از پایگاه‌های شهری نیز در کنار 37 موکب فعال در استان خدمات‌رسانی می‌کنند.

معصومی با تأکید بر اینکه مراکز درمانی و بهداشتی استان در حال آماده‌باش است، اظهار داشت: بهداشت محیط و حرفه‌ای نیز بر نوع تهیه، توزیع و عرضه غذا در ایستگاه‌های پذیرائی و موکب‌ها نظارت دارند.

وی اظهار داشت: در سه‌راهی شهر بهار رو به روی پلیس‌راه درمانگاه صحرایی نیز امروز ایجاد می‌شود که این درمانگاه به‌صورت شبانه‌روزی خدمات‌رسانی می‌کند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه از 29 آبان تا یکم آذرماه یادواره قربانیان حوادث ترافیکی است، افزود: در این روزها نسبت به آموزش کاهش ترافیک، افزایش ایمنی در جاده‌ها، رعایت سرعت مجاز، عدم استفاده از تلفن همراه، پرهیز از رانندگی در حال خواب‌آلودگی، استفاده از کمربند ایمنی و کلاه ایمنی اقدام می‌شود.

معصومی با بیان اینکه ماهانه 3 هزار و 500 الی 4 هزار مأموریت توسط فوریت‌های پزشکی استان انجام می‌شود، گفت: این مأموریت‌ها در سه بخش شهری، جاده‌ای و بین مراکز(از مرکز درمانی به بیمارستان) است.

وی با تأکید بر اینکه در استان همدان تعداد مصدومان حوادث ترافیک در ماه یک هزار نفر است تصریح کرد: سالانه 12 هزار نفر در استان به دلیل حوادث ترافیکی مصدوم می‌شوند.

انتهای پیام/

R41405/P1336/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۵۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس

پژمان قراییان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: زایمان مادر باردار با کمک کارشناسان فوریت‌های پزشکی پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شهری ولی عصر (عج) شهرستان دامغان داخل منزل با موفقیت انجام شد.

وی افزود: به دنبال تماس مددجو، بلافاصله یک دستگاه آمبولانس از پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی بیمارستانی شهری ولی عصر (عج) به محل اعزام و زایمان با کمک کارشناسان فوریت‌های پزشکی در منزل انجام شد

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان بیان کرد: مادر و نوزاد دختر با حال عمومی خوب به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ولایت دامغان منتقل شدند.

کد خبر 6088889

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • درمانگاه تخصصی دیابت، طب کار و رادیولوژی دیجیتال همدان افتتاح شد
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • امدادرسانی به سه بانو حادثه غرق شدگی در اصفهان و فلاورجان
  • غرق شدگی ۲ نفر در محدوده پل فلاورجان
  • غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی
  • یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس