Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حمیده زرآبادی روز دوشنبه در همایش مشارکت اجتماعی – سیاسی زنان دانشگاه زنجان افزود: نقش آفرینی و مسئولیت پذیری افراد در جامعه مختص مردان نیست چرا که زنان نیز سهم قابل توجهی در این باره دارند که باید بخش مهمی از مسئولیت ها را برعهده بگیرند همانطوری که بخش قابل توجهی از پیکره اجتماع را تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نماینده مجلس اضافه کرد: در زمان حاضر فضای رقابتی مناسبی برای زنان با مردان وجود ندارد که این مسائل و مطالبات آنها توسط جامعه زنان پیگیری می شود.
زرآبادی یادآورشد: در کشور افزایش تعداد فارغ التحصیلان و متخصصان زن را داریم که جایگاهی برای آنها تعریف نمی کنیم، وقت و هزینه ای که برای تربیت زنان گذاشته می شود از آن بهره بردای نمی شود که موجب فاصله زنان از توسعه جامعه خواهد شد.
وی اظهار کرد: برای مشارکت سیاسی - اجتماعی زنان در جامعه آگاهی زنان به مقام، موقعیت و شئون زندگی خود مقوله ای بسیار مهم بشمار می ورد که اگر این موارد اتفاق نیفتد مشارکت و حضور در جامعه سخت می شود.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز، در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: زنان باید جایگاهی برای خود ترسیم کرده و احساس مسئولیت کنند تا در فعالیت ها نیز حضوری آگاهانه داشته باشند که با محقق شدن موارد بیان شده، شاهد افزایش مشارکت سیاسی – اجتماعی زنان در جامعه خواهیم بود.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در ایران مشارکت سیاسی - اجتماعی زنان به دوران مشروطیت برمی گردد، متاسفانه قبل از این دوران فرهنگ مرد سالارانه حاکم بود و تقیدهای فرهنگی و سنتی زنان را در خانه محصور و وظایف آنها در همین محیط می دانستند.
وی تاکید کرد: باید الزاماتی ایجاد شود تا تشکل های سیاسی و احزاب در حوزه زنان فعالیت داشته باشند چرا که با فعالیت این تشکل ها آموزش عملی، مهارت و خودباوری نیز در کنار آن محقق می شود.
زرآبادی با بیان اینکه موارد متعددی برای افزایش مشارکت سیاسی – اجتماعی زنان در جامعه وجود دارد، اظهار کرد: مقوله باورهای منفی در جامعه که زن را موجودی یک بعدی محصور در چارچوب خانواده می دانند، به طور معمول نگرشی بی پایه و اساس است که در این باروها زن توانایی قبول مسئولیت های سیاسی - اجتماعی را ندارد.
وی با بیان اینکه رشد و توسعه هر جامعه ای مبتنی بر مبانی و معیارهایی است، اظهار کرد: در این بین حضور فعالانه افراد در مشارکت های سیاسی- اجتماعی از عوامل مهم و حیاتی به شمار می رود که لزوم مشارکت را تبیین می کند.
زرآبادی یادوآورشد: زنان باید در همه عرصه های سیاسی، احتماعی، اقتصادی و فرهنگی دوشادوش مردان در صحنه ها حضور داشته باشند.
وی مهمترین عامل افزایش مشارکت سیاسی – اجتماعی را آموزش بیان کرد و افزود: کلیدی ترین عنصر توسعه هر جامعه نیروی انسانی است که باید مهارت و آموزش های لازم به افراد داده شود.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز، در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش می تواند از طریق رسانه ها و سازمان ها و نهادها انجام شود که در این میان آموزش و پرورش و آموزش عالی نقش قابل توجهی دارند.
زرآبادی ادامه داد: باید از دوران کودکی در کتاب های درسی آموزش ها انجام و کسب مهارت های لازم برای زنان محقق شود تا به خود باوری رسیده و در فعالیت های جامعه مشارکت داشته باشند.
وی ادامه داد: می توانیم به نحوی برنامه ریزی کنیم که موضوع، فرهنگ سازی، آموزش، تقویت تشکل های سیاسی برای بانوان از سن کودکی محقق شود تا اعتماد به نفس و خودباروی در افراد نهادینه شود که شکل گیری آن منجر به پیشرفت و توسعه جامعه می شود.
به گزارش ایرنا، همایش مشارکت اجتماعی – سیاسی زنان با مشارکت دانشجویان دختر و پسر دانشگاه زنجان برگزار شد.
7325/8068/
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انشتاردهنده: اسماعیل جهانبخش

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۷۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دیر در جنوب استان بوشهر گفت: برخی از دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های مستقر در منطقه جنوب استان بوشهر به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر دیر، غلامحسین مهران‌پور صبح امروز در آیین تجلیل از معلمان شهرستان دیر اظهار داشت: بزرگترین سرمایه اجتماعی و فرهنگی در کشور، مقام معلم است و این معلم انسان‌ساز و قدردانی از این مقام شامخ به یک هفته نباید بسنده شود.

وی افزود: پیشرفت و سلامت جامعه به دست نیروی انسانی مؤثر و آن به دست آموزش و پرورش است.

معاون آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: جامعه فرهنگیان در تمام عرصه‌ها پیشگام و پیشرو هستند و جامعه باید قدردان معلمان باشیم.

معلمان مسیر روشن رشد و آگاهی را برای نسل آینده ترسیم می‌کنند

یونس باربرز در حاشیه این مراسم ضمن گرامیداشت مقام شامخ معلم اظهار داشت: تجلیل از مقام معلم در روز شهادت استاد مطهری، در اصل تکریم مقام علم‌آموزی که دین مبین اسلام و سیره نبی مکرم اسلام(ص) برای آن ارزش و اعتبار بسیار زیادی قائل است. امروز جامعه از معلمان به عنوان قشری فرهیخته و امانت‌دار آینده سازان کشور برای فردایی بهتر یاد می‌کنند، مردان و زنان که با تعلیم و تربیت جوانان ایران اسلامی، آنان را برای حضور در جامعه و تلاش برای پیشرفت و آبادانی کشور آماده می‌سازد

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی، اساسی‌ترین کار، تعلیم و تربیت است خاطرنشان کرد: این رسالت بر عهده انسان‌های شریف، قانع و وظیفه‌شناسی قرار داده گرفته که از سر تعهد و دلسوزی، به پرورش نسل مومن و انقلابی پرداخته و در سنگر علم و دانش، به تربیت مدیران آینده کشور می‌پردازند.

فرماندار شهرستان دیر تصریح کرد: معلمان با تقویت فضایل اخلاقی، ارزش‌های انسانی و روشنگری دینی در ضمیر دانش‌آموزان، نسل فردا را از مفاسد اجتماعی و زشتی‌های جامعه دور نگه داشته و مسیر روشن رشد و آگاهی را برای آنان ترسیم می‌کنند.

شرکت‌ها به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند

عبدالحسین جهانگیری هم جایگاه معلم در توسعه و پیشرفت را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: اهمیت دادن به معلمان، نویدبخش آینده‌ای روشن برای همه اجتماع است.

وی افزود: در جای جای و همه عرصه‌ها این معلمان هستند که نقش مهم را برعهده دارند و نیک سرشتی و مسئولیت‌پذیری و هدفمند بودن را به دانش‌آموزان یاد می‌دهند. معلم رکن مهم آموزش و پرورش است. معلم اضافه بر توجه به موارد آموزشی، اهداف اخلاقی و دینی و اجتماعی برعهده دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش دیر با تأکید بر توجه به پرداخت مطالبات این اداره گفت: برخی از دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های مستقر در منطقه به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال آموزش و پرورش و حتی به وظیفه قانونی و شرعی و عرفی خود نسبت به آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند.

جهانگیری اضافه کرد: تاکنون به مکاتبات و تذکرات بسنده کرده‌ایم، ولی از این پس از طریق قانونی و اعلام عمومی عمل خواهیم کرد.

معلمان هویت‌ساز هستند

حجت‌الاسلام سید علی حسینی هم با قدردانی از تلاش آموزش و پرورش بیان کرد: قدردانی از معلمان وظیفه آحاد مردم است و در جهت ارتقا این جایگاه تلاش شود.

وی افزود: اگر به جایگاه معلمان واقف و شناخته شود، آینده تعلیم و تربیت جاذبه پیدا می‌کنند.

امام جمعه دیر ضرورت احترام معلمان را مهم دانست و گفت: معلمان هویت‌ساز هستند و آنان انسان‌های خلاق و مبتکر پرورش می‌دهند.

تجلیل از معلمان دیر

در این مراسم از 5 معلم نمونه، 7 فرهنگی بازنشسته، 7 معلم شاخص و 10 معلم بازنشسته که امسال همکاری کردند, تجلیل شد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های پرورشی در مدارس تقویت خواهد شد
  • رضایت حاکمیت به پوشش زنان ۲۰ سال پیش | همان بدحجابانی که کافر بودند!
  • جامعه‌شناختی تفکرات اجتماعی
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟
  • تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس
  • فرونشاندن التهابات اجتماعی و تنش‌های داخلی، ضرورتی امنیتی است
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند