Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-02@03:33:10 GMT

راهکارهای جلوگیری از علی‌الراس شدن چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۷۸۲۲۶

راهکارهای جلوگیری از علی‌الراس شدن چیست؟

طبق بخشنامه جدید صادره سازمان امور مالیاتی شرط پذیرش هزینه‌های بالای پنج میلیون تومان علاوه بر انتقال وجه از سیستم بانکی، دریافت صورتحساب نمونه و مورد تایید دارایی است . . .

برای اینکه اسناد حسابداری هر شرکتی با هر زمینه فعالیتی که دارد مورد پذیرش قرار گیرد و علی‌الراس نشود اقدامات بسیاری را می‌بایست انجام داد که این اقدامات علاوه بر اینکه باید بر اساس آخرین استاندارد حسابداری باشد، باید مطابق دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های سازمان امور مالیاتی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره مالیات مجموعه‌ای از الگوها و قواعدی را دارد که برای جلوگیری از علی‌الراس شدن می‌بایست مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا ، در زیر برخی از اقداماتی که از اهمیت بالایی برخوردار هستند و از علی‌الراس شدن جلوگیری می‌کنند، آمده است؛

1-تحریر دفاتر می‌بایست بر اساس آئین‌نامه نگارش مصوب شده آن انجام شود.

2-اظهارنامه می‌بایست در موعد مقرر و به شکل صحیح و تخصصی تهیه و تنظیم شود.

3-اسناد حسابداری حتما بر اساس آخرین استاندارد حسابداری موجود در ایران آماده شود.

4- گزارشات مورد نیاز دارایی در موعد مقرر تهیه شود و به اداره مالیاتی ارائه شود.

5- همه اسناد و مدارک ارائه شده به ممیز مالیاتی در صورت‌جلسه تحویل اسناد ثبت شود و نسخه مخصوص مودی از ایشان اخذ شود.

6-همه عملیات مالی شرکت می‌بایست در حساب‌های بانکی که بنام شرکت است، صورت بگیرد.

7-استفاده از صورتحساب نمونه مورد تایید دارایی برای عملیات خرید و فروش .

8-طبق بخشنامه جدید صادره سازمان امور مالیاتی شرط پذیرش هزینه‌های بالای پنج میلیون تومان علاوه بر انتقال وجه از سیستم بانکی، دریافت صورتحساب نمونه و مورد تایید دارایی است. (این بخشنامه برگرفته از سئو سایت و سئو امور مالیاتی است.)

عملیات اجرایی خدمات حسابداری باید تخصصی، صحیح و در موعد مقرر انجام شود تا هیچ‌گاه علی‌الراس نشود چون در صورت علی‌الرائس شدن علاوه بر رد دفاتر و تعلق جریمه آن، جرائم بسیار دیگری از جمله موضوع ماده 169 قانون مالیات‌های مستقیم تحمیل می‌شود و عمده این جرائم غیر قابل بخشش هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای پیدا کردن راهکاری مناسب برای جلوگیری از علی‌الراس شدن، با یک شرکت حسابداری که خدمات حسابداری خوبی ارائه می‌کند از طریق شماره‌تلفن‌های 88196080 و 88196090 نیز در ارتباط باشند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۸۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط استرداد جرایم مالیاتی اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی سبحانیان رییس کل سازمان امور مالیاتی، بخشنامه در خصوص استرداد جرایم مالیاتیکه من غیر حق از مؤدی دریافت شده را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: در راستای اجرای دادنامه شماره ۲۰۸۰ مورخ ۱۴۰۱/۹/۲۲ هیات عمومی دیوان عدالت اداری و پیرو بخشنامه شماره ۲۰۰/۵۶۹۴۴ د مورخ ۱۴۰۲/۸/۲۱ با موضوع اصلاح مفاد بخشنامه تفویض اختیار بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی مالیاتی یادآور می‌شود وفق مقررات مربوطه در مواردی که اصل مالیات قابل استرداد تشخیص داده شود، استرداد جرایم متعلقه نیز امری بدیهی بوده و اساساً موضوع بخشودگی این جرایم قابل طرح نخواهد بود مع الوصف به تبعیت از مفاد دادنامه فوق مقرر می دارد.

در تمامی مواردی که از اطلاق مقررات صادره؛ از جمله بند (۷) بخشنامه شماره ۲۰۰/۱۴۰۱/۱۰ مورخ ۱۴۰۱/۲/۱۰، بند (۸) بخشنامه شماره ۲۰۰/۱۴۰۱/۱ مورخ ۱۴۰۱/۱/۷، جزء (۴) از بند (۳) بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۸/۴۵ مورخ ۱۳۹۸/۵/۲۷ و بند (۲) بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۷/۲ مورخ ۱۳۹۷/۱/۲۶ و اصلاحیه آن به شماره ۲۰۰/۹۷/۴۹ مورخ ۱۳۹۷/۳/۲۳ با موضوع تفویض اختیار بخشودگی جرایم مالیاتی این تلقی صورت گرفته باشد که در صورت من غیر حق بودن مطالبه اصل مالیات بخشودگی جرایم مالیاتی متعلقه در اختیار سازمان امور مالیاتی است میبایست وفق احکام قانونی مربوط نسبت به استرداد جرایم فوق به درخواست مودی یا منظور نمودن به حساب مالیات دوره یا دوره های بعدی اقدام شود.

کد خبر 6092774 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • داستان حذف معافیت مالیاتی باشگاه‌های ورزشی
  • راهکارهای بهبود فضای بالکن
  • حمایت از بخش خصوصی سیاست استان است
  • شرایط استرداد جرایم مالیاتی اعلام شد
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»