Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ورزش وجوانان استان مرکزی به نقش ورزش همگانی در سلامت جامعه اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه باید میزان مشارکت مردم استان در ورزش همگانی به ۲۰ درصد می رسید که این آمار محقق نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ عابد حقدادی مدیرکل ورزش وجوانان استان مرکزی در جلسه شورای راهبردی ورزش استان گفت: استان مرکزی در حوزه ورزش جایگاه متوسط رو به بالا را در کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقدادی به ظرفیت ها و پتانسیل های بخش های مختلف استان در حوزه ورزش اشاره کرد و افزود: بهره گیری مناسب از این ظرفیت ها به رشد و توسعه ورزش استان کمک شایانی می کند.

وی با بیان اینکه نقش تدوین برنامه ها در پیشبرد اهداف ورزش استان موثر است ادامه داد: برنامه ششم توسعه استان در حوزه ورزش تدوین شده و برای اینکه این برنامه منطبق با ظرفیت های استان بوده و کارایی لازم را داشته باشد در شورای راهبردی ورزش استان موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

حقدادی با تاکید بر اینکه جلسات شورای راهبردی ورزش استان را منظم برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم برنامه ها را به نحو مطلوبی اجرایی کنیم گفت: تشکیل منظم شورای راهبردی ورزش استان کمک می کند تا برنامه ها را بر اساس اسناد بالادستی ورزش کشور اجرایی کنیم.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به اینکه برنامه های قبلی تدوین شده در حوزه ورزش استان به صورت کامل محقق نشده است اظهار کرد: برنامه پنجم توسعه یکی از برنامه های خوب در حوزه ورزش استان بود که می توان از این برنامه در کنار برنامه ششم توسعه در حوزه ورزش استان استفاده کرد.

مشارکت ۱۴ درصدی مردم استان مرکزی در ورزش همگانی

حقدادی به نقش ورزش همگانی در سلامت جامعه اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه باید میزان مشارکت مردم استان در ورزش همگانی به ۲۰ درصد می رسید که این آمار محقق نشده است.

وی میزان مشارکت مردم استان در ورزش های همگانی را هم اکنون ۱۴ درصد عنوان کرد و افزود: باید تلاش کنیم با اجرای برنامه های مختلف میزان مشارکت مردم در ورزش همگانی را ارتقاء دهیم.

۱۱۱ پروژه نیمه تمام در حوزه ورزش استان وجود دارد

مدیرکل ورزش وجوانان استان مرکزی با اشاره به اینکه میزان مشارکت مردم استان در ورزش همگانی از بسیاری از استان های کشور بالاتر است افزود: بسیاری از استان ها نرخ مشارکت کمتر از ۱۰ درصد در ورزش های همگانی دارند.

حقدادی با اشاره به اینکه ۱۱۱ پروژه نیمه تمام در حوزه ورزش استان وجود دارد ادامه داد: در تلاش هستیم این پروژه ها را ظرف دو سال آینده با اعتباراتی که تخصیص داده می شود تکمیل کنیم.

تدوین برنامه ششم توسعه ورزش استان مرکزی

بیتا آرستی دبیر شورای راهبردی و مسئول امور مطالعات و پژوهش اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: به منظور تدوین برنامه ششم توسعه ورزش استان مرکزی از ابتدای سال گذشته جلسات مختلف با حضور نمایندگانی از دانشگاه های استان، آموزش و پرورش ، ورزش کارگری و استانداری برگزار شده است.

آرستی اظهار کرد: بر اساس ابلاغ وزارتخانه مقرر شده بود برنامه ششم توسعه ورزش استان متفاوت از برنامه پنجم و  براساس چارچوب برنامه وزارت ورزش و جوانان تدوین شود.

وی ادامه داد: برنامه ششم توسعه ورزش استان در اسفندماه سال گذشته بعد از تایید نمایندگانی از دانشگاه های استان، آموزش و پرورش ، ورزش کارگری و استانداری تدوین و به وزارتخانه ارسال شد.

دبیر شورای راهبردی و مسئول امور مطالعات و پژوهش اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی در ادامه به جزییات برنامه ششم توسعه ورزش استان پرداخت.

جایگاه حقوق ورزشی در برنامه توسعه ورزش استان جدی تر دیده شود

طاهری استاد دانشگاه و عضو شورای راهبردی ورزش استان مرکزی گفت: باید برنامه هایی برای ورزش استان تدوین شود که قابلیت اجرایی داشته باشد و شاهد اثرات آن در حوزه ورزش باشیم.

طاهری به اهمیت جایگاه حقوقی در ورزش اشاره کرد و افزود: در برنامه ششم توسعه ورزش استان، جایگاه حقوق ورزش جدی دیده نشده است لازم است با استفاده از کارشناسان حقوقی این موضوع در سند گنجانده شود.

رمز موفقیت در اجرای برنامه ها داشتن آمار و اطلاعات دقیق است

شاه منصوری استاد دانشگاه و عضو شورای راهبردی ورزش استان مرکزی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از حوزه ورزش در اختیار نداریم گفت: همین موضوع باعث می شود در اجرای برنامه ها خیلی موفق نباشیم.

شاه منصوری اظهار کرد: همان طور که شاهد هستیم برنامه های قبلی که در حوزه ورزش تدوین شده هیچ کدام به صورت کامل اجرایی نشده است که ضعف آماری در این موضوع بسیار مشهود بوده است.

عضو شورای راهبردی ورزش استان مرکزی بیان کرد: بسیاری از برنامه های قبلی که اجرا نشدند لازم و ضروری است و می توان این برنامه ها را در برنامه ششم توسعه دید و از آنها استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه در برنامه ششم توسعه استان، به ورزش محله ها کمتر توجه شده است افزود: باید در برنامه این ورزش ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا بتوان افراد بیشتری را تحت پوشش قرار داد.

با برنامه ریزی می توان مشکلات ورزش را برطرف کرد

تنها دوست، عضو شورای راهبردی ورزش استان مرکزی با اشاره به اینکه مشکلات فراوانی در حوزه ورزش داریم افزود: با برنامه ریزی مناسب می توان بسیاری از این مشکلات را برطرف کرد.

تنها دوست اظهار کرد: علیرغم اینکه برنامه های متعدد و خوبی برای ورزش تدوین شده است به دلیل کلی بودن، برنامه های زیادی اجرایی نشده اند.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم برنامه ها را اجرایی کنیم باید چند موضوع اولویت دار استان را تعیین و بیشتر توان را برای اجرایی کردن آنها صرف کنیم.

وی به نقش صدا و سیما برای پیشبرد اهداف اشاره کرد و گفت: متاسفانه آن طوری که در قانون پیش بینی شده از ظرفیت های صدا و سیما برای پیشبرد اهداف ورزشی استفاده نشده است.

نقش تحقیق وپژوهش در برنامه ششم توسعه ورزش استان برجسته شود

خسروی زاده استاد دانشگاه و عضو شورای راهبردی ورزش استان مرکزی گفت: نحوه اجرای برنامه ها مهمترین چالش برنامه های تدوین شده است.

خسروی زاده اظهار کرد: برای اینکه برنامه ها به نحو مطلوبی اجرایی شوند لازم است کمیته ای به منظور اجرای برنامه ها تشکیل دهیم تا در خصوص نحوه اجرای برنامه تصمیم گیری شود.

وی نقش تحقیق وپژوهش را در برنامه ششم توسعه ورزش استان کمرنگ عنوان کرد و گفت: در صورتی که انجام کارها با تحقیق و توسعه همراه نباشد نمی تواند باز خورد مناسبی داشته باشد.

نگاه علمی به ورزش راه گشا است

رجائیان عضوشورای راهبردی ورزش استان مرکزی نقش برنامه ریزی برای پیشبرد اهداف را مهم دانست و گفت: برای اینکه این برنامه ها اجرایی شوند لازم است بر اساس واقعیت های موجود استان برنامه تدوین شود تا قابلیت اجرایی داشته باشد.

وی ادامه داد: برای اینکه در اجرای برنامه موفق باشیم باید یک راهبرد را که استان بیشتر توان اجرایش را دارد تدوین و تمرکزها برای اجرای آن در دستور کار قرار گیرد.

رجائیان نگاه علمی به ورزش تواند راه گشا باشد افزود: متاسفانه در ورزش قهرمانی نقش منابع مالی بیشتر دخیل است تا استفاده از علم که این موضوع بیشترین آسیب را به ورزش وارد می کند ولی در حوزه ورزش همگانی می توان از نقش علم بیشتر استفاده کرد.

ورزش قهرمانی، ثمره توجه به ورزش همگانی و پایه است

مرشدی عضو شورای راهبردی ورزش استان گفت: برای اینکه در اجرای برنامه ها موفق باشیم باید نحوه اجرایی آنها هم در برنامه مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه برنامه توسعه ورزش باید بر اساس ظرفیت های استان تدوین شود افزود: الگوگیری از برنامه وزارت ورزش که الگو برداری شده از برنامه های کشورهای دیگر است برای ورزش استان خیلی نمی تواند مفید واقع شود.

عضو شورای راهبردی ورزش استان گفت: برای اینکه در تدوین برنامه موفق باشیم باید ابتدا شناخت کافی از ظرفیت های استان داشته باشیم تا بتوانیم تصمیمات درست را اتخاذ کنیم.

مرشدی با انتقاد از نحوه عملکرد وزارت ورزش و جوانان نسبت به مسائل و مشکلات استان ها بیان کرد: متاسفانه وزارت ورزش و جوانان به جای حل مشکلات استان ها،بخش هایی که بیشترین حاشیه ها را برای وزارت ورزش دارند از جمله تامین اعتبار میلیاردی برای استقلال و پیروزی را از اولویت های خود می داند.

وی ثمره توجه به ورزش همگانی و پایه را ورزش قهرمانی عنوان و خاطر نشان کرد:برای اینکه به موفقیت برسیم باید به ورزش همگانی و پایه توجه بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۲۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم باید ثمره کلنگ زنی ها را ببینند/ لزوم تحقق پروژه ها

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد موحد عصر دوشنبه در آیین کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت، افزود: در مقابل هیچ سرمایه گذاری تعارف نداریم و هرجایی ببینیم مسیر درست نیست، آن پروژه از طرح های تعریف شده خارج می شود و تاکید ما بر پروژه های ثمر بخش برای مردم است.

وی ابراز داشت: باید دنبال کلنگ زنی طرح هایی باشیم که مردم ثمره آن را ببینند.

موحد با بیان اینکه دولت، دولت امید است، عنوان کرد: باید تعهدات عملیات اجرایی پالایشگاه از فردا آغاز شود.

وی با بیان اینکه مردم در انتخابات نشان دادند تمام قد پای نظام هستند، گفت: انتظار می رود موانع توسعه برطرف و پیگیری برای تحقق سایر پروژه ها را نیز داشته باشیم.

کد خبر 6092384

دیگر خبرها

  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • مردم باید ثمره کلنگ زنی ها را ببینند/ لزوم تحقق پروژه ها
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" با طراحی و تولید محصولات جدید
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم با طراحی و تولید محصولات جدید
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار “جهش تولید با مشارکت مردم” با طراحی و تولید محصولات جدید