Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@21:33:20 GMT

این بیماریهاموجب خون دماغ میشوند

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۸۰۰۵۴

رئیس انجمن علمی راینولوژی ایران گفت: بعضی بیماری‌ها همچون سل، جذام و بیماری‌های التهابی در عروق می‌تواند باعث خونریزی از بینی شوند. ناطقان: ‎بیژن نقیب زاده در مورد علل خون دماغ اظهار داشت: این مشکل علل مختلف موضعی و سیستمیک دارد که هر کدام در جای خود نیاز به بررسی داشته و باید مورد توجه قرار گیرد. از علل سیستمیک که با خونریزی از بینی همراه باشد می‌شود به مشکلات انعقادی خون، هموفیلی، برخی بیماری های کبدی، مصرف بعضی داروها مثل آسپرین، تومورهای بدخیم و حتی خوش خیم، بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و فشارخون اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 

وی افزود: سن، جنس، محل زندگی، شرایط آب و هوایی و محیط جغرافیایی و به خصوص هوای خشک و آلوده و شرایط و محل کار، زمینه‌های ژنتیک و ارثی فرد ممکن است باعث خونریزی از بینی شوند که می‌تواند با علامت‌های مختلف همراه باشد.



وی گفت: خونریزی از بینی گاهی ممکن است خطرناک بوده و یا نشانه وضعیت وخیمی در بیمار باشد لذا در صورت خون دماغ و به خصوص تکرار آن باید حتما به پزشک مراجعه شود.

 

رئیس انجمن علمی راینولوژی ایران گفت: از علل موضعی خون دماغ می‌شود به ضربه به بینی، دست‌کاری بینی، التهاب، خشکی بینی انحراف تیغه بینی، وجود بعضی توده های خوش خیم یا بدخیم بینی، شکستگی قاعده جمجمه در تصادفات، اشاره کرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی همچنین گفت: بعضی بیماری‌ها مثل سل، سیلفیس، جذام و بیماری‌های التهابی در عروق هم می تواند باعث خونریزی از بینی شوند. منبع: میزان برچسب ها: بیماری ها ، خون دماغ ، خونریزی

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۰۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به سیگاری ها؛ مرگ بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار

مصرف سیگار موجب بروز سرطان‌های ریه، معده، روده، کبد، لوزالمعده، حنجره، مثانه و…، بیماری قلبی، سکته مغزی، بیماری‌های ریوی، دیابت و کبد چرب می‌شود.

سیگار همچنین خطر ابتلا به سل، بیماری‌های چشمی و مشکلات سیستم ایمنی از جمله آرتریت روماتوئید را افزایش می‌دهد.

به طور متوسط مصرف کنندگان سیگار ۱۴ سال زندگی خود را کوتاه‌تر می‌کنند.

سالانه بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر سیگار جان خود را از دست می‌دهند.

بیش از یک میلیون نفر از افراد غیرسیگاری بر اثر قرار گرفتن در معرض دود جان خود را از دست می‌دهند.

دود تنباکو و سیگار حاوی بیش از ۷۰۰۰ هزار ماده شیمیایی است که سمّیت بیش از ۴۰۰ نوع آن و سرطان‌زایی بیش از ۷۰ نوع این مواد شیمیایی به اثبات رسیده است.

این محصولات حاوی مقادیر زیادی نیکوتین هستند.

مواد معطر این دستگاه‌ها سرطان زا و به شدت خطرناک است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • خونریزی مغزی رنه آدلاید پس از برخورد توپ به سرش در لیگ بلژیک!
  • دیابت نوع یک و دو چه تفاوتی با هم دارند؟
  • با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید
  • ۹ فیلم نفس‌گیر کره‌ای که نباید از دست بدهید
  • هشدار به سیگاری ها؛ مرگ بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار
  • دلیل خال قرمز روی پوست + علائم خطر
  • حج عظمت و ابهت امت اسلام است
  • برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟
  • اصلاحات امام زمانی؛ برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟