Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: استان البرز در روزی که گذشت شاهد خبرهای متعددی از جمله نشت گاز اسیدی در شهرک صنعتی اشتهارد و انفجار یک منزل مسکونی در گلشهر کرج بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، همزمان با شروع فصل سرما یکی از اتفاقاتی که همواره شهروندان را تهدید می کند، مرگ خاموش یا همان استعمال گاز منو اکسید کربن است که روز گذشته در منزل مسکونی واقع در گلشهر کرج این اتفاق افتاد و خوشبختانه مصدومان حادثه به صورت سرپایی درمان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

و امّا؛ نشت گاز اسیدی در شهرک صنعتی اشتهارد از مهم ترین اتفاقاتی بود که در منطقه صنعتی اشتهارد به وقوع پیوست.

 

در این خصوص حاتمی، رئیس حفاظت از محیط زیست شهرستان اشتهارد عنوان کرد: در این بلوک چند واحد شیمیایی از جمله ایزوگام، اسید سولفوریک و ... تولید می گردد که به شکل لحظه ای طی فاصله ساعت 22 تا 23 این گاز متصاعد و در نهایت باعث مصدومیت دو تن از کارگران شده است.

 

حاتمی تصریح کرد: همکاری به موقع دستگاه های امدادرسان و دیگر دستگاه های اجرایی در حال حاضر وضعیت به شکل عادی و بدون مشکل است.

 

برپایی کارگروه تخصصی سیل و مخاطرات برق و آب استان از دیگر برنامه های روز گذشته بود که بر مبنای آن ساخت و سازهای غیر قانونی در روستاها مهمترین علت افزایش تلفات در هنگام وقوع سیل عنوان شد.

 

تشییع پیکر شهید علی زارع کار در شهرستان ساوجبلاغ که به تازگی پس از 29 سال در تفحش منطقه زیبدات کشف شد از دیگر برنامه های این استان در روز دوشنبه (15 آبان) بود.

 

و در نهایت آلودگی هوا به عنوان یکی از مشکلات جدی استان البرز روز گذشته وجود داشت و مردم هوای ناسالمی را تجربه کردند. قدر مسلم تعطیلی مدارس تنها راهکار جدی برای کاهش آلودگی هوای استان نیست.

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۲۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت:آمار اشتغال در ۱۶۸ واحد صنعتی فعال در این شهرستان پنج هزار و ۸۰۰ نفر است که ۸۳ درصد از این اشتغال مربوط به بخش‌هایی مانند نیروگاه سیکل ترکیبی خیام، فولاد خراسان، کارخانه ایران شرق و مانند این مجموعه هاست.

مسعود اکبری باقرآباد افزود:از مجموع ۱۶۸ واحد صنعتی نیشابور فقط ۱۳ واحد فعال با اشتغال هزار و ۵۸۱ نفر در شهرک صنعتی عطار مستقر هستند البته تمایل برای حضور فعالان اقتصادی در این شهرک صنعتی رو به افزایش است و باید در آینده تامین انرژی و آب و سایر زیرساخت‌های این شهرک صنعتی مورد توجه قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت: همچنین هم اکنون ۲۵ معدن فعال با ۳۱۰ نیروی کار در نیشابور مشغول به کار هستند.

اکبری باقرآباد افزود: تعهد اشتغال شهرستان نیشابور در سال گذشته سه هزار و ۹۰۴ نفر بود که حدود ۱۳۰ درصد این تعهد معادل چهار هزار و ۸۰۲ نفر اشتغال جدید محقق شد.

وی گفت: ۲ بخش صنعت و معدن با هزار و یک شغل جدید و کمیته امداد با ایجاد ۷۲۸ فرصت شغلی تازه بالاترین سهمیه ایجاد اشتغال را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.

 

دیگر خبرها

  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • پایان آوار برداری انفجار منزل مسکونی در قوچان 
  • توضیحات دادستان قوچان در خصوص انفجار منزل مسکونی
  • فیلم/توضیحات دادستان قوچان در خصوص انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • یک کشته در پی انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • توضیحات دادستان قوچان در خصوص انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • حادثه انفجار یک منزل مسکونی در قوچان 
  • انفجار منزل مسکونی در قوچان/ یک نفر فوت شد
  • انفجار منزل مسکونی در قوچان یک کشته برجای گذاشت
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است