Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-05@07:26:32 GMT

چذابه خوزستان رنگ تئاتر دینی به خود گرفت

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۸۳۱۴۸

مصطفی بوعذار دبیر اولین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی در گفت وگو با امتداد نیوز گفت: این روزها چذابه میعادگاه هنرمندان متعهد است. این جشنواره با حضور بهترین های تئاتر خیابانی کشور که اغلب برگزیدگان جسنواره های معتبر ملی و بین المللی هستند در حال برگزاری است. 

بوعذار افزود:در این سوگواره برای اولین بار حرکت فرهنگی با هدف رونق بخشی به جریان حماسی پیاده روی اربعین حسینی شکل می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه دستگاه های متولی فرهنگی حمایتی از این رویداد ارزشمند نکردند. افسوس که برای برخی مدیران به اصطلاح فرهنگی، درک صحیحی از کار فرهنگی و هنری ندارند. 

وی یاداور شد: برخی مسئولان به مقوله هنر متعهد بی تفاوت هستند اما شعارهای ارزشی می زنند. در این میان افراد و برخی تشکل ها حامی این رویداد بودند که نخواستند نامی از آنها به میان آورده شود.

دبیر اولین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی تاکید کرد: به رغم مکاتبات و پیگیری ها اما کمیته فرهنگی ستاد اربعین خوزستان مشارکتی در این رویداد نداشت. 

به گزارش امتداد نیوز، نخستین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی به دبیری مصطفی بوعذار مدیر کانون تئاتر انقلاب و دفاع مقدس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، از روز شنبه ۱۳ آبان در پایانه مرزی چذابه آغاز به کار کرد.

این سوگواره ملی با شرکت گروه‌های منتخب نمایشی از کل کشور و با بیش از ۵۰ اجرا، در حال برگزاری است.

در روز اول این سوگواره، ۱۳ آبان ۹۶، سه نمایش «زائر» اثر مرتضی اسدی‎مرام از کرمانشاه، «تو را می‌خوانم تا ابد» اثر مالک آبسالان از تهران و «نقل بی نقال» اثر امیر جوشقانی از تهران به ترتیب در ساعت‎های ۱۰، ۱۱ و ۱۴ روی صحنه رفتند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۳۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می‌شود

دبیر نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة گفت: نخستین سوگواره با موضوع انعکاس شکوه پیراهن معظّم سیدالشهدا علیه السلام در آینه هنر، ادب و علم و با شعار عطر ظهور در «سوگواره بین المللی سفینة النجاه» برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، داود منافی پور، دبیر نخستین سوگوراه بین المللی سفینه النجاه گفت: نخستین سوگواره بین المللی سفینه النجاه با موضوع "پیراهن معظم حضرت سیّدالشهدا علیه السلام " و با هدف تبیین و آشکارسازی نیرو‌های نجات بخش در کربلا و در راستای نیاز کنونی شیعه در برافراشتن نمادی برای معرفی کربلا، برگزار میشود.

دبیر نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة تصریح کرد: این سوگواره در بخش‌های ادبی و هنری شعر (کهن و نو)، نوحه، ترانه، داستان، داستان کوتاه و داستانک، هنر‌های نمایشی شامل نقایی، پرده خوانی، تعزیه، تئاتر تک نفره، موسیقی، قطعه با کلام و قطعه بی کلام برگزار خواهد شد.


منافی پور با اشاره به سایر بخش‌های این سوگواره گفت: در این سوگواره پذیرای آثار هنرمندان در عرصه‌های پادکست و سرود، پوستر، تایپوگرافی و کتیبه و پرچم نیز خواهیم بود.


منافی پور تصریح کرد: هنرمندان عزیز حسینی می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره پیراهن معظم سید الشهدا (علیه السلام) به نشانی www.atigh.org مراجعه نمایند.


وی گفت: مهلت ارسال آثار تا شب اول محرم سال جاری ۱۴۰۳ هجری شمسی و اختتامیه سوگواره نیز در ۱۲ محرم امسال برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می‌شود
  • سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می شود
  • امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • سیزدهمین کاروان فرهنگی ورزشی جاده ولایت میهمان خوزستانی‌ها
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود