Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: رفتار آمریکا تداوم تعاملاتش را با سایر کشورها با تردید مواجه می‌کند.

دکتر سید احمد فاطمی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ابزارها برای پیشبرد اهداف، بحث دیپلماسی سنتی است و سیاستمداران می‌توانند آشکار کنند که برخی کشورها برخلاف اصول مصرح دیپلماتیک و تعاملات بین المللی و پایبندی به معاهدات رفتار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد: این مسئله را نه تنها ایرانی‌ها بلکه سایر کشورهایی که در فرآیندهای مذاکرات بین المللی ایران حضور داشتند تایید می‌کنند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: دومین ابزار در اختیار ما بحث آگاهی بخشی و رسانه‌ای است و از طریق رسانه‌ها می‌توان برنامه‌های منطقی و مبتنی بر چارچوب‌های دقیق در جهت آگاه سازی مخاطبان را طراحی کرد و عملا نشان ‌داد که رفتار آمریکا چگونه عرف بین المللی را نقض می‌کند.

وی عنوان کرد: رفتار آمریکا نه تنها برخلاف منافع متقابل دو کشور است بلکه برخلاف منافع جامعه بین المللی است و تصویرسازی رخ می‌دهد که می‌تواند در آینده تداوم تعاملات را در مورد کشورهای دیگر هم با تردید مواجه کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی ادامه داد: می‌توان از دیدگاه‌ها و نقطه نظرهای گروه‌های غیردولتی فعال، گروه‌های صلح طلب، گروه‌های طرفدار عدالت اجتماعی و برابری اجتماعی استفاده کرد و با رفتارهای آمریکا مقابله کرد.

فاطمی‌نژاد با اشاره به اینکه نماد استکبارستیزی در سطح داخلی و بین المللی وجود دارد، گفت: در سطح بین المللی طرفداران عدالت و برابری اجتماعی نماد استکبار را بنگاه‌های اقتصادی و گروه بندی‌های اقتصادی و سیاسی می‌دانند و معتقد هستند تصمیماتی که در این بنگاه‌ها گرفته می‌شود خلاف برابری بشر است.

وی با بیان اینکه نظم جهانی ابعاد مختلفی دارد ، گفت: بخشی از نظم جهانی به حقوق بین الملل و رژیم‌های بین الملل برمی‌گردد و نیز مبتنی بر توافقات مورد پذیرش کشورها است و بخشی مبتنی بر ذات و طبیعت بشر است و پایبندی به تعهدات و حمایت از مستضعفین در ذات بشر وجود دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی خاطرنشان کرد: بخشی از نظم بین المللی نظم توافقات و تصمیمات قدرت‌های بزرگ است و این تصمیمات در برخی موارد می‌تواند مفید و مناسب و به نفع کشورهای در حال توسعه باشد ولی در مواردی که خلاف حقوق برخی کشورها به خصوص کشورهای در حال توسعه است  می‌توان به عنوان نگاه‌های استکباری و اجباری از آن انتقاد کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۳۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛ پیکر این هنرمند عرصه موسیقی، امروز از سالن گلشن شهر بجنورد تشییع و در بوستان جاوید در قطعه هنرمندان تدفین شد.
عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی، خواننده و نوازنده‌ دوتار و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان ۱۴ اردیبهشت‌ماه پس از تحمل یک دوره‌ بیماری سرطان در بجنورد دارفانی را وداع گفت.
وی ۱۱ آبان سال ۱۳۲۱ در روستای سلاخی بجنورد در خانواده‌ای هنرمند متولد شد، استاد قلی پور در کنار پدرش که یکی از بخشی‌های قدیمی و دوتارنواز بوده است، پرورش یافت.
استاد قلی پور در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی از افتخارات این هنرمند است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • اسرائیل قوانین آمریکا را در غزه نقض می‌کند
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • پیکر عیسی بخشی آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت
  • انگیزه دانشجویان از تداوم اعتراضات؛ در کوی دانشگاه‌های آمریکا چه می‌گذرد؟
  • بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند
  • فیلم/روایت استاد دانشگاه کلمبیای آمریکا از لحظات دستگیری‌اش به دست پلیس نیویورک
  • علی مطهری: در خانواده آیت‌الله مطهری با شکاف بین‌نسلی مواجه نیستیم، اما...
  • نامه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • رفتار آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین حقیقت حقوق بشر آنها را روشن کرد