Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:47:50 GMT

اربعین تجلی بخشی از زیبایی های عاشورا است

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۸۵۷۰۷

اربعین تجلی بخشی از زیبایی های عاشورا است

سنندج - ایرنا - یک پیشکسوت و کارشناس مسایل فرهنگی، اجتماعی و مذهبی بیجار گفت: موضوع اربعین یک استثنای بی نظیر در بحث قیام امام حسین(ع) است و در واقع آینه ای برای تجلی بخشی از زیبایی های عاشورا در طول تاریخ است.

ابوالقاسم معمار روز سه شنبه در خصوص جایگاه اربعین و نقش آن در تداوم و تبیین قیام امام حسین(ع) به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جایگاه اربعین آنقدر رفیع است که امام حسن عسگری(ع) فرمودند قرائت زیارت نامه آن را یکی از مصادیق شناخت مومنین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاعر و عضو کانون شعرای دیار گروس افزود: جاودانگی و استمرار قیام عاشورا به وجود اربعین بسته شد و اگر مدیریت مدبرانه و تصمیم تاریخ ساز حضرت زینب (س) در برگشت کاروان اسرا به سمت کربلا نبود و این برنامه نهادینه نمی شد، معلوم نبود نتیجه قیام و تاثیرگذاری آن در حفظ اسلام به کدام اتفاق و حرکت دیگر محول می شد که تا این حد در حفظ و تبیین اسلام و زنده نگهداشتن همه زوایای قیام کربلا موثر باشد.
عضو هیات منصفه مطبوعات استان کردستان حرکت و برنامه اربعین را تجلی بخشی از زیبایی های قیام ابا عبدالله (ع) بر شمرد و تاکید کرد: قرائت زیارت نامه اربعین و تاکید بر آن در شعائر دینی سخنان ائمه معصوم (ع) بسیار سفارش شده است.
عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیجار به سابقه تاریخی پیاده روی اربعین که از چلهمین روز شهادت امام حسین(ع) آغاز و استمرار آن تا امروز ادامه داشته اشاره کرد و گفت: هیچ حرکت و برنامه ای مانند قیام عاشورا و برنامه اربعین این قدر تازگی، شور و شعور دینی و اجتماعی، مذهبی، فرهنگی، دینی و اعتقادی حسب مقتضیات زمان ندارد و باید به واقع آن را معجزه قیام عاشورا و حرکت انسان ساز امام حسین (ع) دانست.
وی یادآور شد: اربعین پرچم برافراشته شده ای است که بعد از قیام ابا عبدالله الحسین(ع) تاکنون سرافرازانه و با نثار خون دوستداران قیام کربلا محکم ایستاده و همچنان استوار خواهد ماند.
معمار اضافه کرد: اربعین پایگاه و خواستگاه زنده ماندن اسلام در برابر هجوم فرهنگی، تبلیغاتی سوء دشمنان است و هر سال با حرکت عظیم و سازنده همه نقشه ها و توطئه های دشمنان را خنثی می کند.
وی ابراز امیدواری کرد این حرکت عظیم و تاریخ ساز هرگز مورد خصم و کینه دشمنان قرار نگیرد و مسلمانان از مذاهب مختلف شیعه و اهل سنت همراه هم در خلق و ماندگاری زیبایی های راهپیمایی اربعین نقش آفرینی کنند.
خبرنگار: سید باقر سبحانی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7350/9102

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۵۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو از قیام دانشجویان آمریکا شوکه شده است

گسترش تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین باعث شوکه شدن رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر آن شده است. نتانیاهو بیانیه‌ای صادر و اعتراضات آنها را محکوم کرد. او در عین حال مدعی شد که این تظاهرات ضد یهودی هستند و یادآور اتفاقاتی است که در دانشگاه‌های آلمان در سال‌های گذشته رخ داد. 

براساس گزارش عربی پست، اظهارات نتانیاهو در بیانیه خود نشان دهنده خشم رژیم صهیونبستی است، زیرا او ادعا کرد: آنچه در دانشگاه‌های آمریکا اتفاق می‌افتد وحشتناک است. گروه‌های یهودی ستیز کنترل دانشگاه‌های پیشرو را در دست گرفته اند. این غیرقابل قبول است و باید متوقف شود.

پیش از ابراز نگرانی نتانیاهو، روز چهارشنبه، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم اشغالگر خواستار  پایان دادن به تظاهرات حمایت از نوار غزه در دانشگاه‌های آمریکا شده بود.

به موازات آن، ایتامار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مدعی شد که یهودیان دیاسپورا در حال حاضر از موج شدید یهودستیزی در جوامع و دانشگاه‌ها در ایالات متحده، اروپا و جهان رنج می‌برند.

دانشگاه‌های معتبر آمریکا شاهد چندین حرکت اعتراضی علیه جنگ خونین اسرائیل در نوار غزه هستند.

در ۱۸ آوریل، ۱۰۸ دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در آمریکا، در اعتراض به سرمایه گذاری‌های مالی مستمر دانشگاه در شرکت‌هایی که از اشغال فلسطین و نسل کشی در غزه حمایت می‌کنند، دست به تحصن زدند در جریان تظاهرات دستگیر شدند.

درپی بازداشت این دانشجویان اعتراض به سایر دانشگاه‌های پیشرو در آمریکا مانند نیویورک، ییل، موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه کارولینای شمالی گسترش یافت و تاکنون در دانشگاه‌های زیادی اعتراضات شکل گرفته که با واکنش شدید پلیس آمریکا روبروست.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • نتانیاهو از قیام دانشجویان آمریکا شوکه شده است
  • پاسداران بیانات رهبری را برای خود حجت شرعی می‌دانند
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • اتیسم؛ حرکت به سوی شکوفایی
  • برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین(ع) یزد با بارش‌های اخیر
  • از فرونشست زیرگذر امام حسین و انسداد راه ها تا آبگرفتگی منازل
  • تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد