Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:معاون خدمات شهری شهرداری تهران جزییات ارایه خدمات شهرداری تهران را در اربعین حسینی تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار شبستان، مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبری ظهر امروز اقدامات شهرداری در راهپیمایی اربعین را تشریح کرد و گفت: برنامه‌‌های اربعین با محوریت وزارت کشور در قالب 12 کمیته برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یزدانی با بیان اینکه شهرداری تهران مسئولیت کمیته خدمات شهری را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: در کمیته خدمات شهری هماهنگی با کلانشهرها طبق مصوبات جلسات انجام‌شده صورت می‌گیرد.

 

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام‌شده میان نیروهای فعال در خدمات‌رسانی به راهپیمایان اربعین گفت: جلسات متعدد برگزار کردیم و در آنها برای هماهنگی بین کلانشهرها و ارایه خدمات مناسب به زایران اربعین حسینی تقسیم کار شده است.

 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران اظهار داشت: کمیته خدمات شهری و حمل و نقل با مسئولیت شهرداری تهران جلسات خود را برگزار می‌کند و گزارش اقدامات انجام‌شده در این کمیته را به وزارت کشور ارایه می‌کند.

 

یزدانی با اشاره به فعالیت شهرداری تهران در بخش حمل و نقل زایران گفت: سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران مسیر مرز مهران تا شهر کوت با 600 دستگاه اتوبوس حمل و نقل زایران را به عهده خواهد داشت.   

 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه 100 دستگاه اتوبوس از حله تا کربلا به زایران اربعین خدمات‌رسانی خواهد کرد، افزود: این تعداد اتوبوس به درخواست عتبات عالیات در مسیر حله به کربلا بکارگیری شده است.

 

یزدانی با بیان اینکه اقدامات شهرداری تهران از نظر کمی همانند سال‌های گذشته و با کیفیت بهتر برگزار می شود، افزود: هماهنگی‌های خوبی بین شورای شهر و شهرداری تهران در این زمینه وجود دارد.

 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران توضیح داد: ناظرانی از سوی شورای اسلامی شهر تهران انتخاب شده‌اند تا به عملکرد شهرداری تهران در راهپیمایی اربعین نظارت داشته باشند.

 

یزدانی با بیان اینکه خدمات‌رسانی به زایران پیاده‌روی اربعین توسط شورا و کمیسیون‌های مربوطه پیگیری می‌شود، ادامه داد: آقایان محمد سالاری و احمد مسجدجامعی به عنوان ناظران شورا بر عملکرد شهرداری تهران در راهپیمایی اربعین معرفی شده‌اند.

 

یزدانی با اشاره به حضور شهرداری‌های مناطق در مرزهای منتهی به عراق گفت: شهرداری منطقه 4 در مرز چزابه، شهرداری منطقه 5 در مرز محراب، شهرداری منطقه 6 در مرز شلمچه و شهرداری منطقه 14 در مرز خسروی مستقر شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه شهرداری‌ منطقه 2 برای ارایه خدمات به زایران در شهر کوت واقع در عراق مستقر شده است، اظهار داشت: خدمات‌رسانی به زایران اربعین از حد فاصل مرز مهران تا شهر کوت که فاصله‌ای حدود 85 تا 90 کیلومتر را شامل می‌شود بر عهده شهرداری تهران قرار گرفته است که در این راستا شهرداری منطقه 2 برای خدمات‌رسانی به زایران حسینی در شهر کوت مستقر است.

 

یزدانی با اشاره به اینکه زایران تهرانی بیشتر از مرز مهران تردد می کنند، گفت: تلاش شده است با توجه به تردد بیشتر زایران تهرانی از مرز مهران، شهردار تهران در مرز مستقر شده و همچنین عدد اعتباری اختصاص یافته به مرز مهران بیش از سایر مرزها بوده است.

 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به انتقال بخشی از امکانات، نیروها و تجهیزات مرز خسروی به مرز مهران خاطرنشان کرد: 30 درصد نیروها و امکانات مرز خسروی را به مرز مهران منتقل کرده ایم و در صورتی که مرز خسروی تا پایان امروز بازگشایی نشود بقیه نیروهای این مرز را به مرز مهران منتقل می‌کنیم.

 

یزدانی با اشاره به بازدید روز جمعه از مرز مهران گفت: طبق اعلام معاونت سیاسی امنیتی استاندار ایلام تا روز جمعه 12 آبان 180 هزار نفر از مرز مهران خارج شده‌اند و تا ساعت 12 همان روز تعداد زایرانی که از مرز مهران خارج شده‌اند به 200 هزار نفر نیز رسیده است.

 

یزدانی با اشاره به برخی اقدامات شهرداری تهران برای خدمات‌رسانی به زایران اربعین گفت: نظافت سرویس بهداشتی و نظافت محیط کل پایانه در مرزها با شهرداری تهران است که در مرزها زیر نظر فرمانداران و معاونت سیاسی امنیتی انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به اقدامات مردمی و خیران در مرزهای منتهی به عتبات عالیات گفت: امسال حضور مردم و خیریه‌ها در مرزها شاخص بود به طوری که در مرز مهران تعدادی خیر در قالب همکاری گروهی روزانه 65 تا 70 هزار پرس وعده غذایی زایران را تامین می‌کنند و حضور خیران و کمک‌های مردمی را در مرزهای شلمچه و کوت نیز می‌بینیم.

 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه امسال ستاد عتبات عالیات در خصوص ویزای نیروهای اعزامی به کربلا همکاری های خوبی داشت به طوری که نیروهای اعزامی با کربلا بابت ویزا هزینه ای پرداخت نکردند.

 

وی با اشاره به اینکه امسال عتبه نجف و کربلا ساختمانی برای نیروهای شهرداری تهران اختصاص داده اند، افزود: سال های گذشته اسکان زایران در چادرها صورت می‌گرفت و امسال اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.

 

یزدانی با بیان اینکه 15 هزار نفر ظرفیت در کربلا و پنج هزار نفر ظرفیت در شهر نجف برای اسکان زایران در نظر گرفته ایم، خاطرنشان کرد: وعده غذایی نیروهای شهرداری در عراق توسط عتبه شهرهای کربلا و نجف تامین می شود.

 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به خدمات‌رسانی یک‌هزار نفر به زایران اربعین گفت: با احتساب نیروهای آتش نشانی، بسیج و شهر سالم تعداد نیروهای خدمات رسان به زایران اربعین به 1200 نفر می رسد.

 

یزدانی با اشاره به آغاز اقدامات برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی از حدود یک ماه پیش گفت: دو موکب مربوط به شهرداری تهران است که درمانگاه، محل اسکان و سرویس های بهداشتی را شامل می شود و همچنین بانک شهر در شهرها و در داخل شهرهای نجف و کربلا به ارایه خدمات به زایران می پردازد.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم اربعین در شهر تهران گفت: مراسم اربعین امسال که از میدان امام حسین (ع) تا حرم عبدالعظیم الحسنی را دربر می گیرد و در مسیر مناطق 7، 12، 13، 14 و 16 و 20 قرار دارد مسئولیت هماهنگی را بر عهده دارند و در خصوص حمل و نقل، اتوبوسرانی، مترو و حوزه فرهنگی خدمات لازم را ارایه خواهند داد.

 

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۳۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسنامه مهمترین سند کشور است

محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار مدیرکل و معاونین ثبت احوال استان با اشاره به باران رحمت الهی در استان گفت: باید در تمامی کارها نگاه توحیدی داشته باشیم ، زیرا اگر نگاه توحیدی باشد و عالم را محضر خدا بدانیم و در همه حال او را حاضر بدانیم کارها به نحو احسن انجام خواهد گرفت.

وی بیان داشت: کارها را برای رضایت خداوند انجام دهید و نیازمند به دیدن و یا تایید و تعریف کسی نباشید زیرا اولویت رضایت خداوند متعال است و باید در راستای رضایت او گام برداریم.

کرمی تصریح کرد: مجموعه ثبت احوال استان کار سختی را بر عهده دارد زیرا استان شرایط خاصی را داراست و حضور اتباع خارجی و تردد از طریق مرزهای استان باعث گردیده است تا نگاه به اسناد هویتی متفاوت باشد و باید در کار خود مراقبت و نظارت بیشتری داشته باشید.

وی افزود: اسناد هویتی و شناسنامه مهمترین سند در کشور است زیرا این سند، هویت افراد است و باید در صدور آن دقت و حساسیت صورت گیرد و نظارت مستمر و بهبود عملکرد کارکنان در سرلوحه کار قرار گیرد زیرا نظارت و تذکر باعث رفع و اصلاح روش های غلط گردیده و بهبود عملکرد را در پیش خواهد داشت.

وی ضمن تقدیر از عملکرد مجموعه ثبت احوال استان گفت: تشکیل جلسات مستمر با حوزه قضایی و امنیتی بسیار موثر و راهگشا بوده است و باید این همکاری و تعامل و پیگیری مداومت داشته باشد تا از بسیاری مفسده ها جلوگیری شود.

وی با اشاره به اقدامات ثبت احوال در حوزه فضای مجازی و اینترنت گفت: این اقدامات باعث تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به مردم می گردد و باید به گونه ای عمل کنیم که ما در استان تغییر دهنده روشهای قبلی و جایگزینی روشهای جدید و بهبود سامانه های ارائه خدمات باشیم و این در مجموعه استان قابل انجام است و با اتکا به خداوند متعال کاری نشد نخواهد داشت.

استاندار سیستات و بلوچستان با تشریح پروژه ها و اقدامات بزرگ صورت گرفته شده در زیرساخت استان گفت: گام های بزرگی در تمامی زمینه ها در استان برداشته شده است و آینده روشنی پیش روی استان خواهد بود. 

در ابتدای این دیدار علی رحمتی مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان با تشریح عملکرد ثبت احوال استان گفت : ایجاد اداره و نمایندگی در شهرستانها و بخش ها و ارائه مجوز ارائه خدمات به دفاتر پیشخوان در سطح استان باعث گردید هم اکنون در ۷۵ نقطه استان، در حال ارائه خدمت هویتی به مردم شریف استان باشیم و این امر باعث گردیده تا سطح دسترسی مردم به خدمات ثبت احوال افزایش یافته و خدمات مطلوب تری به مردم ارائه نماییم.

وی بیان داشت: در سال گذشته بیش از ۲۰۰ میز خدمت جهادی در مناطق روستایی و عشایری برگزار شده است و تلاش گردیده تا ارتباط و پیوند با مردم تسهیل شود.

علی رحمتی افزود : در سال گذشته با برگزاری جلسات مستمر با فرمانداران و دهیاران و فعالسازی شبکه اعلام وقایع حیاتی از ظرفیت تمامی دستگاههای در راستای هماهنگی و اعلام به موقع وقایع اقدام صورت گیرد و روند دیر ثبتی و کم ثبتی در استان را تغیبر دهیم و امید است در سالجاری با برنامه ریزی و استمرار‌ طرح ها اقدامات موثری در استان صورت گیرد.

وی با تشریح موضوع فاقدین شناسنامه در استان گفت: موضوع فاقدین شناسنامه به عنوان یکی از اهداف اصلی ثبت احوال استان مورد توجه ویژه قرار گرفته است و با جلسات مستمر با فرمانداران و دستگاههای امنیتی و انتظامی و همچنین حوزه قضایی استان تعداد زیادی از پرونده ها تعیین تکلیف گردد و با برنامه ریزی و هماهنگی در سالجاری اقدامات موثری در این حوزه صورت خواهد گرفت.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هویت شهیدان ارجمندی و صیادی گفت: اتقان اسناد هویتی را سرلوحه کار خود قرار داده ایم و جدی تر از گذشته در راستای دفاع و پاسداری از اسناد هویتی گام بر می داریم.

مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان با تشریح پروژه های جدید ثبت احوال گفت: طرح تعویض شناسنامه های قدیمی و انجام پروژه سببی و نسبی یکی از اولویت های استان در سال حاری خواهد بود و ارائه خدمات در بستر فضای مجازی و از طریق سامانه های سهیم و هدی یکی دیگر از اولویت های ثبت احوال خواهد بود.

  

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری
  • تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی