Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمله روز گذشته به کلیسایی در تگزاس آمریکا که به کشته شدن ۲۶ تن انجامید یکی از بدترین تیراندازی جمعی در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، تیراندازی روز گذشته در ایالت تگزاس آمریکا که در آن ضارب به سمت حاضرین در یک کلیسا آتش‌ گشود به عنوان بدترین حادثه تیراندازی جمعی در تاریخ آمریکا شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش skynews، این مرد مسلح، در کلیسایی در یک شهر کوچک ایالت تگزاس، 26 نفر را کشت که جوانترین آنها فقط 18 ماهه بود.

«دوین کلی»(Devin Kelley) پیش از آنکه سر اسلحه را به سوی خودش بگیرد یکشنبه‌ای خونین را برای عبادت‌کنندگان این کلیسا بوجود آورد.

در این گزارش skynews نگاهی به دیگر تیراندازی‌های مرگبار در طول تاریخ آمریکا که توام با خشونت و اسلحه بود انداخته است:

:: لاس وگاس، نوادا - 1 اکتبر 2017

دست‌کم 59 نفر در این حادثه کشته و بیش از 500 نفر زخمی شدند؛ تیراندازی خونینی که فرد مسلح به شرکت‌کنندگان در یک جشنواره موسیقی از طبقه 32 هتل Mandalay Bay آتش گشود.

تیراندازی «استفان پدوک»(Stephen Paddock) یکی از مرگبارترین در تاریخ مدرن ایالات متحده بود.

انگیزه تیرانداز هنوز ناشناخته باقی مانده است زیرا او قبل از اینکه تیم ضربت بتواند به او دسترسی پیدا کند، در اتاق هتل خودکشی کرد.

:: اورلاندو، فلوریدا - 12 ژوئن 2016

«عمر ماتین»(Omar Mateen)، 29 ساله، کمی پیش از اینکه عقربه‌های ساعت 2 بامداد را نشان دهد با یک کلت جنگی و یک اسلحه کمری و چند خشاب مهمات به کلوب شبانه «پالس»(Pulse) رفت.

«ماتین» به سمت حاضرین در کلوپ که حدود 300 نفر بودند تیراندازی کرد و 49 نفر را در این حادثه 3 ساعته به قتل رساند و سپس خود را در سرویس بهداشتی کلوب حبس کرد و در نهایت توسط پلیس کشته شد.

پیشتر «ماتین» در تماس تلفنی که با مرکز پلیس داشت ادعا کرد به دولت خودخوانده تروریستی داعش وفادار است.

همچنین بخوانید:صاحبان اسلحه در آمریکا از ترس کشته‌شدن سلاح می‌خرند+نمودار

:: مدارس ابتدایی شوی هوک، کانکتیکات - 14 دسامبر 2012

«آدام لانزا»، 20 ساله، بعد از اینکه اسلحه‌های مادرش را ربود و مادرش «نانسی» را در «نیوتاون» کانکتیکات کشت، پشت فرمان خودروی مادرش نشست و به سمت دبستان «سندی هوک»(Sandy Hook) رفت و در نهایت طی 11 دقیقه مرگبار و بعد از کشتن 20 کودک و 6 بزرگسال خودکشی کرد.

بعد از حادثه تیراندازی، گفته شد که لانزا علاقه وافری به قتل عام مدرسه «کلمباین»(Columbine) در سال 1999 داشته است.

این حادثه تکان‌دهنده منجر به پیشنهاد کاخ سفید برای تصویب لایحه‌ای برای کنترل اسلحه و پیشگیری از خشونت در آمریکا شد هرچند این تلاش در نهایت ناکام ماند.

: Aurora، کلرادو - 2012 ژوئیه 20

«جیمز هولمز»(James Holmes)، به سمت حاضرین در یک سینمای متعلق به قرن 16 میلادی در شهر «آورورا»(Aurora)، کلرادو، آتش گشود و 12 نفر را کشت و 70 نفر دیگر را مجروح کرد.

این حمله طی اکران نیمه شب فیلم بتمن The Dark Knight Rising اتفاق افتاد و «هولمز» چند دقیقه بعد در اتومبیلش حین فرار، خارج از سینما دستگیر شد.

بعد از این حادثه وضعیت امنیتی در سینماهای سراسر آمریکا اتخاذ شد زیرا مقامات ترسیدند که مردم از عمل «هولمز» الهام بگیرند.

:: ویرجینیا فناوری دانشگاه، ویرجینیا - 16 آوریل 2007

«سونگ هوئی چو»(Seung-Hui Cho)، 23 ساله دانشجوی متولد کره جنوبی، 32 نفر را در مؤسسه پلی تکنیک ویرجینیا و دانشگاه ایالتی دولتی بلکسبورگ، ویرجینیا به ضرب گلوله از پا درآورد.

طبق گزارش پلیس که بعد از این حادثه منتشر شد، «چو» پیش از حادثه شبی را در بخش بهداشت و روان بستری بود و همچنین با کارشناسان این مرکز بهداشت و روان در تماس دائمی بوده است.

در این رابطه بخوانید:521 مورد تیراندازی طی 477 روز با هیچ واکنشی از سوی کنگره آمریکا + نمودار

:: دبیرستان کالمبون، کلرادو - 20 آوریل 1999

«اریک هریس»(Eric Harris) و «دیلان کیلبولد»(Dylan Klebold) قبل از اینکه خودکشی کنند، 12 دانش آموز و یک معلم را در دبیرستان محل تحصیلشان کشتند.

حمله به مدرسه بسیار پیچیده بود و شامل بیش از صد تله انفجاری بود که در اطراف مدرسه تعبیه شده بود.

این تیراندازی و خشونت به کار رفته در آن، در نهایت منجر به افزایش توجه به امنیت مدارس و همچنین وضع قوانین کنترل سلاح شد.

:: «کیلین»(Killeen)، تگزاس - 16 اکتبر 1991

«جورج هانارد»(George Hannard)، 35 ساله با وانت باری خود وارد «لابی کافه‌ تریا»(lubys cafeteria) در «کیلین»(Killeen)، تگزاس شد و 23 نفر را با اسلحه خود کشت و در نهایت اقدام به خودکشی کرد.

اکثر قربانیان، ملوانان زن بودند، که همین موضوع باعث شد این تصور بوجود بیاید که تیراندازی به دلیل نفرت از زنان رخ داده است.

:: San Ysidro، کالیفرنیا - 18 جولای 1984

«جیمز هوبریتی»(James Huberty)، 41 ساله با 3 اسلحه گرم، از جمله یک یوزی، 21 جوان و چند کودک را در رستوران مک دونالد در ناحیه «سان ییدیدور»(San Ysidro)، سن دیه گو، کالیفرنیا را کشت.

بعد از یک ساعت پس از آغاز این حمله بی‌رحمانه توسط این عضو سابق گارد امنیتی، وی توسط تیم ضربت کشته شد.

انتهای پیام/

R1372/P1014142/S2,21,25,1392/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۷۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید

برنی سندرز، سناتور آمریکایی حمایتش را از اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های این کشور ابراز و آنها را به ادامه اعتراضاتشان تشویق کرد.

به گزارش ایسنا، «برنی سندرز»، سناتور مستقل ایالت ورمونت آمریکا پستی را در صفحه خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) منتشر و در آن از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا ابراز حمایت کرد.

سندر در این پست با یادآوری سوابق و آثار ناشی از اعتراضات دانشجویی در دهه‌های گذشته و در برهه‌های مختلف علیه موضوعاتی نظیر نژادپرستی و جنگ نوشت: «ما در سال ۱۹۶۲ تحصن‌هایی با هدف پایان دادن به سیاست‌های نژادپرستانه در دانشگاه شیکاگو سازمان‌دهی کردیم. من در سال ۱۹۶۳ به خاطر اعتراض به تفکیک نژادی مدارس دستگیر شدم. اما اعتراضات ما به حق بود.»

او در ادامه این پست خود با تشویق دانشجویان حامی فلسطین به ادامه اعتراضاتشان گفت: «من به اینکه دانشجویان به جنگ در غزه اعتراض می‌کنند افتخار می‌کنم. همواره متمرکز و در صلح باشید. شما در سمت درست تاریخ قرار گرفته‌اید.»

سندرز پیشتر نیز به سابقه اعتراضات دانشجویی در ۶ دهه قبل علیه جنگ ویتنام و مطالبه پایان این جنگ و شرکت خودش در این اعتراضات اشاره کرد.

او با اشاره به اینکه «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به دلیل حمایت‌هایش از رژیم صهیونیستی خودش را در یک موضع ضعیف از لحاظ سیاسی و اخلاقی قرار داده تاکید کرد:‌ «این ممکن است ویتنام بایدن باشد.»

از ۱۷ آوریل تا امروز دانشجویان در ۴۶ دانشگاه و کالج آمریکا در اعتراض به هم‌دستی واشنگتن و دانشگاه‌های خود با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تجمعات اعتراضی برپا کرده‌اند؛ تجمعاتی که با برخورد پلیس مواجه شده و تا کنون بیش از ۲۴۰۰ شرکت‌کننده بازداشت شده‌اند.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، بعضی دانشگاه‌ها به دانشجویان خود وعده داده‌اند که در سرمایه‌گذاری‌ و روابط خود با رژیم صهیونیستی تجدید نظر کرده و درخواست دانشجویان برای توقف روابط تجاری با این رژیم را به رسمیت بشناسند. بسیاری از دانشجویان معترض در خواسته‌های خود، روابط دانشگاه‌های آمریکا با ارتش رژیم صهیونیستی را هدف گرفته‌اند.

اوج گرفتن اعتراضات دانشجویی ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و سرایت آنها به دانشگاه‌های دیگر کشورهای غربی بعد از آن شروع شد که دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک ماه گذشته میلادی از پلیس شهر نیویورک خواست به چادرهای برپا شده توسط این دانشجویان در محوطه این دانشگاه حمله کند که در نتیجه این حمله بیش از ۱۰۰ نفر دستگیر شدند. با این وجود معترضان سریعا یک تحصن دیگر را برپا کردند و مجددا روز سه‌شنبه گذشته در محل تحصن خود و ساختمانی که تسخیر کرده بودند مورد حمله پلیس قرار گرفتند.

دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی در کشورهای دیگر نظیر کانادا، استرالیا، فرانسه و مصر نیز در همبستگی با فلسطین دست به تظاهرات و برپایی کمپ‌های اعتراضی در دانشگاه‌ها زده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • دانشجویان آمریکا نمی‌خواهند شریک ظلم اسرائیلی‌ها باشند
  • آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است
  • تیراندازی در نیویورکِ آمریکا/ ۴ نفر کشته و زخمی شدند
  • اینجا آمریکاست و آنهایی که در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند
  • سناتور آمریکایی خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید
  • سندرز خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید
  • لحظه وحشتناک خودکشی یک زن با اسلحه
  • ۴ کشته و زخمی طی تیراندازی در شمال شرق پاریس
  • عجیب‌ترین حادثه تاریخ در مکانیکی؛ کتک زدن یک کارگر با جارو توسط مرسدس بنز! + ویدئو