Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز بر اساس خبر رسیده، مراسم نکوداشت زنده‌یاد حسن مقدم، نمایشنامه‌نویس نوگرای ایران به همت موزه مقدم و با همکاری ایکوم ایران، دوشنبه 22 آبان از ساعت 16 تا 18، در موزه مقدم دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

در یادمان حسن مقدم که با عنوان «غریبه‌ای در وطن» برگزار خواهد شد، دکتر اردشیر صالح‌پور، دکتر مسعود کوهستانی‌نژاد و اسماعیل جمشیدی به سخنرانی می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایشنامه‌خوانی و قرائت داستان از دیگر بخش‌های برنامه یادمان حسن مقدم خواهد بود. همچنین هم‌زمان با برگزاری این مراسم، نمایشگاه عکسی نیز در موزه مقدم به نمایش عموم گذاشته خواهد شد.

حسن مقدم به روایتی در بهمن ۱۲۷۶ و به روایتی دیگر در بهمن ۱۲۷۷ در تهران به دنیا آمد و در آبان یا آذر ۱۳۰۴ در سن ۲۷ سالگی بر اثر مرض سل در آسایشگاه لیزن درگذشت.

وی نخستین داستان خود را به سال ۱۲۹۵ در استانبول منتشر کرد. عنوان داستان هندوانه بود و در گونه فکاهی نوشته شده ‌بود. مجامع ادبی از این کتاب استقبال فراوانی کردند. از دیگر آثار مقدم می‌توان به نرگس، زن حاجی‌آقا، شاهزاده خانم تاجی و حکایت اشاره کرد. عمده شهرت مقدم البته بابت نمایش‌نامه‌های وی از جمله «جعفرخان از فرنگ آمده» است.

حضور در یادمان حسن مقدم، برای عموم آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این برنامه به نشانی خیابان امام خمینی، بعد از خیابان شیخ هادی، نرسیده به خیابان ولی عصر، شماره 251، موزه مقدم دانشگاه تهران مراجعه کنند.

501

حسن مقدم دانشگاه تهران موزه مقدم اسماعیل جمشیدی اردشیر صالح پور

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۸۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

ایسنا/اردبیل اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها با پذیرش ۱۲۵ مقاله در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

جبرائیل رزمجو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها ۵ اردیبهشت در این کنفرانس با اشاره به جایگاه منحصربفرد موزه‌ها در توسعه کشور، گفت: نسل جوان اطلاع چندانی از سیر تحول و پیشینه خود ندارد و در همین راستا وظیفه پیشکسوتان و یکی از مهم‌ترین کارکردهای موزه‌ها افزایش اعتماد به نفس و خودباوری نسل جدید با شناساندن گذشته و سیرتحول تاریخی است.

وی همچنین موزه‌ها را از منظر تفریحی حائز اهمیت دانست و افزود: کشورهای توسعه‌یافته به موزه‌ها بها می‌دهند؛ به گونه‌ای که یکی از اهداف گردشگران بازدید از موزه‌های این کشورهاست.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: هدف دانشگاه محقق اردبیلی از همکاری با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و برگزاری این کنفرانس افزایش معلومات فرهنگی است و امیدواریم این کنفرانس تلنگری برای تفکر و افزایش خودباوری بوده و منتج به پیشرفت و توسعه شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا مصلح‌نیا مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: انسانی که شان ندارد خدا به او رحم نمی‌کند، خدا به کسی رحم می‌کند که قدر و شان خود را بداند. شان انسان در این است که با یک چشم به گذشته نگاه کند و با چشم دیگر به حال و آینده.

وی افزود: موزه‌داران گذشته را مقابل چشم می‌آورند و شان ما را تقویت می‌کنند.

در این کنفرانس، ارنستو اتوون معاون مدیرکل سازمان یونسکو و لایشون آن رئیس کمیته بین‌المللی موزه‌های آسیا و اقیانوسیه(آسپک) به صورت مجازی به سخنرانی پرداختند و پیام علی اکبر متکان دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران نیز معاون مطالعات کمیسیون ملی یونسکو قرائت شد.

همچنین بازدید از موزه تاریخ علوم اردبیل، مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی، رونمایی از طرح‌های موزه تاریخ علوم اردبیل، نشست‌های تخصصی و ارائه مقالات توسط پژوهشگران ایرانی و خارجی از دیگر بخش‌های این کنفرانس بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خبر جدید و لو رفته درباره طارمی
  • برگزاری کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما
  • برگزاری گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی، دیگر دانشگاه‌ها را به تقلید از ما واداشته است
  • موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند
  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد