Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@20:47:33 GMT

گام بلند ایران برای حذف دلار از مناسبات تجاری

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۸۹۱۲۵

سخنگوی دولت گفت: جمهوری اسلامی از سال های قبل هم گام هایی را برای حذف دلار از مناسبات تجاری بین المللی برداشته و در حال حاضر بیشتر این مناسبات تجاری براساس یورو است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران افزود: با هماهنگی هایی که بین کشورهای منطقه از جمله جمهوری آذربایجان، روسیه و ایران وجود دارد این مواضع را حتی در جهت استفاده از پول های ملی نیز دنبال می کنیم و در این جهت حرکت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هدف ما ارتقاء جایگاه سازمان نظام رسانه ای است
سخنگوی دولت گفت: هدف دولت ارتقاء جایگاه سازمان نظام رسانه ای است و هر کدام از اصحاب رسانه را که نظری برای اصلاح و تکمیل این لایحه دارند، قبول می کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران گفت: دولت در چارچوب منشور حقوق شهروندی همه تلاش خود را برای اجرایی کردن این منشور به کار بسته و در احکامی که برای وزرا  صادر شده دو پیوست برای این وزرا تعریف شده است.
وی ادامه داد: این اقدام هم در جهت تبیین حقوق شهروندی و هم برای هدایت دست اندرکاران رسانه ای است.
نوبخت افزود: هر نظری را که برای اصلاح و تکمیل این لایحه در جهت ارتقاء جایگاه سازمان نظام رسانه ای است، قبول می کنیم و از اصحاب رسانه می خواهیم هر پیشنهاد تکمیلی را که دارند، ارائه دهند تا رسانه ها را در جایگاه رفیع تری قرار بدهند.
­سخنگوی دولت گفت: از نقاط قوت قرارداد با توتال این است که برای هر شرایط غیر معمول حق را برای استیفای طرف ایرانی قائل شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران افزود: یکی از امتیازاتی که پیرامون قرارداد ایرانی برای طرف ایرانی وجود داشت این است که در شرایط غیر معمول از جمله اعمال تحریم ها این حق را برای استیفای طرف ایرانی قائل شده است.
وی ادامه داد: من در هیئت نظارت این قرارداد هم حضور داشتم و اینکه این حق و نقش را برای ایران قائل شده ام از جمله نقاط قوت این قرارداد است.

برخی تیترها منافع ملی را به خطر بیندازد برخورد می کند
سخنگوی دولت گفت: ارائه تیترهای غیر معمول یک تخلف آشکار رسانه ای است و برخوردهای قانونی برای این تخلف در حال اجراست که امیدواریم قاطع تر صورت بگیرد.
وی ادامه داد: هیچ چیزی برای ما مهمتر از منافع ملی نیست اما متأسفانه برخی افراد نظرات شخصی خود را در زدن این تیترها اعمال می کنند.
نوبخت افزود: با تیترها و عناوینی که تحریک آمیز باشد و منافع ملی را به خطر بیندازد حتماً قانون برخورد خواهد کرد.

تشکیل کارگروه ویژه برای حل مشکلات  مالباختگان موسسات مالی
سخنگوی دولت از تشکیل کارگروهی برای حل مشکلات مالباختگان موسسات مالی خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما محمد باقر نوبخت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که به تجمع مالباختگان موسسه مالی در نمایشگاه مطبوعات اعتراض کرده بود گفت : خوشبختانه سران سه قوه هفته پیش در جلسه ای که داشتند تصمیمات بسیار مهمی برای حل مشکلات مالباختگان گرفتند و قرار شد کارگروهی با حضور نمایندگان سران سه قوه کار را دنبال کند.
وی گفت:کار این کارگروه رصد و ادامه اجرای تصمیمات سران سه قوه است.
نوبخت با ابراز امیدواری به اینکه مشکل مالباختگان موسسات مالی در آینده نزدیک حل شود خواستار نظارت بیشتر بانک مرکزی برای جلوگیری از هرگونه اشتباهات این موسسات شد.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۹۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه

سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال ۱۴۰۳ با دستور کار «بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های اقتصادی با کشور‌های آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان و ترکمنستان» در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه که ریاست جلسه را برعهده داشت، ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشور‌های یادشده، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه‌های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشور‌ها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

آخرین وضعیت طرح‌ها و پروژه‌های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکار‌های رفع آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه‌ها نیز در ادامه این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست معاونان و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت!
  • اختلاف نرخ ارز، زخمی کهنه بر پیکر اقتصاد ایران؛ ضرورت تصمیم قاطع دولت برای تک نرخی کردن دلار
  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • رقابت تجاری روسیه با چین در آسیای مرکزی داغ شد
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند