Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@06:07:47 GMT

نیازمند یک جنبش ملی در موضوع گردشگری هستیم

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۸۹۲۲۱

نیازمند یک جنبش ملی در موضوع گردشگری هستیم

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان گفت: حمایت اصفهان از سرمایه گذاران و به میدان آوردن دستگاه‌ها و هماهنگی بین آنها در بحث گردشگری و محقق شدن سریع طرح‌های گردشگری و کاهش بروکراسی اداری از جمله فعالیت‌هایی است که باید توسط استاندار اجرایی شود.

سحر امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: صنعت گردشگری یک صنعت پویا با آینده‌ای روشن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کشورهای دارای جاذبه گردشگری مثل ایران، برای جذب گردشگر یک رقابت فزاینده و نفس گیر وجود دارد.

وی با بیان اینکه گردشگری در کشورهایی که جاذب جهانگردان هستند می‌تواند یک صنعت ارز آور بی بدیل باشد، افزود: صنعت گردشگری زمانی می‌تواند ارز آور شود که برنامه ریزی صحیح، همه جانبه و با ترسیم آینده روشن برای آن وجود داشته باشد.

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: نیازمند یک جنبش ملی در موضوع گردشگری هستیم و این فقط مختص به کشور ایران نیست بلکه در منطقه باید یک جنبش برای ارتقا گردشگری اتفاق بیفتد. هرچند کشورهای همسایه از ما جلوتر هستند ولی در ایران و اصفهان به عنوان قلب تپنده گردشگری آن حتما باید یک جنبش ملی در حوزه گردشگری و عزمی راسخ و ایمانی شگرف در خصوص این موضوع ایجاد شود. برای ارتقا گردشگری باید عزم راسخ بخش دولتی و خصوصی را همزمان با یکدیگر داشته باشیم.

گردشگری پایدار راه برون رفت از وضع فعلی اقتصاد

امینی تاکید کرد: یکی از راه کارهای برون رفت از وضعیت بحران اقتصادی کشور و استان ایجاد گردشگری پایدار است. عدم برنامه ریزی بلند مدت، نبود استراتژی صحیح و روشن، عدم هماهنگی بین بخش خصوصی و دولتی، نبود چتر حمایتی از بخش خصوصی در گردشگری، و نبود یک نظام آماری قوی و منسجم و ضعف ناکارآمدی در حوزه بازاریابی و معرفی توانمندی به بازارهای جهانی از مواردی هستند که مانع گردشگری پایدار شده‌اند و اجازه تنفس درست را در فضای گردشگری فراهم نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه گردشگری تلنباری از چالش‌ها بر دوش نهادها است، گفت: گاهی در برخی موارد فعالیت‌های گردشگری ما بین دستگاه‌ها تلاقی پیدا می‌کند ولی هیچ کدام محقق نمی‌شود. این صنعت نیازمند یکپارچه سازی نهادهای متولی و حمایت سرمایه گذار در مسیر کار و ایجاد ضمانت برای او است. باید سرمایه گذار را تا تحقق طرح‌های گردشگری‌ همراهی و حمایت کنیم و به سمت کاهش بروکراسی اداری در فرآیند تصمیمی و کاهش تداخلات بین سازمانی حرکت کرده تا سرمایه گذار سرگردان و خسته نشود.

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه نیازمند یک بانک جامع اطلاعاتی منسجم هستیم، ادامه داد: ارائه برنامه منسجم و واقع گرایانه در گردشگری با راهبردهای و سیاست‌های درست لازمه اصلی ارتقا این صنعت محسوب می‌شود تا متولی بداند باید چه کاری در این حوزه انجام دهد، اگرچه نهادهای متولی گردشگری در کارگروه‌های مشترک گردشگری دور یک میز نشسته‌اند اما چون هر تکه فعالیت‌های میان بخشی در دست یک نهاد است سرمایه گذار داخلی و خارجی در پیچ و خم نهادها گیر می افتند.

لزوم حمایت استاندار از سرمایه گذاران

امینی افزود: هرچند متولی عمده گردشگری در ایران سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری است ولی این موضوع یکپارچه از طرف سازمان مدیریت نمی‌شود پس نیازمند یک قانون جامع در این زمینه هستیم، استاندار جدید اصفهان باید توسعه پایدار اصفهان را با در کنار هم قرار دادن مسائل فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی جلو ببرد، اما بی شک مهرعلیزاده به خوبی می‌داند که یکی از راه کارهای برون رفت از رکود، گردشگری پایدار است.

وی تاکید کرد: حمایت استاندار جدید اصفهان از سرمایه گذاران و به میدان آوردن دستگاه‌ها و هماهنگی بین آنها در بحث گردشگری و محقق شدن سریع طرح‌های گردشگری و کاهش بروکراسی اداری از جمله فعالیت‌هایی است که باید توسط مهرعلیزاده اجرایی شود. هرچند او به عنوان استاندار در بحث گردشگری باید همه دستگاه ها و مدیران متولی را برای حرکت رو به جلو به خط کنند.

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: تا هنگامی که گردشگری نهادینه نشود و راه برون رفت از وضعیت فعلی کشور در نظر گرفته نشود ما نمی‌توانیم انتظارات عجیب از این صنعت داشته باشیم، اما اگر صنعت گردشگری در تمام سطوح جامعه نهادینه شد آنگاه این صنعت می‌تواند به خوبی خود را نشان بدهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۹۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، هما خورشیدی با اعلام این خبر گفت: دوره صرفه‌جویی انرژی در تأسیسات گردشگری و دوره بازآموزی راهنمایان گردشگری از سری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان صنعت گردشگری، امروز و فردا در یزد برگزار می‌شود.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: این دوره‌ها به صورت رایگان با محوریت این اداره‌کل و توسط مؤسسات آموزشی خدمات گردشگری و باهدف آشنایی با مباحث روز صنعت گردشگری برای شاغلان و فعالان این صنعت برگزار می‌شود و در پایان برای هر کدام از شرکت‌کنندگان گواهینامه صادر می‌شود.
وی، ضمن اشاره به اهمیت آموزش و بازآموزی فعالان صنعت گردشگری گفت: تأمین نیروی انسانی ماهر یکی از مهمترین بخش‌های تاثیرگذار در حوزه گردشگری است که با حمایت دفتر مطالعات و آموزش گردشگری کشور و به منظور ارتقای سطح شاغلان این صنعت زمینه اجرای دوره‌های توانمندسازی فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • میامی نیازمند ایجاد کارخانه‌های فرآوری/ مسئولان به فکر باشند
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در عرصه گیاهان دارویی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • برای رفع مشکلات نیازمند اتحاد و وحدت میان دستگاه‌های مختلف هستیم
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ظرفیت شهرهای خواهرخوانده در گسترش دیپلماسی فرهنگی در اصفهان
  • برگزاری دوره‌های آموزشی فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد