Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@09:01:54 GMT

امنیت گردنه زیبای اسد آباد را برگردانید

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۶۹۹۱۴

امنیت گردنه زیبای اسد آباد را برگردانید

مسیر محور گردنه اسدآباد یکی از چشم‌اندازها و جاذبه‌های طبیعی خیره‌کننده بوده که علاوه بر پرمخاطره بودن، پتانسیل‌های بالایی دارد و می‌توان از طبیعت این چشم‌انداز طبیعی به نحو مطلوبی بهره برد.

ایران آنلاین /مسئولان هر بار براساس برنامه و طرح‌های پیشنهادی تصمیمات مختلفی چون حذف گردنه و یا طراحی و ایجاد تونل و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برای این طبیعت زیبای اسدآباد به علت بالا بودن آمار تصادفات در این مسیر و به منظور کاهش مخاطرات رانندگی در سال‌های گذشته ارائه می‌دادند .

سرانجام از سال94 قراردادی در راستای پروژه تعریض ١٠ کیلومتر از گردنه اسدآباد با هدف ایمن‌سازی این محور با پیمانکار بسته شد که تکمیل و بهره‌برداری این طرح بدون شک ضریب ایمنی این محور را تا حد زیادی ارتقاء می‌دهد .

روزانه بیش از ٢٠ هزار ماشین سنگین و نیمه‌سنگین از پیچ و خم گردنه اسدآباد برای رسیدن به مقصد خود در استان‌های غرب و نیز کشور عراق عبور می‌کنند و این امر موقعیت این گردنه را حساس‌تر و ویژه‌تر کرده است.

طی سه سال اخیر موج عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) نیز در ایام مختلف به ویژه محرم و صفر و اربعین بر تردد و اوج پیک مسافر در این مسیر افزوده است که می‌توان ضمن افزایش ضریب ایمنی گردنه، از این موقعیت با ایجاد زیرساخت‌های لازم تفریحی و ورزشی به عنوان یک سرمایه برای شهرستان در راستای اشتغال جوانان، مسئولان استفاده مناسبی کنند و با مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران و مدیران بالادستی چراغ خاموش صنعت گردشگری شهرستان را رونق و روشنی بخشند .

ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات لازم در این زمینه می‌تواند بستر مناسبی در احیاء و رونق شایسته جذب گردشگر حتی به صورت گذری برای این دیار فراهم آورد و نگاه ویژه به ظرفیت‌ها و زمینه‌های بالقوه و به فعلیت درآوردن این پتانسیل‌ها با استفاده از ابزارهای مناسب می‌تواند این جاذبه را به یکی از جمله قطب‌های مهم گردشگری تبدیل کند .

فرماندار شهرستان اسدآباد در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: امسال مقرر شد طرح مطالعه و بررسی گردنه اسدآباد از محل سرجمع اعتبارات گردشگری انجام و به‌روز شود که با این مطالعه و موقعیت‌سنجی و امکان‌سنجی گردنه اسدآباد می‌توان شاهد جذب سرمایه‌گذار در این بخش و توسعه گردشگری بود .

حسین افشاری با بیان اینکه شهرستان اسدآباد پتانسیل‌های بسیاری در راستای توسعه گردشگری دارد، افزود: با تهیه طرح مطالعاتی پروژه خوبی در راستای جذب گردشگر در چشم‌انداز گردنه اسدآباد اجرا خواهد شد .

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت و پتانسیل گردنه این شهرستان در راستای جذب مسافر اضافه کرد: ایجاد پیست اسکی برای ورزش‌های زمستانی از جمله قابلیت‌های این گردنه است همچنین باید از فرصت گذرگاه بودن و در محل بزرگراه قرار گرفتن شهر اسدآباد نهایت استفاده را برد .

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد نیز با اشاره به اینکه گردنه اسدآباد مستعد ساخت پیست اسکی است و پتانسیل جذب گردشگر در این زمینه را دارد، اظهار کرد: در سال ٨٩ طرح مطالعاتی و بررسی گردنه اسدآباد انجام شد .

کامران اکبری‌شایگان به خبرنگار ایسنا گفت: با توجه به طرح مطالعاتی و بررسی گردنه اسدآباد در سال 91-90 طبق مصوبه‌ای از دولت یک مورد کمپ گردشگری موقت با اعتباری افزون بر ٢٠٠ میلیون تومان توسط میراث فرهنگی در گردنه اسدآباد احداث شد و در حال حاضر باید یکی از ادارات برای بهره‌برداری از این کمپ اقدام به عقد قرارداد با میراث فرهنگی کند .

وی با اشاره به محدودیت اعتبارات دولت تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات تفریحی و رفاهی در گردنه اسدآباد برای جذب گردشگر نیازمند ترغیب و تشویق سرمایه‌گذار بخش خصوصی است .

اکبری‌شایگان یادآور شد: در صورت وجود سرمایه‌گذار دولت و مسئولان در این راستا سرمایه‌گذار را در ارائه تسهیلات و دیگر اقدامات حمایت خواهند کرد .

وی با بیان اینکه گردنه اسدآباد بنا بر مطالعات سال ٨٩ قابلیت ایجاد پیست اسکی را دارد، تأکید کرد: اقدام برای اجرای این طرح و برنامه نیازمند مشارکت بخش خصوصی است که تا کنون تنها یک مورد متقاضی در این راستا مراجعه کرده که سررشته و مهارت لازم در این طرح و برنامه را نداشته و تنها برای اخذ تسهیلات پیگیر شده بود .

وی با اشاره به حمایت‌های دولت و مسئولان از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خاطرنشان کرد: به کمک بخش خصوصی می‌توان نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ورزش‌های زمستانه و دیگر امکانات رفاهی و تفریحی در گردنه اسدآباد اقدام کرد و از جذب گردشگر در تمامی فصول سال در این شهرستان بهره‌مند شد که این امر مستلزم توجه ویژه مسئولان نسبت به جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی است .

اکبری‌شایگان اضافه کرد: در حال حاضر چهار رستوران بین‌راهی و پارک جنگلی‌ تنها امکانات تفریحی و رفاهی است که برای مسافران و مردم در این جاذبه طبیعی وجود دارد .

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به نگاه ویژه فرماندار اسدآباد و مدیرکل میراث فرهنگی استان به گردشگری شهرستان در سالجاری مقرر شد طرح مطالعه و بررسی گردنه اسدآباد انجام و به‌روز شود که  این مطالعه و موقعیت‌سنجی و امکان‌سنجی گردنه اسدآباد از نقش موثری در جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی به منظور ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و امکانات خدماتی و رفاهی در این چشم‌انداز طبیعی برخوردار است .

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان اسدآباد هم به خبرنگار ایسنا گفت: تکمیل پروژه تعریض گردنه اسدآباد به100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد .

جواد کرمی اظهار کرد: تا کنون برای پروژه تعریض گردنه اسدآباد اعتباری افزون بر ۵ ٠ میلیارد ریال هزینه شده که ٢ ۵ میلیارد ریال از این اعتبار از مطالبات پیمانکار است .

وی افزود: در حال حاضر برای تکمیل پروژه تعریض گردنه از جمله نصب حفاظ و آسفالت و روشنایی به ١٠٠ میلیارد ریال اعتبار نیاز بوده که در صورت تخصیص اعتبار، شاهد تکمیل پروژه و کاهش تصادفات و سقوط خودروها خواهیم بود .

کرمی پیشرفت فیزیکی پروژه فوق را ٣ ۵ درصد برشمرد و گفت: در حال حاضر تعریض عملیات زیرسازی ۵. ١ کیلومتر از مسیر گردنه به پایان رسیده که ظرف هفته جاری قبل از افزایش ایام پیک تردد زائران آسفالت خواهد شد .

سرپرست اداره راه و شهرسازی اسدآباد خاطرنشان کرد: از سال ٩ ۴ قراردادی به مبلغ ٨ ۶ میلیارد ریال در راستای پروژه تعریض ١٠ کیلومتر از گردنه اسدآباد با هدف ایمن سازی این محور و تبدیل ١٠ متر عرض کنونی به ٢٧ متر با پیمانکار بسته شده است .

کرمی با بیان اینکه در صورت تخصیص اعتبار و انجام عملیات آسفالت، پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی تعریض این محور حادثه خیز به مرحله مناسبی خواهد رسید، اظهار کرد: در حال حاضر ترافیک بالا، وجود خط ممتد، عدم سرعت مطمئنه از سوی رانندگان موجب کندی و دشوار شدن عملیات خاکبرداری و خاکریزی برای پیمانکار در این محور شده است .

سرپرست اداره راه و شهرسازی اسدآباد تصریح کرد: همزمان با اربعین حسینی و آغاز ایام پیک تردد زائران به کربلا و عتبات عالیات در این ایام عملیات اجرایی پیمانکاران به مدت یک هفته برای سهولت رفت آمد زائران تعطیل و متوقف خواهد شد .

در پایان اینکه توجه به روند پیشرفت هر چه سریع‌تر طرح تعریض گردنه اسدآباد و تهیه طرح مطالعاتی گردنه در کنار هم علاوه بر ارتقاء ضریب امنیتی گردنه می‌تواند از نقش موثری در بهره‌گیری از این پتانسیل بالقوه و طبیعی در راستای ایجاد اشتغال شهر و اقتصاد شهرستان برخورد باشد و چراغ گردشگری شهرستان را روشنی بخشد./ایسنا
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۹۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت عدم ساخت بیمارستان در سلطان آباد شهرستان خوشاب

دریافت 21 MB

به گزارش خبرنگار مهر، علی شاهی با اشاره به مشکلات ساخته نشدن بیمارستان در سلطان‌آباد اظهار کرد: کم کاری از طرف مسؤولان شبکه بهداشت و بقیه افراد مرتبط در شهرستان وجود ندارد و در حال حاضر منتظر دریافت مجوز از مسؤولان کشوری هستیم.

تصویربردار: علی اکبر ملکی

کد خبر 6089219

دیگر خبرها

  • تجلیل از کارگران نمونه شهرستان خلیل آباد
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد
  • مراسم تجلیل از باستانی کاران اسدآباد
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • ریزش کوه، گردنه ده علیرضا در محور زرند _ راور را مسدود کرد
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • علت عدم ساخت بیمارستان در سلطان آباد شهرستان خوشاب