Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@18:17:45 GMT

ادامه فعالیت واحدهای تولیدی آبیک در گرو تأمین آب

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۸۹۳۶۷

ادامه فعالیت واحدهای تولیدی آبیک در گرو تأمین آب

شهرستان آبیک از ظرفیت‌های اقتصادی بالایی برخوردار است که ادامه فعالیت واحدهای تولیدی آبیک در گرو تأمین آب است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، شهرستان آبیک به دلیل مجاورت با پایتخت و قرار گرفتن در مسیر چندین استان منتهی به تهران، از ظرفیت اقتصادی بسیار خوبی برخوردار است که باید به آن توجه ویژه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال بزرگترین واحد تولید کننده زنبور عسل در خاور میانه در این شهرستان قرار دارد که از نظر اقتصادی برای آبیک بسیار مهم است و باید مشکلات واحدهایی مانند این نمونه برطرف شود تا ضمن حفظ اشتغال موجود رونق اقتصادی نیز محقق شود.

در همین راستا نشستی با ریاست سید محمد حسینی سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک و با حضور سیدآیت‌الله بنی‌هاشمی رئیس دادگستری شهرستان آبیک، حمید پویا مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین، علیزاده مدیرعامل آبفای روستایی استان قزوین، نماینده آستان قدس رضوی و پیمانکاران در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

حاضرین جلسه در این نشست درخصوص پروژه انتقال آب از سد طالقان، وضعیت چند پروژه راه و واحدهای تولیدی دارای مشکل به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

سید محمد حسینی سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک در این نشست اظهار داشت: با توجه به اهمیت پروژه انتقال آب سد طالقان لازم است که در روند اجرای این پروژه تسریع بخشیده شود.

وی افزود: با توجه به ادامه عملیات جاده چرمشهر از جنوب تهران به سه ‌راهی زیاران نیاز است که مشکلات و موانع پیش روی پیمانکار این پروژه برداشته شود تا بتواند نسبت به استقرار امکانات و کارگاه اقدام کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک بر رفع مشکل آب یک واحد گلخانه در شهرستان آبیک تأکید و اظهار کرد: این واحد حدود 50 نفر نیروی انسانی بیمه شده دارد که برای ادامه فعالیت و طرح توسعه نیازمند تأمین آب لازم است.

وی افزود: نخستین تولیدکننده خوراک زنبور در کشور و خاورمیانه هم در شهرستان آبیک فعال است که مدیرعامل آن خواستار رفع مشکل چاه موجود بوده تا بتواند با خیال راحت به تولید بپردازد.

سهمیه آب تاکستان از سد طالقان 2 برابر شد

در ادامه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در این جلسه اظهار داشت: به دلیل حفاری چاه‌های غیرمجاز در سال‌های گذشته سفره‌های آب‌های زیرزمینی نشست کرده که با همکاری دادستان‌های عمومی استان قزوین برای جمع‌آوری این چاه‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته است.

حمید پویا با بیان اینکه افت آب سفره‌های زیرزمینی هنوز ادامه دارد، افزود: لب‌شور بودن آب بویین‌زهرا بسیار است که با پروژه در حال احداث سد بالاخانلو این مشکل رفع می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: برنامه اولیه اختصاص 30 مترمکعب آب از سد طالقان به استان قزوین تا شهر اقبالیه بود که با پیگیری مجدانه و احساس کمبود آب در تاکستان پس از پیگیری از وزارت خانه به 60 میلیون مترمکعب رساندیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین خاطرنشان کرد: اختصاص 60 میلیون مترمکعب آب از سد طالقان به 194 روستا و 14 شهر استان قزوین صورت می‌گیرد که برای تأمین آب تا سال 1425 است.

پویا تصریح کرد: به دلیل بسته بودن ردیف اعتباری، با پیگیری‌های مسئولان مختلف نخستین استانی که از چهار ردیف اعتباری بهره‌مند شد، قزوین و در زمینه انتقال سد آب طالقان به این استان بود.

وی افزود: اعتبار پروژه انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین 700 میلیارد تومان است که با تعدیل به یک هزار میلیارد تومان می‌رسد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان قزوین خاطرنشان کرد: از سوی وزارت نیرو پروژه انتقال آب سد طالقان به استان قزوین از مهم‌ترین و اولویت‌دارترین پروژه‌ها در کشور محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: از آستان قدس درخواست می‌شود برای پیشرفت پروژه انتقال آب سد طالقان به استان قزوین همکاری و مساعدت لازم را با مسئولان داشته باشد.

پویا خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه پروژه مذکور به شیوه بیوتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث می‌شود و نخستین شهری که از این آب سالم، مطمئن و تصفیه شده بهره‌‌مند می‌شود، مردم شهر آبیک هستند.

وی اذعان کرد: به صلاح نیست که حتی یک روز پروژه انتقال آب سد طالقان به استان قزوین به تأخیر افتد و طبق قولی که داده شده سه ساله باید پروژه تحویل داده شود.

در این جلسه پویا مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین بر رفع مشکلات مطروحه و پیگیری آن‌ها قول مساعد داد.

در ادامه نماینده آستان قدس رضوی هم در این جلسه بر همکاری لازم با مسؤولان شرکت آب منطقه‌ای قزوین برای اجرای پروژه مذکور قول مساعد داد.

امید است با اجرای وعده‌های داده شده در مورد تأمین آب رونق اقتصادی به شهرستان آبیک و سایر شهرستان‌های استان قزوین بازگردد.

گزارش از جواد حق‌وردی

انتهای پیام/

R41364/P1357/S6,63/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۹۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین از تخصیص ۴۳۵ میلیارد تومان اعتبار نقدی برای اجرای طرح‌های حوزه آب این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، منصور ستوده بعدازظهر امروز -پنج‌شنبه ششم اردیبهشت- در جمع فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات و سازمان‌های حوزه شهید بهشتی استان قزوین اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای یک شرکت ۱۰۰ درصد دولتی است و حاکمیت آب را در استان به عهده دارد.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف این شرکت تأمین آب از طریق اجرای طرح‌های توسعه منابع آب از جمله احداث سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و خطوط آبرسانی است. مطالعات آبخوان دشت قزوین و همچنین حفظ و حراست از منابع آبی که شامل چاه‌ها، چشمه‌ها، قنوات، رودخانه‌ها و تأسیسات آبی می‌شود، از دیگر وظایف مهم و کلیدی شرکت آب منطقه‌ای به حساب می‌آید.

تکمیل آب‌رسانی از سد طالقان ۱۰ همت بودجه نیاز دارد

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای قزوین با بیان اینکه چند طرح ملی مهم در استان توسط این شرکت در حال اجرا است، گفت: برای شمال و جنوب استان قزوین موضوع تأمین آب شرب و کشاورزی را برای افق ۲۰-۳۰ ساله ترسیم کرده‌ایم و امیدواریم با اجرای این طرح‌ها بتوانیم استان را در تأمین آب شرب بیمه کنیم.

ستوده ادامه داد: یکی از این طرح‌های مهم آبرسانی از سد طالقان به شهرها و روستاهای استان است که اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است. فاز نخست این طرح با هدف تأمین آب شرب باکیفیت و پایدار برای شهرستان آبیک انجام شده و فاز دوم آن هم در دست اجرا قرار دارد.

وی از اتمام طرح ساخت سد مخزنی نهب خبر داد و گفت: سد شهید لشگری نهب پروژه دیگری است که با حجم مخزن ۱۲۰ میلیون مترمکعب و با اعتباری بالغ بر ۱,۲۰۰ میلیارد تومان عملیات اجرایی آن در سال گذشته به اتمام رسیده و هم اکنون آماده افتتاح است.

دبیر شورای حفاظت از منابع آب استان قزوین با اشاره به وجود یک شبکه آبیاری مدرن در پایین‌دست این سد افزود: طول کانال اصلی این شبکه ۲۵ کیلومتر و طول کانالهای درجه یک و دوم آن ۹۰ کیلومتر است که ۷ کیلومتر ابتدایی کانال اصلی تکمیل و در حال بهره برداری است.

پیشرفت ۸۵ درصدی ساخت سد بالاخانلو

ستوده همچنین به وضعیت احداث سد بالاخانلو اشاره کرد و گفت: سد بالاخانلو با ظرفیت ۳۸.۵ میلیون مترمکعب جهت تأمین بخشی از نیاز آب شرب ۵ شهر و ۳۰ روستای جنوب استان نیز بر روی رودخانه حاجی عرب در دست احداث است، اعتبار مورد نیاز این طرح بالغ بر ۱,۲۰۰ میلیارد تومان است و در حال حاضر نیز از پیشرفت فیزیکی حدود ۸۵ درصدی برخوردار است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های به عمل آمده و مساعدت وزیر نیرو امسال ۴۳۵ میلیارد اعتبار نقدی برای پروژه‌های حوزه آب استان قزوین تخصیص داده شده است.

کد خبر 747912

دیگر خبرها

  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • بازدید استاندار مازندران از روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی
  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل