Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@11:21:47 GMT

رقابت و رفاقت سامسونگ و اپل

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۹۰۲۶۵

رقابت و رفاقت سامسونگ و اپل


اگر کالایی باشد که به ترتیب ساخت ایران، ساخت ترکیه و ساخت آسیا باشد و از نظر کیفیت و قیمت با کالای بلغارستان یاآمریکا یکسان باشد ایرانی ها ترجیح می دهند کالای ایرانی و آسیایی خریداری کنند . این داستان را می توان باکمی تسامح در باره گوشی تلفن همراه اپل و سامسونگ به کار برد. ایرانی ها به سامسونگ بیشتر علاقه دارند چون کیفیت مناسبی دارد و به لحاظ قیمت نیز بااختلاف قابل عنایتی بر گوشی آمریکایی برتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامسونگ اکنون در دنیا رقیب اپل شده است و البته اطلاعات جذابی وجود دارکه نشان می دهد این دوغول در عین رقابت شدید اما رفاقت کاری هم دارند.گزارش زیر که از منابع خارجی تهیه شده است این داستان را تشریح می کند.
امروزه گوشی‌های هوشمند بخش مهمی از زندگی مردم هستند . تصور روزی بدون استفاده از گوشی هوشمند برای شمار زیادی از مردم به خصوص نسل جوان بسیار دشوار است و به همین دلیل هم شرکت‌های فعال در زمینه تکنولوژی در تلاش هستند که مدل‌های تازه‌ای با ویژگی‌های منحصر بفرد ارایه دهند.در این سالها شرکت اپل اغلب در این زمینه  پیشگام بوده است.طبق آمار رسمی منتشر شده توسط شرکت اپل در سال ۲۰۰۷ میلادی یعنی اولین سالی که گوشی‌ها‌ی آیفون وارد بازار شدند تنها ۱.۳۹ میلیون دستگاه دردنیا فروخته شد در حالی‌که در سال ۲۰۱۰ میلادی ،شمار گوشی‌های آیفون فووخته شده در بازار با ۳۹.۹۹ میلیون گوشی رسید و در سال ۲۰۱۳ میلادی ۱۵۰.۲۶ میلیون گوشیدر بازار مبادله شد. انتظار می‌رود با عرضه مدل‌های تازه گوشی‌های ایفون و تبدیل شدن ایفون ۸  به یکی از پرفروش ترین گوشی های تاریخ اپل، در سال ۲۰۱۷ میلادی۲۱۶.۷۵ میلیون گوشی ایفون در دنیا فروخته شود و در سال بعد به ۲۳۰ میلیون دستگاه برسد.نیمی ازگوشی های فروخته شده  توسط اپل در سال ۲۰۱۷ میلادی را گوشی های ایفون x تشکیل خواهد داد. سایت تک نیوز در این زمینه نوشت: سرعت بالای پذیرش گوشی‌های هوشمند تولید اپل در میان مردم باعث شد تا طی  سالهای اخیر این براند به یکی از ارزشمند ترین براندهای فعال در عرصه تکنولوژی تبدیل شود. امروزه شمار زیادی از مردم منتظر عرضه آخرین مدل گوشی های ایفون هستند تا اقدام به خرید کنند. این براند توانسته است با براندهای دیگر به خوبی رقابت کند و سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص دهد.
درآمد سامسونگ از فروش گوشی های آیفون اما در هفته اول ماه نوامبر علاوه بر ایفون x گوشی های گالکسی نوت ۸ هم وارد بازار می شود که رقیبی جدی برای ایفون است. ویژگی های فنی منحصر به فرد این گوشی باعث شده است در مورد میزان فروش آن در بازار گمانه زنی های مختلفی ارایه شود.اما مطالعات نشان می‌دهد باز هم ایفون پیشگام خواهد بود. وال استریت ژورنال  نوشت: در بیست ماه اول عرضه ایفون x و گالکسی نوت۸  بیشترین تقاضا برای این گوشیها در بازار وجود خواهد داشت. انتظار می‌رود تا پایان تابستان سال ۲۰۱۹ میلادی- پایان دوره بیست ماهه از اولین عرضه این گوشی ها- شما گوشی های ایفون x فروخته شده در بازار به ۱۳۰ میلیون دستگاه برسد درحالی‌که تنها ۵۰ میلیون دستگاه گالکسی نوت ۸ در بازار فروخته خواهد شد. این آمار به خودی خود بزرگتر بودن بازار ایفون را در دنیا نشان می‌دهد. ولی  مساله‌ای که این روزها مطرح است میزان سودآوری  بخش قطعه‌سازی سامسونگ از فروش این محصولات است.به گزارش شرکت اپل، OLED های گوشی‌های آیفون x  به همراه ریزتراشه‌های حافظهNAND  این گوشی‌ها توسط شرکت سامسونگ تولید شده است و با فروش هر گوشی آیفون در بازار جهانی ، بخش قطعه‌سازی شرکت سامسونگ ۱۱۰ دلار درآمد کسب می‌کند. این در حالیست که با فروش هر دستگاه گوشی گالکسی نوت ۸ در دنیا، شرکت قطعه سازی سامسونگ ۲۰۲ دلار امریکا سود خواهد کرد. با وجود اینکه درآمد سامسونگ از فروش هرگوشی  گالکسی تقریبا دو برابر ایفون است ولی بیشتر بودن شمار گوشی‌های ایفون فروخته شده در دنیا باعث می شود تا شرکت سامسونگ انتظارداشته باشد از فروش ایفون حداقل ۴ میلیارد دلار بیش از سامسونگ درآمد کسب کند.
ادعاهایی که بازار اپل را تکان نداد


در ماههای اخیر اخباری در مورد  نا توانی قطعه سازان به خصوص سامسونگ برای تامین قطعات مورد نیاز گوشی‌های تازه تولید اپل منتشر شد. اخباری که سبب شد تا بازار  مصرف عکس العمل نشان دهد. تیم کوک مدیر عامل این براند در پاسخ به این ادعاها تاکید کرد:؛اپل برای تامین قطعات مورد نیاز گوشی های تازه خود با شرکت‌های مختلفی کار می‌کند ولی تولید  OLED های گوشی‌های  ایفون x تنها توسط شرکت قطعه‌سازی سامسونگ انجام می‌شود و این شرکت در تامین قطعات با مشکلی مواجه نیست. اپل برای تامین ریز تراشه‌های حافظه باشرکت‌های مختلف کار می‌کند ولی سامسونگ اعلام کرده است آمادگی تامین نیاز اپل در صورت ناتوانی دیگر شرکت‌ها در تامین نیاز این براند را دارد. او در پاسخ به ادعای مواجهه براند اپل با مشکل مالی گفت: در فصل سوم سال جاری  توانستیم درآمد خود را ۱۲ درصد افزایش دهیم و در فصل اتی هم بین ۸۴ تا ۸۷ میلیارد دلار درآمد خواهیم داشت. ما انتظار داریم ایفونx بتواند  در افزایش ارزش سهام و سودآوری ما نقش زیادی داشته باشد. این گوشی که از هفته  اول ماه نوامبر به بازار عرضه  شده است به قیمت ۹۹۹ دلار امریکا به فروش می‌رسد و گران‌ترین گوشی ایفون تولیدشده توسط شرکت اپل است . ولی بدون شک با عرضه این گوشی ، هیچ کس متقاضی خرید مدل‌های قدیمی نخواهد بود زیرا ویژگی‌های فنی این گوشی چشمگیر است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۰۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشی امروز 10 اردیبهشت 1403

به گزارش صدای ایران،گلکسی A۵۵ تقریبا از یک ماه قبل در بازار حضور دارد و فعلا با ۲۵۶ گیگ فضای ذخیره‌سازی ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به‌فروش می‌رسد.

گلکسی A۳۵ که همزمان با A۵۵ روانه بازار شد، در دسته گوشی‌های ۱۶ میلیونی قرار می‌گیرد و A۰۵s که جزو میان‌رده‌های اقتصادی سامسونگ است، کمتر از پنج میلیون فروخته می‌شود.

پوکو X۶ پرو که جزو گوشی‌های نسبتا جدید شیائومی به‌حساب می‌آید، کمی بیش از ۱۷ میلیون قیمت دارد و رقیب گردن‌کلفتی برای میان‌رده‌های سامسونگ تلقی می‌شود.

ارزان‌ترین گوشی هوشمند شیائومی ردمی A۲ پلاس است و آنطرف می‌توانیم از آیفون ۱۳ پرو مکس به‌عنوان یکی از گرانقیمت‌ترین گوشی‌های فعلی اسم ببریم.

پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار موبایل

گلکسی A۱۵ نسخه ۱۲۸+۴

شش میلیون تومان

گلکسی A۰۵s نسخه ۶۴+۴

چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان

گلکسی A۵۴ نسخه ۲۵۶+۸،

۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

گلکسی A۵۵ نسخه ۲۵۶+۸،

۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

گلکسی A۳۴ نسخه ۱۲۸+۸،

۱۱ میلیون تومان

گلکسی A۳۵ نسخه ۲۵۶+۸،

۱۶ میلیون تومان

گلکسی S۲۴ اولترا نسخه یک ترابایت

۹۵ میلیون تومان

ردمی نوت ۱۳، ۴G نسخه ۲۵۶+۸،

۹ میلیون تومان

ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس نسخه ۵۱۲+۱۶،

۲۳ میلیون تومان

ردمی A۲ پلاس نسخه ۶۴+۳ گیگ

چهار میلیون تومان

ردمی A۳ نسخه نسخه ۱۲۸+۴

پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

ردمی ۱۳C نسخه ۲۵۶+۸

شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

پوکو X۶ پرو نسخه نسخه ۵۱۲+۱۲،

۱۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان

آیفون ۱۳ نسخه ۱۲۸ گیگ پارت‌نامبر CH

۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

آیفون ۱۳ پرو مکس نسخه یک ترابایت پارت‌نامبر ZAA

۱۳۵ میلیون تومان

دیگر خبرها

  • سامسونگ در فصل اول ۲۰۲۴ به‌لطف هوش مصنوعی، سود خود را ۱۰ برابر کرد
  • گوشی گلکسی A12 ناچو سامسونگ + قیمت موبایل Samsung Galaxy A12 Nacho
  • گوشی شیائومی 14 SE ماه آینده عرضه می‌شود
  • گشتی در اقتصاد جهان | افزایش سود سامسونگ با هوش مصنوعی
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۱ اردیبهشت)
  • قیمت گوشی امروز 10 اردیبهشت 1403
  • گوشی های محبوب میان رده سامسونگ در بازار ایران
  • قیمت گوشی سامسونگ s۲۴ ultra (۱۰ اردیبهشت) + مشخصات، دوربین گوشی Samsung Galaxy S۲۴ Ultra
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)