Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، علامه آیت الله سید خضر موسوی ظهر امروز در جریان بازدید از مرز شلمچه  در جمع خبرنگاران ضمن مهم و حائز اهمیت خواند این حرکت عظیم مردمی گفت: حضور میلیونی مردم از قومیت ها، مذاهب مختلف و حتی کشورهای غیر اسلامی قابل تقدیر است، راهپیمایی عظیم  اربعین یک اراده الهی است که به حق پیشتر اینگونه نبود اما در سالهای اخیر جمعیت زائران اباعبدالله الحسین به دهها میلیون می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، حرکت میلیونی زائران اربعین را قابل تقدیر و تمجید خواند و افزود: شیعیان، اسلام و قرآن و مبانی و مفاهیم اسلامی را چه از نظر پیاده روی و چه از لحاظ بذل و بخشش احیا کردند، این حرکت چه در ایران و چه در عراق ستودنی است و به طور حتم و به یاری خداوند در سالهای بعد این موضوع قوت و توسعه می یابد. 

آیت الله موسوی اظهار کرد: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی نقطه عطفی برای نصرت اسلام و مسلمین است، در این راهپیمایی اقشار مختلف مردم اعم از زن و مرد، پیر و جوان با هر آنچه در اختیار دارند برای خدمات رسانی به زائران به میدان آمده اند و از هیچ بذل و بخششی دریغ نمی کنند. 

به گفته وی، خدمات رسانی بی منت مردم و مسئولان به زائران بر عقیده راسخ آنان به اهل بیت، ولایت فقیه، خط امام و رهبری دلالت دارد. 

مسئول داوری عشایر استان خوزستان افزود: امید می رود تا در زیر سایه رحمت الهی، وحدت اسلامی در تمامی کشورهای اسلامی برقرار، وحدت کلمه در تمام ابعادش حاکم و آتش جنگ و تفرقه از میان برود.
 
آیت الله موسوی در خصوص پیام راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به جهانیان اظهار کرد: راهپیمایی عظیم کربلا خود توجیهی است که جهانیان بدانند این راهپیمایی چقدر ولایی است و بر روی نفوذ ایران به عنوان یک کشور اسلامی قدرتمند در منطقه حساب کنند، ایران اسلامی نه تنها در مسئولان و نظامهای مختلف که در میان ملتها نیز از جایگاه خاصی برخوردار است. 

وی از حاضران در راهپیمایی اربعین حسینی به عنوان سفیران کشورهای مختلف نام برد که می توانند مسائل را در کشورهای خودشان انعکاس دهند و این جنبه تبلیغاتی اسلامی و دینی و از نعمت های الهی است. 

آیت الله موسوی، امکانات موجود در شلمچه را خارج از انتظار و بسیار عالی خواند و تصریح کرد: خدماتی که نیروهای انتظامی، نظامی، مواکب و غیره در شلمچه ارائه می کنند برای سید الشهدا و دین، ایمان و عقیده آنان انجام می شود، بذل و بخششی که در منطقه مشاهده شد قابل تقدیر است. 

مسئول داوری عشایر استان خوزستان که از نخبگان کشور نیز به شمار می رود، از خدمات ارائه شده توسط منطقه آزاد اروند در شلمچه قدردانی کرد و گفت: با توجه به افزایش جمعیت زائران که به طور سالانه اتفاق می افتد بایستی باز هم این خدمات که بیشتر جنبه زیرساختی (اعم از راهها، پارکینگ، محل اسکان زائران) دارد توسعه یابد. 

آیت الله موسوی افزود: اینکه مردم با ملیت های مختلف برای خدمات رسانی به زائران گرد هم آمده اند یک مسئله غیبی، الهی و شاید مقدمه ظهور امام زمان(عج) باشد، مردم از نقاط دور و نزدیک حتی کشورهای مختلف برای عرض ارادت خود با سرور و سالار شهیدان به منطقه آمده و به ارائه خدمات به زائران آن امام همام می پردازند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۰۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی

بارش رحمت الهی که از روز گذشته در مشهد مقدس آغاز شده است، بار دیگر زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی را غرق در فیض و برکت کرد.

زائران بارگاه منور رضوی که از اقصی نقاط کشور برای عرض ارادت به ثامن الحجج (ع) به مشهد مقدس مشرف شده‌اند، با مشاهده باران، اشک شوق ریخته و به دعا و نیایش پرداختند. در این میان، خادمان آستان قدس رضوی نیز با تلاش شبانه‌روزی خود، در جهت ارائه خدمات بهتر به زائران کوشا هستند.

خدمت‌رسانی به زائران در زیر باران

چایخانه‌های حرم مطهر با توزیع چای گرم و پذیرایی از زائران، لحظات دل‌انگیزی را برای آنان رقم زدند. همچنین، ماشین‌های زائربر و ویلچر در صحن‌های مختلف حرم مطهر حضور داشته تا زائران سالمند و معلول به راحتی بتوانند در حرم جابجا شوند.
 

برپایی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی

با وجود بارش باران، نمایشگاه در آستان بقیع در صحن غدیر دایر بوده و زائران با استقبال گرم از این برنامه، با مظلومیت ائمه اطهار علیه السلام بیش از پیش آشنا می‌شوند.
 

فضای شاد و معنوی در رواق کودک و خردسالان

رواق کودک و خردسالان حرم مطهر رضوی نیز با وجود بارش باران، فضایی شاد و معنوی داشته و برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی برای کودکان و خردسالان در این رواق در حال برگزاری است.

بارش رحمت الهی در حرم مطهر رضوی، جلوه‌ای از عشق و عنایت الهی به این مکان مقدس بود و زائران نیز با حضور در این بارگاه ملکوتی، از فیوضات معنوی آن بهره‌مند شدند.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است