Web Analytics Made Easy - Statcounter

چین سفر وزیر دفاع هند به ایالت دورافتاده "آروناچال پرادش" را محکوم کرد. پکن مدعی است که این منطقه جزئی از خاک تبت در قلمروی چین است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تنش میان چین و هندوستان درباره ایالت دور افتاده آروناچال پرادش در شرق هیمالیا علیرغم تلاش‌های اخیر برای کاهش تنش‌ها صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر روز یکشنبه "نیرمالا سیتارامان"، وزیر دفاع هندوستان به این ایالت دور افتاده باعث افزایش نگرانی‌ها و انتقادهایی از سوی چین شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: یکی از مقام‌های دولت هندوستان به این منطقه مناقشه آمیز میان چین و هندوستان رفته است و این مساله باعث پیچیده شدن مناقشه می‌شود و اوضاع را آرام نمی‌کند و به نفع هیچ کس نیست.

وزارت امور خارجه هندوستان تاکنون در این‌باره واکنشی نشان نداده است اما در گذشته دهلی نو به شدت با هرگونه تلاش برای به چالش کشیدن تمامیت ارضی‌اش در این منطقه دور افتاده واقع در شرق هیمالیا مقابله کرده است.

هندوستان و چین تلاش کرده‌اند تا روابط دوطرفه‌ای را در سال‌های اخیر برای حل اختلافات بر سر این منطقه مورد مناقشه آغاز کنند اما هنوز عدم اعتماد میان دو کشور وجود دارد.

در همین راستا، دولت چین در آوریل سال جاری میلادی به تصمیم هندوستان برای میزبانی از دالایی لاما، رهبر معنوی بوداییان تبت در منطقه اعتراض کرد و گفت این مساله باعث تخریب روابط بین دو کشور می شود.

چین بر ایالت آروناچال پرادش ادعای حاکمیت دارد و آن را جزیی از تبت می داند. اختلافات مرزی چین و هندوستان به درگیری نظامی کوچک در ۱۹۶۲ در این منطقه انجامید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۳۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف مواد افیونی در مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان

سردار شجاعی گفت: مرزداران سلحشور استان با انجام اقدامات تخصصی اطلاعاتی از فعالیت باند قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، کشف محموله موادمخدر را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی مرزبانی استان، مسیر‌های احتمالی تردد قاچاقچیان مشخص گردید و در راستای مقابله با سوداگران مرگ، مرزداران سیستان و بلوچستان با اجرای کمین‌های هدفمند و اجرای طرح مهار، منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و توانستند محموله موادمخدر را کشف کنند.

سردار شجاعی با اشاره به اینکه در عملیات‌های مقتدرانه در حوزه‌ی مرزی ۲ سوداگر مرگ دستگیر شدند، افزود: پس از چندین شبانه‌روز کار اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی، مرزداران سیستان و بلوچستان توانستند در پاکسازی منطقه مرزی، ضمن توقیف یک دستگاه خودرو، مقدار ۴۱۰ کیلوگرم انواع مواد افیونی شامل: ۲۱ کیلوگرم شیشه، ۳۸۹ کیلوگرم تریاک را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی استان همچنین گفت: شناسایی و دستگیری دیگر متهمین این پرونده در دستور کار قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • کاردار ایران خطاب به وزیر دفاع انگلیس: کاملا نادان هستید
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • وزیر دفاع انگلیس به تحریم ایران واکنش نشان داد
  • تشدید محدودیت‌ها برای گردشگران پاکستانی در سفر به ایران
  • تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • کشف مواد افیونی در مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان