Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@19:07:55 GMT

۸ هزار زائر گیلانی از طریق مرز مهران راهی کربلا شدند

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۹۳۱۸۸

۸ هزار زائر گیلانی از طریق مرز مهران راهی کربلا شدند

رشت- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از اعزام هشت هزار زائر اربعین حسینی با ۲۵۷ دستگاه اتوبوس ، مینی بوس و ون از استان به مرز مهران از ابتدایی آبان تاکنون خبرداد.

 به گزارش خبرنگار مهر، محمدنازک کار ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جابجایی زائران اربعین حسینی اولویت نخست ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری گیلان در چند روز اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای خدمات رسانی بیشتر به زائران اربعین حسینی شهروندان تا حد امکان از سفرهای غیر ضروری با ناوگان حمل و نقل عمومی پرهیز کنند، افزود: از ابتدای آبان تاکنون هشت هزار زائر مراسم اربعین حسینی با ۲۵۷ دستگاه اتوبوس، مینی بوس  و ون از گیلان به مرز مهران اعزام شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خاطرنشان کرد: در این مدت هشت  هزار و ۷۲۳ زائر کشورهای جمهوری آذربایجان، گرجستان و داغستان روسیه برای شرکت در مراسم اربعین از مرز زمینی آستارا وارد کشور شدند.

وی تصریح کرد: این تعداد زائر با  ۱۲۷ اتوبوس، ۲۰  دستگاه مینی بوس، ۱۱  ون و ۲۷ دستگاه سواری به مرز شلمچه اعزام شدند.

نازک کار در ادامه با اشاره به اعزام هیأتی از این سازمان و تشکل های صنفی طی هفته جاری به مرز مهران، یادآورشد: برای نظارت بیشتر بر عملکرد حوزه حمل و نقل مسافر در ایام اربعین، کشیک شبانه روزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در پایانه مسافربری رشت ایجاد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۳۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ شکری بابیان اینکه پرواز‌های عمره مفرده به سرزمین وحی پس از ۹ سال از سر گرفته شده است، گفت: با توجه به در پیش بودن مراسم حج تمتع، اعزام زائران حج عمره نیز آغاز شده است.

وی افزود: مدت سفر زائران عمره ۱۰ روز است که پنج روز آن را در مکه و پنج روز دیگر را در مدینه سپری خواهند کرد.

سرپرست حج و زیارت استان ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های ایستگاه پروازی، زائران عمره استان زنجان از فرودگاه تهران در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه قیمت حج عمره برای هر نفر ۴۰۰ تا ۴۲۰ میلیون ریال تعیین شده است، افزود: امیدواریم با مهیا شدن شرایط، تعداد اعزام‌ها در سال آینده افزایش یابد.

شکری در خصوص اعزامی‌های حج تمتع نیز گفت: هزار و ۲۷۰ زائر در قالب ۱۰ کاروان از استان به سرزمین وحی رهسپار خواهند شد.

سرپرست حج و زیارت استان ادامه داد: ۶۷۱ نفر از از اعزامی‌ها را مردان و ۵۹۹ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند که طی روز‌های هفتم، هشتم و نهم خرداد امسال از فرودگاه زنجان اعزام خواهند شد.

دیگر خبرها

  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی
  • اعزام هزار و ۵۰۰ زائر در سه روز اول عملیات حج عمره
  • ۱۵۰۰ زائر توسط «هما» در ۳ روز اول عملیات حج عمره اعزام شدند