Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین گفت: تا صبح امروز ۵۰۰ هزار نفر از زائران کربلا از طریق مرزهای زمینی مهران، شلمچه و چذابه به کشور بازگشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، شهریار حیدری در گفت‌وگوی رادیویی با اشاره به برگزاری پانزدهمین جلسه با موضوع بازگشت زوار به کشور اظهار داشت: از زمان آغاز سفرهای اربعین تا صبح امروز در مجموع 500 هزار زائر از طریق مرزهای زمینی مهران، چذابه و شلمچه به کشور بازگشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در مرز مهران تاکنون 41 هزار نفر خروجی و 45 هزار نفر ورودی گزارش شده است، عنوان کرد: این آمار نشان‌دهنده بازگشت زوار به کشور در این ایام است.

حیدری با اشاره به اینکه براساس پیش‌بینی‌ها از عصر پنجشنبه و جمعه و شنبه شاهد بازگشت زوار خواهیم بود گفت: به منظور رفاه حال همشهریان در زمان بازگشت امکانات و تجهیزات از جمله گیت‌ها و خدمات اسکان و تغذیه به طورمجدد مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از امروز آمادگی لازم برای بازگشت زائران وجود دارد افزود: کمیته حمل و نقل باید تدابیر لازم را در این زمینه داشته باشند و بخش خصوصی نیز در این راستا همکاری‌های لازم را دارد.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه مرز خسروی تمامی زیرساختها و آمادگی برای ورود و‌ خروج زائران اربعین حسینی را دارد گفت: تاکنون برای بازگشایی مرز خسروی اقداماتی که لازم بوده از سوی دولت ایران انجام شده است اما طرف عراقی آمادگی برای اجرا و عملیاتی کردن این کار را نداشت.

حیدری با بیان اینکه تلاش‌ها همچنان برای بازگشایی مرز خسروی نه برای ایام اربعین امسال بلکه برای روزهای آینده خسروی ادامه دارد بیان کرد: مرز خسروی یک مرز بین‌المللی و مهم‌ترین مرز جمهوری اسلامی ایران با دولت عراق است و انتظار داریم برای اربعین حسینی بازگشایی شود.

وی با اشاره به اینکه مرز خسروی باید برای طول ایام سال برای تردد مسافران و زائران بازگشایی شود عنوان کرد: این موضوع در دستور کار وزارت کشور و دولت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد است و امیدواریم با رایزنی‌های انجام شده و استمرار این رایزنی‌ها بتوانیم در آینده نزدیک شاهد بازگشایی مرز خسروی باشیم.

انتهای پیام/

R41380/P1486/S6,52,57,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۴۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان

وزیر امور مهاجرین حکومت طالبان اعلام کرد طی سال گذشته بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «خلیل‌الرحمان حقانی» وزیر امور مهاجرین حکومت طالبان با اشاره به اقدامات اخیر پاکستان اظهار داشت بیش از 600 هزار پناهجو در ماههای اخیر به افغانستان اخراج شده‌اند.

وی افزود از ایران و برخی کشورها نیز هزاران مهاجر افغان به کشورشان بازگشته‌اند.

حقانی گفت برای بازگشت کنندگان به کشور، مراکز موقت فراهم شده است تا از آنجا به ولایت‌های مورد نظر انتقال یابند.

این در حالی است که شماری از پناهجویان تازه بازگشته به افغانستان از حکومت طالبان خواستار کمک و سرپناه دائمی و همچنین فرصت‌های کار شده‌اند.

آمادگی پاکستان برای اخراج پناهجویان «با مدرک» افغاناتریش خواستار اخراج پناهجویان پذیرش نشده افغان از اروپا شدپارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

وزیر امور مهاجرین حکومت طالبان پیش از این در دیدار با «شوکو شیموزاوا» رئیس پشتیبانی و امنیت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بهمن‌ماه سال گذشته گفته بود بیش از یک میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند.

این بازگشت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس آمار سازمان ملل، بیش از 29 میلیون افغان (بیشتر از نیمی از جمعیت این کشور) به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوب شرقی
  • عکس | بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • تصاویری از فرمانده بلندپایه سپاه در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • اظهارات جدید سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره مرحله دوم انتخابات مجلس/ چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان ایران و عراق اتفاق بیفتد
  • آمادگی کامل برای بازگشت عمره گذاران از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان+فیلم