Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدرسان و مدیران گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در نشستی به تبیین مسائل و موارد آموزشی در حوزه معارف اسلامی پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف آباد، مهران مجلسی با بیان اهمیت دروس معارف اسلامی گفت: «به هیچ وجه نباید این درس را ساده گرفت. امروز با وجود هجمه های همه جانبه ای که وجود دارد، باید بهترین پاسخ به شبهات جوانان را با بیانی شیوا ارائه کرد تا دانشجویان دچار سردرگمی نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

مجلسی ادامه داد: « 11هزار و هشتصد نفر دانشجو در 279 گروه و با 10 عنوان درسی برای نیمسال اول در گروه معارف اسلامی ثبت نام کرده اند که تعداد قابل توجهی به حساب می آید با این وجود، تعداد استادان این دروس به نسبت تعداد دانشجویان کم است که باید به این قضیه به شکل ویژه ای توجه شود.»

رئیس واحد نجف آباد افزود: «معرفی مدیرگروه معارف اسلامی واحد نجف آباد به عنوان مدیر گروه برتر معارف اسلامی در دانشگاه های آزاد اسلامی سراسر کشور نشان از برنامه ریزی دقیق و حساسیت مسئولان این واحد دانشگاهی در زمینه معارف اسلامی دارد. با حساسیت و دقت زیادی بر این امر نظارت داریم و اجازه نخواهیم داد هیچ کس بدون داشتن مجوز لازم مجری و مدرس دروس گروه معارف اسلامی شود.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان هم برخی از سخنان امام راحل را یادآور شد و گفت: «انتقال شایسته دروس، ایجاد خودباوری در جوانان، اسلامی کردن دانشگاه و حفظ دین از جمله نکات بیشماری است که حضرت امام خمینی برای روشن شدن مسیر و هدف ما بیان کرده است. کارگروه تحول روش تدریس با هدف بازبینی در روش ها و محتوای دروس باید این سخنان امام راحل و منویات مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار دهد.»

احمد آذین افزود: «سال های اخیر تالیف کتب دینی در کشورهای غربی رشد بسیار چشمگیری داشته است. آنها مدت هاست به این نتیجه رسیده اند که باید به فلسفه دینی غربی بازگردند و بر همین اساس نیز برنامه ریزی های آموزشی خود را طراحی کرده اند.»

این مسئول خاطرنشان کرد: «باید در روش تالیف و گردآوری کتاب ها و متون معارف اسلامی بازنگری صورت گیرد. محتوای دروس و روش تدریس نیز از جمله مواردی است که باید در آنها تحول ایجاد شود تا کلاس های شاداب تر با بازدهی بالا داشته باشیم.»

آذین عدم تسلط به موضوع توسط مدرس، عدم توانایی ارتباط برقرار کردن استاد با دانشجویان، عدم توانایی پاسخ گویی به شبهات و مزین نبودن مدرس به آداب تدریس را از جمله کاستی های حوزه معارف اسلامی دانست و گفت: «در تدریس باید روش هایی که ریشه های الهی و قرآنی دارند شناسایی، باز معرفی و آموزش داده شود. باید از سوره های روایی و داستانی قرآن استفاده شود همچنین تربیت مبتنی بر روایات قرآنی و برگزاری کارگاه های معرفت افزایی و آشنایی با روش های تربیتی جدید نیز در دستور کار قرار بگیرد.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۵۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در روزهای پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت و آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ عصر امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی از صبح امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در بیش از ۶۰۰ حوزه اصلی برگزار شد.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

بر اساس تغییرات آزمون سراسری از سال گذشته، دروس عمومی از آزمون حذف شده‌اند و به این ترتیب داوطلبان باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند.

آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی با حضور ۵۰۱ هزار و ۸۱۰ داوطلب برگزار شد که از این تعداد تعداد ۳۵۵ هزار و ۵۰۸ نفر معادل ۶۷ درصد داوطلبان زن و تعداد ۱۶۶ هزار و ۳۰۲ نفر معادل ۳۳ درصد داوطلبان مرد بودند.

براساس قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تغییراتی در کنکور سراسری از سال گذشته اعمال شده است که بر اساس آن دیگر داوطلبان تنها به سوالات دروس اختصاصی در جلسه آزمون پاسخ می دهند و ۵۰ درصد نمره مختص آزمون و ۵۰ درصد نمره داوطلب به سوابق تحصیلی فرد اختصاص دارد.

در آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی سه دفترچه اختصاصی با سه پاسخنامه به داوطلبان داده شده است که اکنون در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است.

این دفترچه ها شامل دفترچه درس زیست شناسی، دفترچه دروس فیزیک و شیمی، دفترچه دروس ریاضی و زمین شناسی است که داوطلبان باید به ۱۵۵ سوال در مدت ۱۸۰ دقیقه پاسخ می دادند.

در آزمون اختصاصی گروه علوم تجربی علاوه بر سه دفترچه یادشده یک دفترچه شماره ۴ ویژه دیپلمه‌های بهیاری با ۳۰ سوال و ۲۰ دقیقه زمان پاسخگویی داده شده است.

همچنین دفترچه اختصاصی فرهنگیان نیز برای داوطلبان متقاضی دانشگاه فرهنگیان در این گروه آزمایشی اختصاص یافت.

کد خبر 6089085

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • دفترچه سوالات گروه علوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • دفترچه سوالات کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سؤالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سوالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد