Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-30@15:09:38 GMT

رشد ۳۹ واحدی شاخص بورس در سایه افزایش قیمت نفت

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۹۵۸۳۸

رشد ۳۹ واحدی شاخص بورس در سایه افزایش قیمت نفت

شاخص بورس امروز تحت تاثیر رشد قیمت نفت و افزایش جذابیت سهام شرکت های پالایشی با ۳۹ واحد رشد، به جایگاه ۸۷ هزار و ۸۸۳ واحد رسید.

شاخص بورس امروز (سه شنبه) تحت تاثیر رشد قیمت نفت و افزایش جذابیت سهام شرکت های پالایشی با ۳۹ واحد رشد، به جایگاه ۸۷ هزار و ۸۸۳ واحد رسید.

بهای نفت در بازارهای جهانی و دستیابی قیمت نفت برنت به بشکه ای ۶۵ دلار و نفت سنگین ایران به بشکه ای ۶۰ دلار سبب افزایش جذابیت سهام شرکت های پالایشی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص امروز بورس را نیز نمادهای پالایشی داشتند.
بر این اساس، نمادهای شبندر(پالایش نفت بندرعباس)، شتران (پالایش نفت تهران)، شپنا (پالایش نفت اصفهان) با رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بر جای گذاشتند اما خودرو (ایران خودرو) و فملی (ملی صنایع مس) بیشترین تاثیر منفی را داشتند.
در معاملات امروز ۷۵۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ۶۱۱ میلیارد ریال در ۴۶ هزار و ۷۳۸ نوبت خرید و فروش شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، ۱۲ واحد رشد کرد اما شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، ۲۷ واحد افت کرد.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، ۲۰ واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، ۷۵ واحد کاهش یافت.
شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، ۳۴ واحد و شاخص بازار دوم بورس ۴۹ واحد بالا رفت.
گروه فلزات اساسی در معاملات امروز صدرنشین بورس شد. در این گروه ۹۵ میلیون سهم به ارزش ۱۸۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.
گروه خودرو به ارزش ۱۱۹ میلیارد ریال و فرآورده های نفتی به ارزش ۱۰۹ میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص داد.
در رده چهارم، گروه شیمیایی با معاملاتی به ارزش ۱۰۹ میلیارد ریال جای گرفت. گروه رایانه با معاملاتی به ارزش ۴۳ میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۵۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس

آفتاب‌‌نیوز :

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با ۶۷۱ واحد افت به ۷۵۶ هزار و ۸۳۷ واحد و شاخص قیمت با ۳۷۶ واحد کاهش به ۴۲۳ هزار و ۶۳۲ واحد رسید.

معامله گران در بورس تهران حدود ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۳۳۹ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به نزدیک ۴۰ هزار میلیارد ریال رسید.

نماد‌های فملی، فولاد، کچاد و کگل بیشترین نقش را در افت شاخص بورس داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز بدون تغییر، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۲۸۹ واحد ایستاد.

معامله گران در فرابورس بیش از ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۸۳ هزار معامله دادوستد کردند.

نماد‌های تجلی، سپیدار، توریل و مارون بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • افزایش ۵۷۶ واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص