Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم‌آباد- لزوم تدوین برنامه راهبردی بر مبنای سند جامع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در لرستان ازجمله موارد مطرح‌شده در جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری از مواد مخدر بود.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری از مواد مخدر استان لرستان با حضور نمایندگان دستگاه های عضو کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و به میزبانی آموزش و پرورش لرستان در سالن گروه های آموزشی این اداره کل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان در این جلسه با تقدیر از اقدامات انجام شده در کمیته  فرهنگی پیشگیری از مواد مخدر گفت: تا کنون اقدامات و فعالیت های خوبی در کمیته فرهنگی پیشگیری از مواد مخدر صورت گرفته و ضرورت دارد با توجه به میزان شیوع آسیب ها در جامعه این اقدامات با رویکرد برنامه محوری توسعه یابد.

فرید بهرامی افزود: به منظور جلوگیری از موازی کاری و ایجاد وحدت رویه در بین دستگاه های ذیربط، ضرورت دارد برنامه راهبردی بر مبنای سند جامع پیشگیری از آسیب های اجتماعی تدوین شود.

وی بر رویکرد کارشناسی و علمی بودن طرح ها و برنامه ها هم تاکید کرد و افزود: فعالیت های پیشگیرانه در ۴ حوزه برپایی نمایشگاه، برگزاری همایش، دوره های آموزشی و تبلیغات محیطی متمرکز شده است.

بهرامی افزود: طرح های اجرا شده در مدارس مشتمل بر طرح مدارس عاری از خطر، طرح مقابله با رفتارهای پرخطر، طرح های اجتماع محور با کمک نیروهای محیطی، طرح مراقبت از خود در مدارس ابتدایی، کارگاه های آموزشی ویژه خانواده ها، آموزش کارکنان و معلمان، برپایی نمایشگاه های سیار و دائمی، برگزاری جشنواره نوجوان سالم، توزیع بسته های آموزشی و فرهنگی و طرح همکاری خانه و مدرسه است.

در ادامه این جلسه محمد رحیمیان سالاری سرپرست اداره فرهنگی اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان نیز از انعقاد تفاهم نامه بین دادگستری لرستان و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد و گفت: این تفاهم نامه می تواند بستر خوبی برای همکاری بین این دو دستگاه در راستای فعالیت های اجتماعی معتادان بهبود یافته در مراکز ۱۶ باشد.

رحیمیان سالاری با بیان اینکه یکی از برنامه های مفید در هفته مبارزه با مواد مخدر می تواند برگزاری نمایشگاه در مدراس استان در دوره متوسطه باشد، تصریح کرد: این نمایشگاه و آموزش هایی که در مدارس برای پیشگیری از اعتیاد برگزار می شود باید با ظرافت خاصی باشد تا به جامع مورد هدف آسیب جدید وارد نشود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۹۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی به نقل از ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی، کارشناسان گمرک دوغارون موفق شدند با استفاده از دستگاه ایکس ری کامیونی، حین کنترل کامیون‌های ورودی به کشور، این مواد را کشف کنند.   مواد کشف شده از نوع هرویین فشرده و شیشه، به طرز ماهرانه‌ای داخل کابین راننده جاسازی شده بود.

دیگر خبرها

  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد