Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجتماع > اجتماعی - همشهری آنلاین:
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه جایگزین اعدام قاچاقچیان مواد مخدر باید مجازات متناسب با آن باشد، پیشنهاد حبس و توقیف تمام اموال را داد.

پرویز افشار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره قانون الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر ( ماده 45) و جرح و تعدیل مجازات اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر اظهار کرد: قانون مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص کنترل مواد مخدر در سال 1367 و اصلاحات بعدی آن در سال‌های 1376 و 1389 اختیاری را به مجلس شورای اسلامی داد که بازنگری در قانون مبارزه با مواد مخدر داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته قانون یک روح دارد و روح قانون از یک انسجام و همبستگی برخوردار است. اگر می‌خواهیم در یک قانون تغییراتی ایجاد کنیم حتما باید روح قانون را حفظ کنیم. قانون یک مجموعه به هم پیوسته است که تغییر در یک بخش آن بخش‌های دیگر را هم متاثر می‌کند. درخواست ما از مجلس شورای اسلامی این بود که اگر می‌خواهند تغییراتی در قانون ایجاد کنند، این تغییر جامع باشد. این در حالیست که نمایندگان مجلس با توجه به ضرورتی که تشخیص دادند فقط به سراغ یک بخش جزئی از قانون رفتند و آن «جرح و تعدیل مجازات اعدام» بود.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ما مخالفتی با جرح و تعدیل نداریم، اما با حذف کامل مجازات اعدام کاملا مسئله داریم گفت: معتقدیم در کشوری که همسایه بزرگترین منبع تولیدکننده مواد مخدر دنیاست، حذف کامل مجازات اعدام میسر نیست؛ اما کاهش و جرح و تعدیل آن امکان پذیر است با این پیش شرط که نگاه جامع به سایر بخش‌ها هم داشته باشیم.

افشار ادامه داد: نگاه جامع به این معناست که به جای مجازات اعدام، مجازات حبس متناسب و نظیر آن درنظر گرفته شود و مهمتر اینکه باید مکانیسم‌هایی اتخاذ شود که افراد با توجه به اینکه حکم اعدامشان تعدیل می شود و یا با مقادیر بیشتری مواد نسبت به قانون قبلی به اعدام محکوم خواهند شد، مجازات جایگزینشان بازدارنده بوده و قطعیت و جزمیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه به عنوان کارشناسی که بیش از 20 سال است در زندان‌ها و در حوزه آسیب‌های اجتماعی کار کرده‌ام معتقدم اگر می‌خواستیم از اعدام بکاهیم حتما باید به دنبال یک مجازات جایگزین مناسب می‌رفتیم گفت: بنده معتقدم بزرگترین مجازاتی که می‌تواند متوجه یک قاچاقچی بشود، کشف و مصادره کلیه اموال اوست. زیرا مهمترین عاملی که افراد را ترغیب می‌کند به دنبال قاچاق بروند سودسرسام آور، کلان و بیش از حد مواد است. اگر این سود با ضبط و مصادره اموال تحت تاثیر قرار بگیرد، خودبه خود قاچاق کم می‌شود.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: اما متاسفانه در بازنگری قانون فقط جرح و تعدیل مجازات اعدام را داشتیم و در این قانون جدید به بخش‌های جنبی چون مجازات جایگزین بویژه جزمیت مجازات حبس، عدم امکان مرخصی، و مهمتر از همه مجازاتی چون مصادره اموال توجه نشده که جای نقص و عیب است.

در همین زمینه: معضل اعتیاد در جلسه مسئولان با رهبر انقلاب مطرح می‌شود کشف محموله بزرگ مرفین در شرق کشور ۶۳ درصد معتادان متجاهر استان تهران اوراق هویتی ندارند طرح توزیع مخدر دولتی منتفی نیست ایراد مجدد شورای نگهبان به مصوبه کاهش مجازات اعدام مواد‌مخدر دولت کجاست که بخواهد توزیع کند؟!

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۸۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛فرمانده انتظامی خرم آبادگفت:در اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و سوداگران مرگ در دستور کار مأموران این شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ نبی اله قاسمی افزود:مآموران انتظامی اين شهرستان پس از شناسایی با هماهنگی قضایی ۱۱ سوداگر مرگ را دستگير  کردند.
وی گفت:در بازرسی از مخفيگاه این سوداگر مرگ هشت کيلو و ۱۰۹ گرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی کشف ، ۲۷ معتاد متجاهر جمع آوری و تحويل مراکز ترک اعتياد شدند.

دیگر خبرها

  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ناکامی قاچاقچیان در انتقال ۱۵۰ کیلو ماده مخدر شیشه در نرماشیر
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • گران‌فروشی چه مجازاتی دارد؟
  • به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون