Web Analytics Made Easy - Statcounter

کربلا- ایرنا- علی محمد فارس موکب دار سوئدی با بیان اینکه اکنون در کشورهای اروپایی و بویژه سوئد آمادگی برای گرایش به دین اسلام وجود دارد، گفت: به همین دلیل برگزاری پرشور و گسترده مراسم اربعین حسینی می تواند نقطه قوت و آغازی برای حرکت جهانی شدن اباعبدالله الحسین باشد.

به گزارش سه شنبه شب خبرنگار اعزامی ایرنا، در فاصله کمی از حرم اباعبدالله الحسین (ع) موکبی را می بینیم که پرچم کشور سوئد روی آن نقش بسته و موکب داران آن در فواصل منظمی از روز از زائران پذیرایی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی محمد فارس مسئول این موکب که یک عراقی الاصل است و از 25 سال پیش در سوئد اقامت دارد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: از 14سال پیش و بعد از سقوط صدام به طور مرتب در مراسم های اربعین در کشور عراق به همراه خانواده خود حضور می یابیم.
وی ادامه داد: زائران زیادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، ایران و عربستان در کربلا حضور می یابند که نیاز به غذا و آب دارند و به همین دلیل هیچ چیزی به اندازه پذیرایی و خدمت به زائران اباعبدالله الحسین لذت بخش نیست.
فارس با یادآوری اینکه در سفر امسال چهار تبعه سوئد نیز به همراه آنان به کربلا آمده اند، افزود: طی سال های گذشته چهار فرد سوئدی به نام های پیتر، داوید، جرج و ویلسون مسلمان شدند و یک دختر سوئدی نیز به زودی مسلمان می شود؛ ضمن آنکه در روزهای گذشته شخصی به نام کمال صفی از تونس نیز شیعه شد و خوشبختانه اکنون حدود یک میلیون شیعه در کشور سوئد در کنار یکدیگر زندگی می کنند و به لطف همین عزاداری ها و اجتماعات حسینی و شناساندن واقعیت دین اسلام و قیام امام حسین (ع) بر تعداد شیعیان در کشور سوئد اضافه می شود.
وی به برگزاری جشن کریسمس در اروپا اشاره کرد و یادآور شد: در این مراسم شاید کمتر از یک میلیون جمعیت جمع شوند و با مشکلات زیاد امنیتی و اجتماعی روبه رو هستند اما همه ساله مراسم اربعین حسینی با حضور میلیون ها انسان عاشق از کشورهای مختلف جهان برگزار می شود بدون آنکه مشکلی به وجود آید و این موضوع سببب حیرت اروپایی هاست که چگونه جمعیت میلیونی در کربلا و یا سایر شهرها حضور پیدا می کنند، غذا می خورند و می خوابند بدون آنکه مشکلی به وجود آید و این همان لطف اهل بیت(ع) است.
این شهروند سوئدی ادامه داد:اروپایی ها اعتقاد چندانی به دین و خدا ندارند اما این آمادگی در آنها وجود دارد که بسیاری از واقعیت های ناگفته دین اسلام و شیعیان را برایشان بیان کنیم و در همین راستا سوره حضرت مریم در قرآن مجید از معجزاتی است که سبب شده نگاه آنها به دین اسلام تغییر کند. به همین دلیل لازم است روحانیونی که در کشورهای اروپایی حضور پیدا می کنند با زبان های آنها آشنایی کامل داشته باشند.
فارس یادآور شد: در روز عاشورا شیعیان در شهر استکهلم پایتخت سوئد برنامه های زیادی دارند و جمعیتی حدود 1500 نفر با راه اندازی کاروان عزاداری شعارهای لبیک یا حسین در این شهر سر می دهند.
به عقیده فارس،این آمادگی در کشورهای اروپایی و به خصوص سوئد برای گرایش به دین اسلام وجود دارد، متاسفانه وهابیون سرمایه گذاری و تبلیغات سنگینی را داشته اند و مسلمانان ضعیف عمل کرده اند و به همین دلیل برگزاری پرشور و گسترده مراسم اربعین حسینی می تواند نقطه قوت و آغازی برای حرکت جهانی شدن اباعبدالله الحسین باشد.
شبد**1067**1953**1010
خبرنگار:رضا رمضانی**انتشار دهنده:حسن معظمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۰۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجدد مقامات سوئد با هتک حرمت قران مجید

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما روزنامه اسرائیلی جروزالم پست درصفحه خود در پیام رسان ایکس نوشت: مقامات در مالمو سوئد مجوز مراسم قرآن سوزی را صادر کردند که قرار است فردا برگزار شود. 

صدور این مجوز باعث ایجاد نگرانی‌هایی در خصوص بروز ناآرامی‌ها شده و اختلافات در جامعه را برانگیخته است.

اوایل این ماه، شبکه تلویزیونی زد وی تی سوئد SVT گزارش داد، پلیس درخواست دیگری برای برگزاری مراسم قرآن سوزی در سوم ماه مه (هفته بعد) و درست یک روز قبل از شروع مسابقات آواز اروپا دریافت کرده است. قرار است این مسابقات موسوم به یورو ویژن امسال در شهر مالمو در جنوب سوئد Malmö برگزار شود.

هفته پیش نیز یک فرد افراطی در هتک حرمت به کتاب مقدس مسلمانان، به قرآن سوزی مبادرت کرد یک زن به نام جِید سانبِرگ (Jade Sanberg) در شهر استکهلم، پایتخت سوئد، که خودش را یک فعال مسیحی می داند، تحت حمایت پلیس سوئد ، مراسم قرآن سوزی خود را به نمایش گذاشت. 

روزنامه تایمز اسرائیل اعلام کرد: در آستانه برگزاری رقابت های یوروویژن، اسرائیل در مورد سفر به شهر مالمو سوئد هشدار داد.

شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی با استناد به «ترس موجه» در خصوص بروز خشونت، از اسرائیلی ‌ها خواست که در سفر به سوئد تجدید نظر کنند.

دیگر خبرها

  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • تکرار هتک حرمت قرآن توسط زن سوئدی
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در ارومیه
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • برپایی مراسم دسته‌روی عزاداری امام جعفر صادق(ع) در بجنورد
  • برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در شهرستان مهر
  • موافقت مجدد مقامات سوئد با هتک حرمت قران مجید
  • برگزاری مراسم روز دختر با حضور دختران دانشجو در حرم بانوی کرامت
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول