Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مشاور رئیس جمهور سوریه همکاری دولت سوریه با ایران و حزب الله را دارای اهمیت تاریخی و جغرافیایی برای تمام طرف‌ها دانست.

بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه در گفتگوی ویژه با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: حضور نیرو‌های ترکیه را در خاک سوریه اشغالگری به حساب می‌آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامات این نیرو‌ها در شمال سوریه به مثابه خروج از توافقنامه آستانه است. حضور نیرو‌های ترکیه در خاک سوریه غیر قانونی است و بر این اساس در وقت مناسب با آن واکنش نشان خواهیم داد.

شعبان تصریح کرد: نیرو‌های ائتلاف بین المللی شهر الرقه را در سایه سکوت کامل جامعه بین الملل به صورت کامل ویران کردند. دولت سوریه از تلاش برای آزادسازی رقه دست نخواهد کشید. وی افزود: آنچه در کردستان عراق رخ داد باید درس عبرتی برای گروه موسوم به «نیرو‌های سوریه دموکراتیک» در سوریه باشد که مورد حمایت آمریکا قرار دارد.

شعبان درباره تحولات عراق گفت: آنچه در عراق اتفاق افتاد باید درسی برای درگیری‌های جدایی طلبانه باشد. وی افزود: گفتگو با اردن درباره گذرگاه نصیب ادامه دارد. سوریه هیچ گونه شرکاتی را در نظارت بر گذرگاه مرزی نصیب با اردن نمی‌پذیرد.

شعبان خاطر نشان کرد: اسرائیل ثابت کرده است که دستی طولانی در جنگ علیه سوریه دارد و اکنون تلاش می‌کند از جنگی که علیه سوریه با همراهی برخی کشور‌های دیگر راه انداخته است بهره برداری کند. سوریه در دفاع از خود در مقابله با طمع‌های اسرائیلی هیچ گونه تردیدی به خود راه نمی‌دهد. دولت سوریه همچنان در پاسخ مثبت به هر گونه تلاشی برای حل سیاسی پیش قدم بوده و همچنان هست. دولت سوریه آماده حضور در کنفرانس سوچی در روسیه است.

شعبان درباره تحولات اخیر لبنان گفت: استعفای نخست وزیر لبنان در کشوری دیگر درخور لبنان نیست. امنیت لبنان و سوریه با یکدیگر ارتباط تنگاتنگی دارد. ایجاد فضای رعب و وحشت از سوی عربستان شبیه اقدامات اسرائیل است و ریاض هرگز نمی‌تواند امنیت لبنان را دستخوش خواسته‌های خود کند.

مشاور رئیس جمهور سوریه افزود: اسرائیل به خوبی از توانمندی مقاومت آگاه است و هرگز تهاجم ماجراجویانه دیگری را انجام نخواهد داد. به لحاظ تاریخی و جغرافیایی ثابت شده است که همکاری ما با حزب الله و ایران برای همه طرف‌ها دارای اهمیت بسیار زیادی بوده است. هرگز اجاره نمی‌دهیم حزب الله به صورت یک جانبه هدف قرار گیرد چرا که سرنوشت ما مشترک است.

شعبان در مورد تحولات مربوط به بحران قطر با کشور‌های حاشیه خلیج فارس گفت: بنیانگذار عربستان سعودی از سال ۱۹۴۵ موافق برپایی کشور اشغالگر اسرائیل بود. کشور‌های حاشیه خلیج فارس یک روز تلاش درخور برای آزادسازی فلسطین انجام نداده اند. نقطه اصلی در اختلافات قطر و عربستان بر سر مسأله چگونگی حل مسأله فلسطین است. اعتراف قطر به ایفای نقش در بحران سوریه مقدمه‌ای برای اعتراف سایر کشورهاست.

انتهای پیام/

 گفتوگوی ویژه خبری مشاور رئیس جمهور سوریه با المیادین

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۰۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نجات و آزادسازی یک پرنده توسط یک هوادار فوتبال

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • نجات کودک ۱۰ ساله خوسفی با تلاش نیرو‌های هلال احمر
  • ترکمن‌های گلستان غرق در شادی؛ یسنا در آغوش مادر آرام گرفت
  • در روز‌های جستجوی یسنا چه گذشت؟
  • کل‌کل دیدنی نیما شعبان‌نژاد و نعیمه نظام‌دوست؛ بشین خانم محترم! (فیلم)
  • ابعاد رویکرد آمریکا و رژیم صهیونیستی در غزه
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • (ویدئو) نجات و آزادسازی یک پرنده توسط یک هوادار فوتبال