Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@13:55:16 GMT

نمایی دور از زندگی مشترک!

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۰۳۲۹۲

نمایی دور از زندگی مشترک!

زن یا مردی که بعد از هر مشاجره، اصرار بر عذرخواهی دارد، همیشه برنده است و کسی که مهر و محبت همسر خود را انکار می‌کند و اصرار دارد حتماً طرف مقابل از او عذرخواهی کند، بازنده!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مجله خانواده، زوج‌های جوان شباهت زیادی به دانشجوهای سال اولی دانشگاه دارند، چون تازه مشغول فراگیری پیچ و خم زندگی مشترک شده‌اند و آگاهی از اشتباهات معمول در اوایل ازدواج به آن‌ها کمک می‌کند کمتر در زندگی زناشویی خطا کنند و در پیچ وخم دلدادگی و حرف‌های ناگفته جوانی، واقعیت‌های یک عمر زندگی در کنار یکدیگر را بیاموزند و تجربه عبور از حوادث تلخ و شیرین را فراگیرند و مهارت‌های لازم را برابر شناخت و تجزیه و تحلیل مشکلات زندگی به دست آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یادآوری چند نکته در این رابطه، به زوج‌های جوان کمک می‌کند تا مسافتی دورتر از شروع زندگی مشترک و رویا‌پردازی‌های عاشقانه را ببینند و با فراز و فرودهای زندگی مشترک بهتر آشنا شوند.

فکر نکردن به فردای ازدواج

بعضی همسران جوان چنان سرگرم‌ جشن ازدواج می‌شوند، که نمی‌دانند درگیر چه مسایلی شده‌اند. جشن‌ ازدواج شاید سرگرم‌کننده باشد، اما فقط یک شب است. بعد، زن و مرد ناچارند با یکدیگر زندگی کنند، با هم کنار بیایند و خانواده تشکیل بدهند. آن‌ها حق دارند از برنامه‌های جشن و بازتاب آن، از تماشای فیلم عروسی گرفته تا تجدید خاطره با دوستانی که آن‌ها در شب ازدواج خود دیده‌اند، لذت ببرند، اما تمام مدت، باید تصویر بزرگ‌تری در ذهن داشته باشند.

تلاش برای عوض کردن خلقیات همسر

به احتمال قوی، هر کسی به این دلیل با همسر خود ازدواج می‌کند که عاشقش بوده، اگر این طور باشد، هیچ دلیلی وجود ندارد بعد از ازدواج بخواهد او را تغییر بدهد.

بدون شک، افراد بالغ به طرز چشمگیری تغییر نمی‌کنند. پس بهترین راه این است که هر فردی همسر خود را قبول کرده و او را به خاطر منحصر به فرد بودنش و تفاوت‌هایی که با دیگران دارد، دوست داشته باشد.

تلاش برای عوض کردن همسر، فقط احساسات او را جریحه‌دار کرده و زندگی مشترک را خراب می‌کند.

یاداوری اشتباهات گذشته

بعضی زوج ها در زندگی شان از همه جا و از همه افراد شاکی هستند. زمانی که فردی مدام مورد شکایت مستقیم قرار می گیرد ناخودآگاه شخصیتش تخریب می شود. وقتی نکات منفی و اشتباهات گذشته همسرتان را هر روز به او یادآوری کنید، علاوه بر این که احساسات منفی را به او منتقل می کنید، بعد از مدتی خودتان هم خسته می شوید و احساس می کنید که همسرتان درک تان نمی کند.

حال اگر می خواهید زندگی خوبی را پشت سر بگذارید لازم است به رعایت برخی نکات بپردازید:

همیشه قدردان و سپاسگزار باشید

همانطور که روانشناسان می گویند قدردانی یکی از عواملی است که رابطه را محکم نگه می دارد. اگر می‌خواهید ازدواجی مداوم پر از لحظات خوش داشته باشید هر روز لحظاتی را به سپاسگزاری از او اختصاص دهید و به خاطر کارهایی که انجام می دهد از او قدردان باشید. بنابراین باید به اندازه کارهای خانه به گفتن کلمه “ممنونم” یا “سپاسگزارم” عادت کنید. و روزانه زیاد این کلمه را به زبان بیاورید. اگر این کار را بخشی از کار روزانه خود قرار دهید احترام را به زندگی خود آورده اید. در نتیجه لحظات بد را راحت تر می توانید تحمل کنید.

مقایسه نکنید

 لطفاً پدر و مادر همسرتان را با پدر و مادر خودتان مقایسه نکنید و پیش روی آنها از پدر و مادر خودتان تعریف نکنید. گرچه به طور معمول و البته متأسفانه از پدر و مادر همسر به خوبی یاد نمی‌شود، ولی آنها بیشتر اوقات انسان‌های خوبی هستند. به هر حال همین‌ پدر و مادر همسرتان هستند که همسر شما را بزرگ کرده‌اند و به جایی رسانده‌اند که شما تصمیم گرفته‌اید تا آخر عمر در کنارش زندگی کنید و تکیه گاه شما شده است. آنها دیگر خانواده شما هستند و باید آنها را همان‌طور که هستند بپذیرید. همه چیز روال طبیعی خودش را دارد؛ فقط کافی است که شما عینک بدبینی و روحیه سختگیری تان در زندگی را کنار بگذارید.

زندگی بدون مشاجره امکان پذیر نیست

شاید همین حالا فکر کنید که رابطه شما کاملا آرام و خالی از هر نوع مشاجره و درگیری است. اما در حقیقت تمام زن و شوهرها در زندگی مشاجراتی دارند. به اعتقاد روانشناسان مشاجره می تواند در زندگی خوب باشد اگر درست بحث کردن را بلد باشید. فکر می کنید انداختن تقصیرها گردن دیگری و نام نبردن اسمش در حین مشاجره چقدر می توانید موفق باشید. یاد گرفتن نحوه مشاجره مهارتی اساسی است که به شما یاد می دهد بدون این که آسیبی به روابطت تان برسد نیازهایتان را به زبان بیاورید حتی در صورت لزوم با صدای بلند.

وقتی ماه عسل را می گذرانید و وارد مرحله جدیدی از زندگی می شوید باز هم می توانید قرارهایی که در دوره نامزدی داشتید را بعد از ازدواج داشته باشید. باز هم هر چند وقت یکبار بیرون بروید تا همان حس عاشقانه آن روزها را تجربه کنید. این یکی از روش هایی است که تازه عروس دامادها می توانند برای شاد و تازه نگه داشتن روابطشان به کار ببرند

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۳۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | رخ‌نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900579

دیگر خبرها

  • مرغ دریایی از نمایی متفاوت (عکس)
  • دغدغه رهبر انقلاب پیرامون فرزندآوری و ازدواج مجرّدان
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • رخ‌نمایی پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • رابطه عاشقانه به خون کشیده شد / قتل هولناک زن جوان با ضربات چاقو
  • رابطه عاشقانه در خیابان گاندی به خون کشیده شد/ قاتل اعتراف کرد
  • ببینید | رخ‌نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار