Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-30@02:51:03 GMT

«حد» سه حضور جهانی را در یک ماه تجربه می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۰۳۴۷۴

«حد» سه حضور جهانی را در یک ماه تجربه می‌کند

به گزارش بولتن نیوز، فیلم کوتاه «حد» ساخته جواد دارایی در ماه نوامبر ۲۰۱۷ راهی سه جشنواره خارجی می‌شود.

این فیلم قرار است در سی‌ودومین دوره جشنواره فیلم فورت‌لادردیل (FLIFF) که از ۲۷ اکتبر تا ۱۹ نوامبر برگزار می‌شود، به نمایش درآید. جشنواره FLIFF از سال ۱۹۸۶ در جنوب فلوریدا برگزار و از سال ۱۹۸۷ به عنوان یکی از هفت جشنواره مهم ایالت فلوریدا شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم در عین حال به عنوان فینالیست در بخش «ویژن آرت» جشنواره فیلم «ویزیون‌آریا» نیز حضور دارد. بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم Visionariaدر سن جیمینیانو ایتالیا برگزار می‌شود. این جشنواره از ۱۶ تا ۱۸ نوامبر فیلم‌های برگزیده امسال را اکران می‌کند که فیلم «حد» نیز یکی از آنهاست.

در همین حال «حد» در چهاردهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه منچستر که با عنوان «کینو فیلم» شناخته می‌شود، نیز حضور دارد.

از میان هزار فیلم داوطلب شرکت در این جشنواره، ۲۶۰ فیلم از سراسر جهان برای تجلیل از فیلم کوتاه در این دوره به نمایش درمی‌آید. این جشنواره ۷ روزه از ۱۸ تا ۲۶ نوامبر برگزار می‌شود.

فیلم کوتاه «حد» به کارگردانی جواد دارایی که با موضوع مسایل و مشکلات معلولان در اسلام‌آباد کرج فیلمبرداری شده چندین جایزه بین‌المللی در کارنامه دارد.

«حد» به تهیه کنندگی آرزو دهکردی، فیلم کوتاه هفت دقیقه‌ای است که با همکاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ساخته شده و بیشتر عوامل تولید آن از کارکنان صدا و سیما مرکز البرز هستند.

جواد دارایی در ژانری معناگرا و با بهره‌گیری از تصاویر جدید و شکستن کلیشه‌ها در فیلم‌سازی، به زندگی معلولان، مشکلات آنها و قضاوت‌های زودهنگام جامعه در قبال این قشر پرداخته است.

عوامل تولید فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان و مدیر فیلمبرداری و تدوین و کالریست جواد دارایی، صدابردار هادی ساعد محکم، صداگذار رضا بیگی، موسیقی متن سهیل صفریان، منشی صحنه وحید دوربین هاوستین، گریم مهدیس سیدالهاشمی، عکاس وحید مزاجردی، مدیر نورپردازی بهروز قربانی، دستیاران فیلمبردار امیر علیپور و صادق علیزاده، دستیار کارگردان و طراح استوری بورد و پوستر ملیکا بلالی، سرمایه گذار موسسه خیریه بیماران تهی‌دست قائم با سرپرستی سروش.

بازیگران فیلم شامل داود معینی کیا، کریم قلی‌زاده، هخا بازرگان، فرهاد قطبی، بردیا هوشنگی، مهدیس سیدالهاشمی و نوا مسلمی است.

این فیلم با عنوان انگلیسی «Limit» در جشنواره‌های خارجی شرکت می‌کند.

جواد دارایی کارگردان ۲۵ ساله با «حد» دومین فیلم خود را تجربه کرده است. فیلم نخست او «من او را دوست ندارم» نام داشت که سال ۲۰۱۶ ساخته شده بود.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۳۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تمرین امروز استقلال با حضور یک میهمان خاص

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا و به نقل از رسانه باشگاه استقلال، تمرین امروز آبی پوشان یک میهمان ویژه داشت. رسول مولایی، هوادار اصفهانی استقلال که بعد از دیدار با شمس آذر تصویر او در ورزشگاه آزادی به شکلی گسترده پخش شد، امروز به دعوت جواد نکونام سرمربی تیم، همراه با دخترش در کمپ زنده یاد ناصر حجازی حاضر شد و علاوه بر تماشای تمرین استقلال، دقایقی با جواد نکونام و اعضای تیم صحبت کرد.

سرمربی استقلال به نشانه قدردانی و تشکر از این هوادار، پیراهنی را به یادگار به او هدیه داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک بار دیگر پادشاهی ایران در فوتسال آسیا به همگان اثبات شد
  • میزان جوایز ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • اعلام جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • مرتضایی: تجربه بازی های تدارکاتی به تیم ملی افغانستان کمک کرد
  • ۲۴ تیم جام‌جهانی فوتسال مشخص شدند/ ایران در سید یک قرار گرفت
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • برگزاری تمرین امروز استقلال با حضور یک میهمان خاص
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه» شد
  • فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد