Web Analytics Made Easy - Statcounter

-دامغان- ایرنا - فرماندار دامغان با تاکید بر ضرورت تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین، گفت : تاکنون پنج هزار هکتار از اراضی این شهرستان به سیستم نوین آبیاری تجهیز شده است.

علی اصغر مجد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که 70 درصد کشاورزی این شهرستان به روش سنتی کشت می شود ، افزود: تا پایان سال جاری 2هزار هکتار عرصه های کشاورزی دامغان به سیستم نوین آبیاری تجهیز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت : سال گذشته یک هزار و 50 هکتار از باغات پسته دامغان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شد.
وی خاطرنشان کرد : از ابتدای سال جاری تاکنون 120 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی با هدف اجرای سیستم آبیاری نوین کشاورزی در این شهرستان هزینه شده است.
فرماندار دامغان ادامه داد : بر اساس برنامه ریزی و مطالعات انجام شده در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز در چهار سال آینده 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری نوین مجهز خواهند شد.
مجد توجه به رشد و توسعه بخش کشاورزی را از سیاست های دولت برشمرد و گفت : شهرستان دامغان باتوجه به قرار داشتن در منطقه خشک و کویری و مواجه به کم آبی در خصوص اجرای سیستم نوین آبیاری و رونق بیشتر این بخش تلاش می کند.
وی به اشتغال 35 درصدی مردم دامغان در بخش کشاورزی اشاره و اضافه کرد : در زمان حاضر 15 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی دامغان فعالیت می کنند.
اکنون 6 درصد سطح زیر کشت پسته کشور در دامغان و 17 درصد برداشت پسته کل کشور متعلق به باغ های این شهرستان است.
٨0 درصد پسته تولیدی استان سمنان در دامغان قرار دارد، شهرستان دامغان دارای 15 هزار و 900 هکتار باغ پسته است که 13 هزار هکتار آن را باغ‌های بارده و 2 هزار و 900 هکتار دیگر آن نیز به صورت نهال می باشد.
9856/6026
خبرنگار: میثم اسماعیلی** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۳۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد

به گزارش خبرنگار مهر، در نشست شورای قضائی و شورای حفظ حقوق بیت المال سه فقره از اسناد تک برگ اراضی کشاورزی با حضور «رضا افلاطونی»، معاون وزیر و رئیس سازمان امور اراضی کشور و هیأت همراه تحویل کشاورزان استان شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر ظهر شنبه در این مراسم گفت: یکی از اولویت‌های مهم اداره ثبت اسناد و املاک صدور اسناد تک برگ اراضی کشاورزی است که تاکنون برای ۱۱ هزار و ۴۷۴ قطعه به مساحت ۱۳۰ هزار و ۵۴ هکتار سند تک برگ صادر شده است.

محمدرضا بزرگمهر افزود: ۳۱ فقره سند تک برگ اراضی کشاورزی به مساحت پنج هزار و ۸۰۰ هکتار نیز در طی ۲ روز گذشته صادر شده است که به صورت نمادین سه فقره سند تک برگ توسط رئیس سازمان امور اراضی کشور به کشاورزان تحویل داده شد.

کد خبر 6089879

دیگر خبرها

  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید