Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-01@07:30:01 GMT

تعطیلی خط ۷ نشانه‌ای از بازگشت تخصص به مترو

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۰۳۷۹۰

تعطیلی خط ۷ نشانه‌ای از بازگشت تخصص به مترو

تین‌نیوز | 

تابان رضایی *: با تغییر اعضای شورای شهر تهران و ریاست محسن هاشمی به عنوان فردی دارای تجربه و تخصص در حوزه حمل‌ونقل و در پی آن، تغییر شهردار، شاهد تغییرات مطلوبی بودیم.

تغییر زیرمجموعه‌های مرتبط با حمل‌ونقل ریلی و از همه مهم‌تر، انتخاب جعفر ربیعی- فردی متخصص و نام‌آشنا در حوزه مترو- به عنوان مشاور معاون حمل‌ونقل و ترافیک، سرآغازی بر تغییرات در شرکت بهره‌برداری مترو بود که در ۶ سال گذشته، افراد غیرمتخصص و نیروهای شهرداری به آن رخنه کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصصان و نیروهای دلسوز مترو از این تغییرات استقبال کردند، به‌ویژه بعد از اینکه شخصی به مدیرعاملی مترو(فرنوش نوبخت) انتخاب شد که در این شرکت به سختکوشی و تخصص شهرت دارد.

نیروهای انسانی متخصص مترو که با گذشت حدود ۲۰ سال از زمان بهره‌برداری از خطوط مترو، اکنون دیگر تجربه و دانش لازم را کسب کرده و با استانداردهای واقعی آشنا شده‌اند، از مدت‌ها پیش از ناایمن بودن خط ۷ به خوبی اطلاع داشتند. با این حال به نظر می‌رسد اصرار کارشناسان و بسیاری از دلایل کارشناسی برای تصمیم‌گیرندگان غیرمتخصص دلایل محکمی نبود و مهم، ثبت افتتاحیه‌ها به نام شهردار و مدیرعامل وقت بود.

بر همین اساس، خط ۷ مترو تهران بدون در نظر گرفتن جان باارزش مسافران و هشدارهای پی‌درپی درباره ناایمن بودن آن، گشایش یافت و مسافرگیری کرد و اعتراض مدیر امور ایستگاه‌های خط ۷، منجر به برکناری او شد.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر پنجم تهران در جریان انتخابات شورا با در نظر گرفتن مستندهای تهیه‌شده و آشنایی کامل با فرآیند ساخت و بهره‌برداری خطوط مترو، بارها اعلام کرده بود خط ۷ مترو ایمنی لازم را برای آغاز به کار ندارد و در صورت تجهیز نشدن و برطرف نشدن اشکالات فنی تعطیل خواهد شد.

اکنون شاهد این هستیم که همه دست‌اندرکاران و دلسوزان به خدمت، بدون منت و با در نظر گرفتن ایمنی جان یکایک مسافران، تصمیم به این کار گرفته و با دلایل محکم فنی به منظور ایمن‌سازی و جلوگیری از حادثه‌ای فاجعه‌بار این خط را تعطیل کرده‌اند. اینگونه است که تخصص بر انتخاب‌ها و اقدامات سلیقه‌ای که با هدف جمع‌آوری رزومه انجام می‌شود، غلبه می‌کند. شکی نیست که فقط با سپردن کار به متخصص واقعی، ایمنی و امنیت حاصل خواهد شد. با تعطیلی خط ۷ مترو، مفهوم «پیشگیری بهتر از درمان» محقق شد؛ باید از این مسئله خوشنود و خوشحال باشیم از شنیدن اتخاذ تصمیم‌هایی که جان باارزش انسان را بالاترین اولویت می‌داند.

امیدواریم با تدوین استانداردهای کامل و ایجاد فرآیندهای سیستمی و بدون سلیقه، روند ساخت، تجهیز و بهره‌برداری، سطح کیفیت و ایمنی و دانش‌محوری در مترو به گونه‌ای ارتقا یابد که هرگونه تصمیم‌گیری شخصی و سلیقه‌ای به عنوان خط قرمز تعریف و حذف شود.

*کارشناس مترو

 

 

 

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۳۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود

معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور گفت: در بعد اقتصادی باید بتوان با محوریت استان‌های جنوبی کارهای بزرگی انجام دهیم و از ظرفیت غنی خلیج فارس برای اشتغال‌زایی ودرآمدزایی برای کشور استفاده کنیم.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077178 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • تردد در خط ۵ مترو به روال عادی بازگشت
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت
  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • تصمیم قطعی گزینه جذاب بایرن: فقط خارج!
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری