Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا – رییس جمهوری تاکید کرد: اولین پاسخ به امید، نشاط و رای مردم؛ وحدت در دولت، مجلس و شوراهای شهر، از جمله شورای شهر تهران برای خدمت به شهروندان و توسعه ملی و محلی است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار رییس و اعضای شورای شهر تهران و همچنین شهردار تهران، راهپیمایی بزرگ اربعین را نماد عشق مسلمانان و ملت ما به خاندان رسالت و اهل بیت(ع) دانست و افزود: عشق به حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) برای ملت ما از ابعاد فرهنگ اسلامی، آزادی و آزادگی، مردم‌سالاری دینی و فرهنگ والای ایثار و شهادت از اهمیت فراوان برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** آیت‌الله هاشمی معلم صبر و عشق به ایران و مردم بود
روحانی در ادامه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رحمت‌الله علیه را اسلام‌شناسی انقلابی و دلبسته به مردم خواند و گفت: ایشان معلم صبر و تحمل و نیز عشق به ملت و آبادانی ایران بود.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به حضور پرشور و معنادار مردم در انتخابات سال‌های 92، 94 و 96، خاطر نشان کرد: اولین پاسخ به امید، نشاط و رأی مردم؛ وحدت در دولت، مجلس و شوراهای شهر از جمله شورای شهر تهران برای خدمت به شهروندان و توسعه ملی و محلی است.
وی با اشاره به حضور شهردار تهران در جلسات هیأت دولت به عنوان نماد همکاری دستگاه اجرایی و مدیریت شهری، افزود: حضور شهردار متخصص و با تجربه‌ای که به اتفاق آراء برگزیده شده، مزیت شورا و شهر تهران است.

** تهران باید برای گردشگران و ساکنان موقت جذاب شود
رییس جمهوری تأمین منابع مالی پایدار و حفظ روحیه، نشاط و مشارکت اجتماعی را دو محور اصلی در مدیریت کلانشهرها خواند و گفت: شوراها و شهرداری‌ها با همفکری و یاری دولت باید به این سمت حرکت کنند. معماری قدیمی تهران از مهم‌ترین عناصر جذاب پایتخت است و علاوه بر آن می‌توان فضاهای مناسب گردشگری را توسعه داد و به سمتی حرکت کرد که تهران به جای ساکنان دائمی، برای گردشگران و ساکنان موقت جذاب‌تر باشد.

** لزوم احیای بافت‌های فرسوده به صورت محله ای و بر مبنای طرح‌های تفصیلی
روحانی با تشریح جلسات، برنامه‌ها و اقدامات دولت در زمینه احیای بافت‌های فرسوده و اهمیت آن در بهبود سیمای شهر و آرامش شهروندان، افزود: بافت‌های فرسوده باید به صورت محله ای و البته بر مبنای طرح‌های تفصیلی احیاء شوند و دولت آماده همکاری در این زمینه است.
رییس جمهوری همچنین بر حفظ محیط زیست و بویژه حراست از باغ‌های باقیمانده و توسعه فضای سبز، انطباق معماری و شهرسازی بر اصول علمی و الگوهای بومی، توجه به امور فرهنگی در مسیر ارتقای نشاط اجتماعی، همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها برای کنترل آلودگی هوا، توسعه خطوط ریلی شهری و حمل و نقل عمومی تأکید کرد.
روحانی اهتمام در مقابله با فساد و مسدود کردن زمینه‌های آن را ضروری دانست و افزود: آبروی کشور در گرو مبارزه قاطعانه و غیرگزینشی در دستگاه‌های عمومی و اجرایی علیه فساد است.

** استحکام نظام در گرو استحکام قانون و نظارت و اجراست
رییس جمهوری استحکام نظام را در گرو استحکام قانون اساسی در عرصه نظارت و اجرا دانست و ادامه داد: همه قوا، نهادها و دستگاه‌ها موظفند در مسیر استحکام و تقویت قانون اساسی، بویژه در ارتباط با حقوق مردم حرکت نمایند.

** در مورد هموطن زرتشتی عضو شورای شهر یزد، باید بر مبنای قانون اساسی و حقوق شهروندی عمل شود
روحانی همچنین در مورد مشکل پیش آمده برای هموطن زرتشتی عضو شورای شهر یزد، تصریح کرد: در این زمینه قانون اساسی تکلیف را روشن کرده و باید مُرّ قانون اساسی، حقوق شهروندی، اعتماد عمومی و وحدت جامعه رعایت شود.

** در انجام وظایف قانونی و عمل به وعده‌ها، تردید نخواهم کرد
رییس جمهوری در این ارتباط ادامه داد: در انجام وظیفه قانونی، وعده و برنامه‌هایی که به مردم داده‌ام، هرگز تردید و عقب‌نشینی نکرده و نخواهم کرد.
در ابتدای این جلسه مهندس محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران، محمد علی نجفی شهردار تهران؛ رییسان کمیسیون‌های برنامه و بودجه، معماری و شهرسازی، محیط زیست و سلامت، حمل و نقل و عمران، فرهنگی و اجتماعی، نظارت و حقوقی؛ و همچنین احمد مسجد جامعی با ارائه گزارشی از اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران، ضمن تقدیر از توجه رییس جمهوری و دولت به موضوع مدیریت شهری، مواردی را در زمینه ضرورت مدیریت واحد شهری و طی سریع‌تر مراحل تدوین لایحه آن، راهکارهای تأمین منابع مالی پایدار، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، رعایت قواعد شهرسازی، ضرورت توجه به فضای سبز و محیط زیست، مقابله با آلودگی هوا، کاهش ترافیک و خدمات فرهنگی و اجتماعی به شهروندان مطرح نمودند.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران خواستار حمایت هر چه بیشتر دولت در تدوین لوایح و ساز و کارهای قانونی در جهت مدیریت یکپارچه‌ شهری و نیز تأمین منابع پایدار مالی شدند.
سیام**9314**
تنظیم: داود توسلی**انتشار:امیرکاردان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۵۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!

برخی از اعضای شورای شهر تهران امروز همزمان با صحبت‌های علیرضا زاکانی، شهردار تهران، دست به آبستراکسیون زدند تا جلسه را از حد نصاب بیاندازند!

به گزارش «تابناک»، دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران آغاز شد و در این جلسه پس از تذکرات اعضا، محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پشت تریبون قرار گرفت و گزارشی را از اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل و به‌ویژه سفر شهردار تهران به چین ارائه کرد.

سفری که البته مدت زیادی از انجام آن می‌گذرد و طی آن توافقاتی میان شهرداری تهران و برخی شرکت‌های چینی صورت گرفته که بعضا انتقاداتی به دنبال داشته است، از جمله توافق صورت گرفته برای خرید اتوبوس برقی که ظاهرا به عقد قرارداد هم منجر شده و از این نظر، عجیب به نظر می‌رسد چراکه وفق قانون، عقد چنین قراردادهایی نیازمند طرح در شورا و دریافت مصوبه از این نهاد است.

این در حالی است که اخیرا یکی از فعالان رسانه‌ای با انتشار قرارداد مربوط به خرید اتوبوس برقی، انتقاداتی به آن وارد دانسته و در مقابل، افرادی از جمله مشاور شهردار تهران به انتشار این قرارداد ایراد وارد دانسته و تاکید نموده‌اند که نظر به تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان، نمی‌بایست قرارداد منتشر شود و باید محرمانه بماند.

مسایلی که با طرحشان، نگاه‌های زیادی به نشست امروز شورا معطوف شده بود و انتظار می‌رفت که نکات متفاوتی در این باره مطرح شود. انتظاری که تا حدودی جامه عمل پوشید اما در نهایت به رقم خوردن اتفاقی عجیب منجر شد؛ به این صورت که با ارائه گزارش شهرداری، برخی از اعضای شورای شهر اعتراض ها و انتقاداتی در این باره مطرح کردند، سپس شهردار برای پاسخگویی به انتقادات پشت تریبون قرار گرفت ولی پیش از آنکه شروع به صحبت کند، آبستراکسیون رقم خورد!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

هنوز علیرضا زاکانی توضیحات خود را آغاز نکرده بود که برخی از اعضای شورای شهر تهران اقدام به ترک صحن شورا کردند؛ سوده نجفی، جعفر شربیانی، ناصر امانی، مهدی اقراریان، سید جعفر تشکری هاشمی، مهدی عباسی، علی‌اصغر قائمی از اعضایی بودند که صحن شورا را ترک کردند. اقدامی که به منظور خارج کردن جلسات پارلمان از حدنصاب صورت می‌گیرد اما نشست امروز شورای شهر را از حدنصاب قانونی نیانداخت و تنها نشانه‌ای اعتراض جدی برخی نمایندگان شورا از عملکرد شهرداری تهران شد.

وضعیتی که بایستی دید آیا تغییر خواهد کرد و با اتخاذ و اجرای تصمیماتی، به همسویی بیشتر شورا و شهرداری منجر خواهد شد یا فرجام دیگری خواهد یافت و ممکن است به افزایش اختلافات منجر شده و حتی به تغییر شهردار بیانجامد!

 

دیگر خبرها

  • آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • گل‌به‌خودی مانع‌ اولین کلیت شیت آرشا!